• lia76

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra skrev 2010-08-22 11:35:28 följande:
    lia76 > Den sängen har vi också till tjejerna Fast jag spenderade sommarkvällarna att måla den vit. Tyra började med första dagen att klättra upp i ett obevakat ögonblick och ramla ner på huvudet. Blödde näsblod och var otröstlig så vi har satt för stegen (dagtid, nattetid så ska ju vilya kunna klättra ner såklart) så vi inte behöver passa dom varje sek de leker på sitt rum tills vidare
    Jag fortsätter att hålla tummarna för jobbet!! Spännande, jag hoppas så att du får det!!!
    Vad använder du för att sätta för stegen?
    Iofs kan ju Ida både klättra upp och ner, men hon kan ju ramla ner också, men vet inte vad jag ska använda mej av, är inte så kreativ hehe

(=
  • lia76
    Billabong skrev 2010-08-23 01:09:31 följande:

Lia: De ser ut att trivas jättebra i sin nya säng! Ska kolla måtten på den men misstänker att det blir för högt för mina pojkars rum som har snedväggar. Å andra sidan är de nog för små för att sova däruppe då, kom jag just på.
    Vill gärna spara golvutrymme under åren de fortsätter dela rum, men om ngt halvår kommer de knappast acceptera spjälisarna längre. Så juniorsängar får det nog bli. Eller en jättebred säng som de delar – men då kanske de sparkar varandra massor.
    Hoppas du får positivt jobbesked imorgon och kan börja nya jobbet snarast!

Jo de trivs bra (=
    Deras rum är rätt så stort, drygt 20kvm, så de har plats där.
    Sen leker de o kojan (Idas sovplats) om dagarna och busar.
    Golvyta finns dte också, så spjälsängen står kvar nu när mamma kommer och hälsar på.
    Då får hon sova i kojan och Ida i spjälsängen. (Om hon itne tassar upp på natten och kryper ner hos mormor )
    Nu sla jag ta och vika kläder medan barna är på dagis. Hämtas klockan 11.30
    Lite mjukstart den här veckan.
    Sen får jag se om jag börjar jobba nästa vecka. Då blir det 9½ timme på dagis
    (=
  • lia76

YES!!! Jag har blivit godkänd av SÄPO angående jobbet som supporttekniker hos Försvarsmakten Logistik i Arboga.
    Preliminärt startdatum nu på måndag den 6 september. Lycklig!!
    Skulle återkomma imorgon när de fått mer information.

(=
  • lia76
    Mandra skrev 2010-09-02 18:18:17 följande:
    lia > Grattis grattis grattis!!

ville bara säga att jag fick svar från läkaren. De såg at tjag hade för hög puls och ganska många dubbelslag på ett dygn meeen de ojämna kurvorna var det inget de tyckkte var någon fara *phu*
    Ska gå på en stadig dos betablokerare ? fast det känner jag mig lite dubbel inför och så ville de också göra ett belastningstest för att ha kollat allat och inget missat.
    Så allt är troligast okej och jag är väl lite överansträngd men det kommer troligast ge med sig när jag kan stressa ner. Haha, stressa ner

För övrigt så fick Vilya ett myggbett precis mellan ögonen på näsroten i förrgår, natten mot igår så svullna hon ner över högerögat så det ser ut som en blåtira utan det blåa och natten mot idag så svullna hon mot andra ögat . Hon har ett ögonlock som går från ena ögat till andra.. de har liksom växt ihop och näsbenet är totalt utplånat mellan ögonen. Jag ringde nu på em baar för att kolla och då sa de att vi skulle ge henne clarityn i några dagar och vart det värre skulle vi återkomma snabbt för det fick itne svullna mer än det gjort.
    Hon har för övrigt inte reagerat på myggbett så de svullnad förut. Bara att det kliar i veckor och att hon kliar sönder sig.
    En överkänslighets reaktion får jag för mig , satte sig olyckligt och ögonens mjukdelar har ju en tendens att svullna upp.
    Läskigt med myggbettet. Säkert att det var ett byggbett då? Men vet själv att d ekan svullna upp. Stella blev myggbiten på armen. En liten prick som sedan svullnade och blev stort som ett getingstick. Tog henne till HC och där fick hon 5 kortisontabletter.
    Jag själv är också allergisk och mina myggbett finns kvar i ett par veckor. Bromsbett fick jag i sommar och jag har fortfarande rodnad där jag blev biten, och det är över en månad sedan.

Läskigt med hjärtat också, men kan ju vara stressrelaterat. Du får försöka stressa mindre om det går Så gott det går iallafall.

Jag väntar på svar från bemanningsföretaget angående jobbet så jag vet om jag börjar på måndag och vilka tider jag kan jobba (=
    (=
  • lia76

Tack för alla gratulationer!

MillaC
    : Vilken skitplats rent ut sagt!

malinkat skrev 2010-09-03 13:25:47 följande:
    Lia, grattis!!! Alltid skönt att veta att man är godkänd av SÄPO, puh liksom. Om du inte blivit det hade vi ju börjat undra vad du har i garderoben

Ja jag undrar om jag hade fått reda på det själv om jag hade varit med i deras register, men det måste jag väl få tycker jag.
    (=
  • lia76

Tjo i tråden!

Jo, som jag påpekat tidigare så är jag mer aktiv på FB... Fast gör inte så mycket vettigt där heller  

Vi lever och mår bra.
    Som MillaC skrev den 20 januari så var det Stellas dagisgrupp som var ute och gick häromveckan då en av frökarna och en pojke blev påkörda av en bilist. Han hade tydligen fått en stroke och kunde inte kontrollera bilen.
    Det gick förhållandevis bra med både fröken och pojken. Det var fröken som fick värsta smällen då hon hade pojken på andra sidan. Tur i oturen.

Själv så jobbar jag för fullt hos Försvarsmakten där jag jobbar som supportoperatör (konsult via Perido).
    har dock blivit erbjuden fast jobb, så när säkerhetskontrollen (igen) är gjort och godkänd så blir jag fast anställd av försvarsmakten den 1 april (jippi vilken födelsedagspresent hehe)  

Gravid är jag inte så ni vet det hehe

Barna växer och mår bra. Blir så stora så

Kram på er!!! 

(=
    Ska försöka vara lite mer aktiv framöver!
    (=
  • lia76
    asap skrev 2011-02-05 09:34:38 följande:
    Pyttis - Stackars A, hoppas det inte är något med magen.
    Hmm, jag hade precis för mig att jag läst om någon krämpa och osteopat mm. för inte alls länge sedan, men det var kanske inte ryggen den gången? Nackspärr, möjligen?
    Hoppas ryggen rätar ut sig över helgen!

Lia - Hej, kul att höra att allt är bra. Grattis till fast tjänst!
    Men så otäckt med påkörningen, tack och lov att pojken klarade sig! Vad har Stella sagt om det hela?
    Hon frågar mycket om Carina (dagisfröken) har blod i ansiktet och att hon fick åka ambulans osv. Hon var väldigt chockad den dagen (vilket alla var).
    Efter denna händelsen så har hon förstått hur farligt dte kan vara med bilar, så hon får panik när Ida stannar mitt i vägen när vi är i parkeringshuset här hemma.
    Hon är så rädd att Ida ska bli påkörd 
    (=
  • lia76
    malinkat skrev 2011-02-06 13:25:14 följande:
    Lia, härligt med fast jobb! Märkligt med en till säkerhetskontroll, vad kan ha ändrats sen sist liksom??
    Undrat detsamma. Men nu blir dte ju anställt av FM istället för konsult företag, och regler är ju sånna att man måste göra en ny registerkontroll *suck*
    Gladhannapanna skrev 2011-02-06 14:40:03 följande:
    Malin: Låter som en helt underbar helg!!!

Eftersom det är jag som är tekniknörden i familjen har jag trixat med vår nya hd-digitalbox. Det bara strular och strular hela tiden. Så fort man byter kanal försvinner ljudet. Har satt tillbaka den gamla och då blev det kortfel så nu kan vi bara se gratiskanalerna. Så jäkla surt!!! Dessutom funkar inte dvd:n så maken och jag satt och tittade på solsidan på datorn igår kväll.

Att krypa runt och mecka med sladdar är inte alls så bra med ryggskott.
    Skit box

Själv hade vi en Humax via vårt tv-bolag och den hängde sej jätte ofta. Bilden frös. Sen så pajade den. Vi fick en... Blev sama sak med den efte ca ett år så vi fick ytterligare ne ny.

Nu har vi skaffat en annan box via en TV/Radio handlare. Men på den fryser också bilden ibland. har kopplat till en USB hårddisk så vi kan spel ain på den, och många har skrivit i forum på Internet att boxern ofta hänger sej när man har en HDD inkopplad.  Vi kontaktade företaget vilka skickade ett USB minne till oss med en firmware till boxen och den fungera vettigt ett tag.
    Men nu har den börjat frysa igen...
    Spelade in julkalender och vissa avsnitt så har det inte blivit inspelat något ljud

(=
  • lia76

Kram till Pyttis. Och grattis till vinsten.
    Håller med om att det var bra gjort av förskolan att anordna en sådan dag (=

Här hemma är det full rulle när barna inte är på dagis. Får snart en hjärtattack pga dem känns de som.
    De bråkar och har sej. Kan inte leka tillsamans utan att det ska bli bråk. Och oftast när Stella tar något som Ida vill ha så biter Ida sin storasyster eller drar henne i håret.
    Orkar snart inte med de här. Ser aldrig fram emot helgerna nu för tiden för jag vet hur mycket bråk det är om dagarna.
    Ingen av barna lyssnar på vad man säger, och inte vill de vara i rummet och leka heller.
    De ska vara där jag är till 90%.

Stella själv är som en tonåring i en 4½ årings kropp. Fy vilka utbrott hon får, och trots till tusen.
    Skriker och har sej.

Häromdagen ville jag att de skulle städa deras rum, vilket båda otalvägrade. Jag sade till dem flera gånger att de ska städa rummet så jag också kan komma un och leka utan att snubbla på leksaker. Att man inte får plats att leka där annars.
    Men nä då... Hon gapar och skriker och är totalt förbannad.
    Då tog jag en påse och plockade ner allt som lg på golvet och sade att jag skulle kasta bort leksakerna som låg på golvet (dockkläder, matgrejer till deras kök, leksaks hund osv). Stella blev eld och lågor när jag började plocka ihop dem.
    Sen sa jag att jag skulle kasta dem och gick ut med dem.
    Tog påsen ner till vårt källasförråd bara, men hon tror att jag kastade dem till sopbilen.
    Var det rätt eller fel av mej?

Den händelsen har då inte lärt henne någon läxa hur som, utan det är samma visa idag när jag vill att de ska städa sitt rum. Nu har de tagit fram pussel istället och istter här inne i vardagsrummet ohc bygger.
    Orkar faktiskt ingt bry mej längre snart, de får snatr göra vad tusan de vill de här trollungarna

När de sitte roch ritar så ska Ida börja rita på Stellas papper och retas. När Stella lägger pussel så är Ida där och tar bort pusselbitar.

När de är var för sej, antingen någon är sjuk och den andra på dagis så är de som solstrålar. Men är de tillsammans så är det totalt krig

Sen att sambon är dålig och sitter i rullstol och inte orkar ha han dom dem s mycket gör ju att jag blir ännu mer frustrerad. Inte kan jag be honom om hjälp heler pga den sutiation han befinner sej i.
    Och pga det så är han frustrerad också och blir arg på barna som i sin tur gör att jag blir trött och grinig
    Finns inte mycket glädje i det här huset nu för tiden känns det som

Nä usch jag ska inte klaga... Kram på er.
    Ville bara skriva av mej då jag inte har någon att prata med...

(=
  • lia76
    Gladhannapanna skrev 2011-02-12 11:03:35 följande:
    Lia: så himla jobbigt ni har det! Kan pappa sitta och pussla/rita eller liknande med den ena medan du och den andra gör ngt annat, typ åker och handlar, tar en promenad, går till lekplatsen.
    Jag tror att ni måste dela på dem så mycket det går för det verkar som om de konkurrerar om din uppmärksamhet när de är båda.
    Trist när alla mår dåligt. Hoppas att det vänder på alla plan snart!!! *kram*
    Jo jag brukar ta med en av dem och hitta på något roligt. Sambon brukar kunna sitta och bygga lego, rita och pyssla med dem. Även var för sig när jag har den andra. Det fungerar bra när de är var för sig.
    Brukar kunna fungera när vi har dem båda också, men vi ska ju inte behöva sysselsätta dem dygnet runt, lite kan de försöka leka själva också.
    (=
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*