• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4: Man kan ju inte mer än lita på vad läkarna säger. Det är ju SJUKT att man ska ha koll på allt sådant själv! Men vad kul ändå med så mycket bättre ägg-resultat (om man nu kan skriva så). Om du får rätt på dina värden så verkar det ju vara goda förutsättningar. Får man sätta in båda de 2 ägg som är i frysen vid ev tredje försök? Visste inte att det var så restriktivt för syskon i det "offentliga".

• kaz

Vi4: svåra beslut! Fy för foglossning! Mina problem har lättat nu efter snart 4 år det finns hopp! Hoppas att du snabbt kan komma till rätta med dina värden. Låter ändå som du vill göra ett försök till! Förstår också att du tänker mycket på A nu. Antar att det alltid kommer perioder då saknaden blir mer "påtaglig". Även om det smärtar så kanske det också är skönt att minnas och visualisera. Jag har kvar de kort du skickade till mig (med A som gungar). Så fina! Massor m kramar!

M73: förstår att det börjar bli tungt nu! Kram

Har kört 3 ggr med PT, så himla motiverande! Tyvärr kan jag nog inte fortsätta m detta dyra nöje...

Tänker också på Kanin och lillebror! Hoppas alla mår fint! Kram

• kaz

Har Euphoria i lurarna. Ni som känner mig på FB måste spana in Simon som sjunger framför TVn! Snart får man väl inte dela med sig av sådana guldklimpar då det blir PINSAMT

• kaz

Jag fortsätter väl att skriva

Yes, nu har Simon fått plats på en annan skola. Det känns jättebra! Själv är han inte övertygad (ännu) men det blir nog bra till sist!

• kaz

Hej, har jobbat som en tok de 2 senaste veckorna! Tänk att det alltid är så här i juni!

Härligt med sommarlov för er som har det! Hoppas på sol och lata dagar!

Klart att det blir "stort" när väl sista dagen på dagis kommer. Simon frågar ofta om det är sista dagen och verkar lättad över att det inte är fallet. Han är ändå taggad inför skolstarten men man märker viss oro i kroppen. Vi besökte den nya skolan i fredags och fick träffa hans huvudlärare. Det var jättetrevligt och vi fick alla ett jättebra intryck. Simon också så det var skönt! Någon frågade varför vi bytte och svaret är att detta helt enkelt är en bättre skola (tror vi).

• kaz

Hej,

Sista dagarna innan semestern! Pust, jag är helt slut! Idag fyller min älskade Simon 6 år! Oj, vad tiden går! Vi hade kalas för honom i söndags.

Mandra: jag fyller år på Midsommarafton och önskar lite lugn och ro. På söndagen åker vi ut i Skärgården 1 vecka. Hoppas på bra väder! Kram

• kaz

Har varit på SÖS med Simon. Hans ena öga svullnade upp igår och i morse kunde han inte öppna det alls. Ett barn hade sparkat honom i ansiktet igår på dagis. Men efter en grundlig undersökning har han nog bara fått en allergisk reaktion av ett insektsbett. Pust! Känner mig ändå upprörd över sparken. Barnen har pratar om detta barn innan och Simon började gråta när han hörde att X skulle komma på hans kalas (då insisterade jag om att man måste bjuda alla). Känner att jag inte har lyssnat ordentligt. Nu har jag pratat m dagis som skulle punktmarkera X idag. Det har de tydligen gjort innan men att det funkar bättre nu. Pust, nu har vi sommarlov. Kanske att X vuxit till sig till hösten. Han är ganska liten...

Ledsen för ego men jag behövde skriva av mig

Och tack för alla grattis till Simon och mig

• kaz

Stort stort grattis M73! Hoppas att ni alla mår fint!

Vi4: Det låter som jättetuffa arbetsvillkor! Tyvärr är jag inte förvånad dock! Det är ju helt galet både vad gäller lärarnas arbetsförhållanden och vad det får för konsekvenser för studieresultaten. Jag resonerar annars som du - det är mycket värt art ha ett flexibelt jobb även om det innebär jobb på kvällar och vissa helger! Önskar innerligt att det blir bebis vid nästa försök! Många kramar!

Asap: Låter som ni haft det underbart på Åland! Hoppas att familjen kryar på sig! Kram

Ang. sparken så tycker jag också synd om den andre pojken såklart! Han måste ju få hjälp att lära sig det sociala samspelet. Absolut inget ont om honom! Nu känns det skönt att ha semester och slippa tänka på det. Mycket hinner säkert hända på dessa veckor!

Vi har varit 1 vecka i skärgården och det har varit underbart! Halva tiden har vi varit själva och halva tiden med 2 andra familjer! Super! Även om vädret kunde varit lite bättre

Drutten: tänk vad tiden går! Klart att du är trött! Hoppas du går vila lite snart! Jag funderar på ALV i sommar. Kram

• kaz

Malin: Grattis till T som fick jobbet! Svårt att välja när för- och nackdelarna inte är samma för er båda. Fy, vad svårt men beslutet kommer säkert att kännas rätt när det är fattat för då har ni vänt och vridit på saken. Lycka till! Tänker att ni, oavsett, kanske borde avsätta pengar till din pension. Man vet ju aldrig vad livet har att erbjuda.

Drutten: när har du bf? Spännande! Ktam

• kaz

Kanin: Jag blir upprörd å dina vägnar! Vad har hänt? Hur mår lille Adrian och varför får han ingen hjälp?! Vilken pärs för er att behöva uppleva allt detta! Många kramar

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*