• lia76

30+ som fick första barnet 2006 *4*

*vinkar* =)

=)
  • lia76

Gokväll kära vänner, det var inte igår

Nu har jag en liten OT fråga till er.
    Nu ÄNTLIGEN ska vi få en gravsten till min pappas grav (som gick bort november 2003).
    Men det har varit sådant tjafs med hans syskon hit och dit, och missförstånd från deras sida. Iallafall så ska vi få en gravsten nu som VI fixat och skiter fullständigt i hans syskon nu.
    Kruxet är att vi vet inte riktigt vad det skall stå. Så jag vore tacksam om ni har några tips. Jag har ju aldrig upplevt dte här med att ordna gravsten till någon närstående förut, eller någon annan över huvudtaget.
    Vi hade funderingar på bara enkelt skriva: "Käre far" eller "Här vilar jag" och så en pil nedåt ;)
    Min pappa var väldigt komisk och han skulle inte bry sej så mycket om han fick en gravsten eller inte.
    Men tips mottages =)

Kram på er!

=)
  • lia76

tack så mycket för feedback =)
    Gillade: "Älskad - Saknad" och "Älskade pappa"

Gravstenen kommer se ut så här: www.tombsupply.com/stentorget/imagesB/BE-001_2.jpg

Sen kommer vi ha hans namn och när han föddes och när han dog.
    Men min mamma vill ha någon text också och tycker då att vi fyra syskon skall komma fram till något gemensamt. Så vi får väl se vad det blir =)

Tack igen!

Ska ta och läsa igenom tråden också... Brukar göra det men är dålig på att kommentera, men vill ändå hålla mej uppdaterad vad som sker :)

=)
  • lia76

Stella kan säga R
    Började med det för någon vecka sedan men nu blir det i stort sett i varje ord som R ingår i
    Som jag ser det så pratar hon jätte duktigt nu så vi behöver ingen uppföljning hos logopeden (som vi var hos för x antal månader sedan pga hennes dåliga uttal på ord).
    Men nu pratar hon på för fullt och det hörs jätte tydligen vad hon säger även om vissa ord blir helt knas.
    som exempelvis dagis blir gasi ;)

=)
  • lia76

Grattis Pyttis =)

Vi 4: Grattis till husköpet och till förskoleplatsen. Tråkigt med magkatarren bara, det är inte trevligt att ha.

Var till BVC idag med Ida så doktorn fick prata lite om Idas "lilla" huvud. Inga konstigheter där inte, precis som vi visste. Hon utvecklas ju precis som hon ska, och kan mycket för att vara 1½ år.

Stella följde också med och hon blev vägd och mätt... 18 kg och 105 cm =)

=)
  • lia76

Någon fler än jag som har en 3½ åring som ska stoppa allt i munnen? Allt ska bitas på. Spelar ingen roll vad det är.
    Kan det bero på att hon har lillasyster? Men Ida stoppar inte mycket i munnen så vette tusan varför Stella börjat med det.

Lägger hon pärlplatta så åker pärlor in i munnen som hon tuggar på. Bygger hon tågbana (Brio) så åker ett tåg in i munnen. Fick påskfjädrar igår, två åkte in i munnen.
    Lägger pussel och hon ska bita på en pusselbit
    Leker hon med dockor så åker nån leksaksnappflaska, napp i munnen.
    Jag blir galen på henne.
    Kanske jag ska ignorera henne totalt och låta henne stoppa allt i munnen så kanske hon slutar. Bara det att det är så himla irriterande att hon ska göra så.

Siggan:
    Härligt med en semester i Storlien, mina hemtrakter
    Stella åkte längdskidor nu i vinter... På hennes dagis så hade de "Trollisloppet" och det var första gången Stella skulle stå på ett par längdskidor.
    När jag hämtade henne sen efter lunch så frågade de hur mycket Stella åkt skidor tidigare. Jag svarade att det var första gången hon åkte. De blev de lite förvånad för Stella var en av dem som åkte hela varvet runt och utan att ramla dessutom
    Jaha har hon någon medfödd talang osm hon ärvt av mej kanske? Jag har ju alltid åkt längdskidor varje vinter.

Kanske ska testa skridskor nästa vinter då om hon även ärvt den talangen. Problemer är väl att jag kan inte åka vanliga kortrör utan jag har tävlat med i långrör. Men det ska väl kunna fixas på något vis
    Jag får gå till bandyrinken om nätterna och träna haha

(=
  • lia76

inget ovanligt med andra ord vad gäller att stoppa saker i munnen
    Tänkte att är de 3½ år så borde de väl fatta att inte ha saker där.
    Kan ju vara en syskongrejockså, men de triggar ofta varandra. Gör den ena det så sna den andra göra samma sak, oavsett vem som började

Krya på sej alla sjuklingar och hoppas ni friska får vara friska

(=
  • lia76

Grattis alla som har fyllt år

Håller med om att de börjar bli stora nu våra barn!

Någon som vet hur dte fungerar det här med skola...
    Alltså barna går ju förskola nu... Är det vid 6 årsålder de börjar första klass eller har de någon "förskola" precis innan de börjar ettan?
    De blir ju snart 6 år våra små

En fundering som dök upp i mitt huvud igår... har ju noll koll känns det som

(=
  • lia76
    asap skrev 2010-03-30 12:12:38 följande:
    sirre - Grattis till Olle i efterskott! Söt han är som tar alla chanser att få komma iväg lite och se världen.. lia - Det år de fyller 6 börjar de skolan, i "nollan" eller "förskoleklass" (det verkar heta lite olika). Ettan börjar man, precis som på vår tid, när man är 7 år.
    Tack... Då var det som jag misstänkte då. Tyckte det var lite väl tidigt att börja ettan när man är 6 år...
    Förskoleklass heter det ja
    (=
  • lia76
    Piggley Wink skrev 2010-04-06 13:15:45 följande:
    Är det förresten någon som provat springcykel (www.springcykel.se)? Eller har ni kört med stödhjul?
    Har inte testat, tycker det ser så dumt ut hehe Då har jag hellre en sådan här sparkbräda eller vad de heter

Stella har en vanlig cykel med stödhjul
    (=
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*