30+ som fick första barnet 2006 *4*
Och det är 6 år mellan mig och min bror och vi lekte ändå ihop som barn (men såklart inte jättemycket). Idag är han min bästa vän! Kram
Och det är 6 år mellan mig och min bror och vi lekte ändå ihop som barn (men såklart inte jättemycket). Idag är han min bästa vän! Kram
De ringde från SÖS nu och provet var normalt! Lättad!
M73: Fy vad läskigt! Man blir mörkrädd!!!
Intressant att läsa om hur ni gör för att ägna barnen tid. Det är ju bara 2 år mellan Simon och Sara och de flesta aktiviteter som vi gör passar dem båda. Men ganska ofta är jag själv med barnen och då är det är tom svårt för den ena att få prata till punkt utan att den andre bryter in. Jag känner också att jag inte ägnar Simon tillräckligt med tid när det gäller att sitta och träna på att skriva och läsa. Det känns trist eftersom han är så väldigt intresserad av det nu. Jag har funderat på att vika kanske 15-20 min om dan till att sitta ner med dem var och en för sig. Nu är de så pass stora att den andre kan roa sig själv under tiden, eller om A är hemma så får han ta den andre. Igår blev det så av sig själv, A spelade memory men Sara och jag skrev ord med Simon. Har man mindre barn och man är själv med barnen kanske man kan slänga över en stor vaxduk över bordet och ta fram lite papper och kritor och så får "den lille" rita el. lägga pussel under tiden man sitter med det större barnet. Eller om det mindre barnet somnar tidigare så kanske man kan sitta en stund senare på kvällen. Millas förslag är också bra. Det är ngt jag har funderat över fler gånger men aldrig testat.
Malin: Det känns som att Alfred och Simon hade haft kul ihop! Just nu funkar allt väldigt bra. På dagis har alla de "tuffa" killarna slutat och Simon leker med alla i gruppen. De leker många storgruppslekar för tillfället. Han som tidigare mest lekt med tjejerna verkar nu leka med de flesta och han nämner särskilt 2 andra pojkar. Jag tycker absolut att man kan försöka påverka vilka de leker med (så länge det går). Innan ville Simon väldigt mycket leka med en tjej (som kanske inte är världens bästa kompis) och då fick han ju såklart det men nu har det lagt sig lite och då pushar jag inte heller på. Vi får se hur det blir vid skolstarten men om Simon inte hittar nya kompisar själv så få man väl net-worka lite.
Asap: Hoppas ni kryar på er! Bra av G att pricka hinken, stackars liten.
Piggley: Hejja H som simmar!
Malin: Låter som en plan! Bra att E fått plats om ni flyttat hem. I skolan måste de ju ta A. När får ni besked om jobb? Kram
Kanin: tänk att det snart är dags! Söta Ärtis! Skönt att hon kan ventilera känslor men såklart att man önskar att hon inte hade behövt! Ang. Journal så berättade de för mig på SÖS att de kan läsa journaler även om man inte gett sitt godkännande att andra sjukhus får läsa dem om det "är det bästa för patienten". Jag hoppas att när det väl är dags att du får kompetenta och lyhörda personer.
Malin: gulligt meddelande du skickade m T! Håller tummar och tår!
Assar: stora barn och I som tappat tand också! Och bild på söt E såg jag i ngn annan tråd!
M73: tänk vad snabbt det går! Inte långt kvar. Men tungt såklart! Kram
Hanna: så bra att nu gick och tränade på att klättra! Härligt att hon lyckades! Hoppas att hon får med sig känslan att kan träna sig till "framgång". Vi måste ofta påminna Simon om det! Fick ont i magen när jag läste om de andra barnens beteende! Kramisar
Jag fick Simons första lapp med ett meddelande i helgen! Stort!!! Han var länge mer intresserad av siffror och är rätt bra på både plus och minus. Helt plötsligt kom intresset för bokstäver av sig själv! Tror inte man behöver hetsa ännu
Mandra: Hejja dig!
Sara väljer också kjol om hon kan
Kanin: Usch, att lillebror skräms så! Men det verkar verkligen vara på G nu. Både lillebror och din kropp verkar förberedas inför förlossningen. Stor kram
Vi4: Härligt med bra feedback på utvecklingssamtalet! Skönt att E har kommit in i sin grupp!
Malin: Förstår besvikelsen (för er båda) men antar att det är skönt att få ett besked och kunna planera därefter! kram
Gbg: Härligt att höra hur nu har det. Mindre härligt dock med utredning ang G. Hoppas på att det inte blir värre. Är det snarlikt det B hade? Och skönt att E för börja i den skola ni helst ville!
Assar: Härligt med fullt hus! Vi har inte heller fått reda på klassindelning. I samband med att vi fick platserbjudandet så fick vi info om tid för utelek och fika på skolan. Men i övrigt inget mer. Väntar också på mer info.
Simon är ju också försiktig och vill helst inte pröva saker han inte behärskar. Redan förra sommaren ville han ta av stödhjulen men han vågade inte cykla Nu har vi testat lite igen men liksom Ida har han så låg fart att det helt enkelt är nästa omöjligt att cykla.