-
Åh så mysigt Grattis i massor!Vi 4 skrev 2010-07-10 23:11:28 följande:Kikar in för att meddela glada nyheter om att vår kära trådstartare, HuldaStina har fått en liten flicka i natt, lillasyster till G (som ju är 6v äldre än vår Edvin)
-
Leker era 4 åringar?
Stella verkar inte veta hur man leker.
De leksaker hon har på rummet kastas omkring och ligger och skräpar på golvet.
Blir ännu värre när både Ida och Stella leker ihop... Då är det ren kalabalik.
Att få dem att städa upp efter sej är ett rent helvete!
Nu gick de in på rummet och skulle leka med legot.
De byggde kanske i 5 minuter sen låg alla klossar på golvet.
De började lek med sina plasthästar... Men deras syn på att leka är att kasta dem i golvet.
Sen ska de vara upp efter en annan hela tiden och bara jäklas.
Tittar jag på TV så stänger Ida av TV'n.
De hoppar och studsar i soffan (vilket de vet att de INTE får göra).
Pratar man i telefon så springer de efter en och skriker att de också vill prata (vilket de brukar få göra när det är farmor, farfar, mormor, faster, moster osv)
Sitter de och äter mat så bankas det med besticken i bordet... Dricksglasen hällas upp och ner.
Ida spottar ut maten på bordet och/eller i tallriken
De skriker så man får ont i huvudet.
Ja så ser dagarna ut.
Direkt de vaknar ska e börja bråka, fram tills de lägger sej på kvällen.
Sen börjar det om igen runt 7 nästkommande morgon.
Jag orkar inte med dem längre känner jag.
Skulle behöva komma hemifrån utan dem en helg men sambon klara inte av att ha dem själv*suck*
Vi alla ska på kryssning på onsdag till Åbo (24 timmars).
Buss resa från Köping till Stockhom (ca 2 timmar).
Hur ska den resan sluta tro?
Huvva
-
AssarP: Grattis till G på 2 årsdagen
Igår kom jag hem från Åbo-kryssningen och idag gjorde jag en vända till Stockholm igen.
Skrev på ett kontrakt (anställningsvillkor) som Supporttekniker hos Försvarsmakten i Arboga
Säkertehetsintervju för SÄPO. Om drygt 2 veckor får jag besked om jag får jobba hos Försvarsmakten eller ej (=
Kryssningen gick bra med tanke på att det var första gången för barna. Plus att det var första gången de åkte buss (iallafallså här långt, Stella har åkt buss kortare sträckor)
Ida var väl mest bråkig i bussen... Skrek och hade sej. Ville inte alls sitta still `puh´ -
Min mormor sa: 1 barn = 1 barn, 2 barn = 10 barn
Hon hade så rätt så!
-
haha ja eller hur. Nä hon nämnde inte om fler barn än 3 (fast hon själv har mer än 2 barn). Kan ju inte fråga henne hellerBillabong skrev 2010-08-15 00:04:04 följande:Förresten lia, vad sa mormor om 3 barn? Om formeln är konstant så skulle de motsvara 100...
Men borde ju bli 100 om det ska öka med tio per barn hehe
Det har väl lugnat ner sej lite här hemma, men är mycket irritationer här hemma och det smittar ju av sej.
Och det är lätt hänt att bli för mycket irriterad på det barnen gör fast de inte gör något riktigt allvarligt.
Ida är väl den som är värst egentligen. Kastar allt och har sej.
Fick dem att börja bygga med duplo nu på morgonen ända tills Ida fick för sej att kasta allt lego på golvet och kasta dem omkring sej. Bara att plocka undan och lägga bort.
Var ute på en liten hantverkardag här i Köping idag med ponnyridning. Stella red 3 gånger, Ida tyckte jag var lite för liten att rida. De skötte sej dock bra ute för en gångs skull
Bortsett från att Stella hängde sej på handtaget till barnvagnen så den tippade. Tur Ida satt fastspänd med sele annars hade hon tippat ut
-
Sara:
Skönt att det bara var tredagarsfeber (=
Mina barn har också haft det och de fick det i ungefär samma ålder också.
Stella var 9 månader när hon fick tredagarsfeber och Ida var ungefär så gammal hon med.
Och nu var det dags för nytt utbrott för barna *suck*
Tänkte vara snäll och ta fram deras hårdplast-hästar så de kunde leka med dem igen.
Ja det gick ett tag sen började de kasta dem i golvet.
Först kastade Ida sin häst. Vi sade åt henne att inte kasta den i golvet utan vara rädd om leksakerna.
Då tar Stella upp den istället och kastar den i golvet.
Nu har de båda fått gått in på rummet.
Förstår inte vad det är med dem... Små monster är vad de är `puh´
Fick iallafall ha lite egen tid själv idag då svärmor kom över och tog med barna ut till lekplatsen.
Att göra något roligt med barnen fungerar heller inte för när vi kommer hem så förvandlas de till Mr. Hyde
De brukar ha roligt under tiden vi är borta och de får leka och roa sej på semestern.
Men när vi kommer hem är det fullt utbrott igen.
Ska bli så skönt att börja jobba
-
Ja det är tufft här hemma, men mycket beror det väl på för att Ida är i värsta 2 årstrotset, och hon drar Stella med sej.
För Stella har varit så snäll innan.
Vi försöker att inte tjata på dem, men vad göra när de inte lyssnar. Det går typ 1 minut sen gör de samma sak igen.
Svårt att dela på dem också för Ida vill vara där Stella är, och helst då förstöra för henne.
Stimulans ja... Det är vad mina behöver också. Men vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
Har en lekplats här utanför där vi brukar gå.
Men de ska hålla på och springa in i andras portar hela tiden och upp i trapphuset.
I sandlådan ska de börja kasta sand och ha sej.
Kanske ska låta de kasta sand bäst de vill istället
Är så mycket jag inte gillar att de gör, men kanske ska försöka låta de göra precis som de vill ibland, bara de inte skadar någon.
Här hemma försöker jag få dem att inte hoppa i soffan (de har ramlat men inte lärt sej nåt av det och vi vill ha en hel soffa också).
Fåtöljerna har vi snurrplatta på, se de är det jätte kul att snurra på,
Ida brukar sitta och Stella snurrar. Ida brukar flyga ur och slå sej. Men har de lärt sej - Nä. Försöker få dem att sluta men det går inte.
Kanske ska montera bort snurrplattan istället.
Men det finns solglimtar också som tur är Så jätte hemskt är det inte... Det är bara när de väl sätter igång och trotsar och har sej som det är så himla tufft.
För det är inte lite trots heller, eller var det nu är.
Är ju inte lätt för dem heller
Men nu ska vi ta nya tag så blir det nog bättre
Om SÄPO godkänner mej så börjar jag jobba någongång runt 30 augusti. Datum är satt den 30 augusti, men får se om de hinner godkänna mej tidigare eller senare.
Är hyperglad över att äntligen ha fått ett jobb igen
Tänk om jag hade klarat C matten, då hade jag börjat högskola i höst och inte brytt mej om jobb-fronten.
Då hade jag missat detta jobb totalt, och det här jobbet är npgot jag verkligen känner att jag vill ha.
-
Vad härligt att få i ordningMilla C skrev 2010-08-18 09:35:31 följande:Här börjar saker och ting sakteliga gå mot "det normala" - dvs arbete-förskola- stressen . Imorgon börjar jag jobba, barnen ska gå första hela dagen på förskolan, och det kommer en målare som ska tapetsera det som ska bli barnens gemensamma rum. Men, varför ska man ta en sak i taget?
Hinner inte mer, för nu ska jag väcka L ifrån vilan och gå till förskolan med dem.
Skulle behöva tapetsera om i barnens rum. Vi har inte tapetserat någonting här efter att vi flyttat in. Tapeten i hallen är fräsch men inte i övriga rum.
En massa hål i väggen i vårt sovrum och i vardagsrummet efter allt borrande som de gjorde som bodde innan oss.
I barnens sovrum är det handavtryck på väggen. Vet inte vad de gjort som bodde här innan. Nästan som om de haft nå fett på händerna och sen gjort handavtryck på tapeten.
Likaså i köket är det fullt med fläckar på tapeten.
Men vi har tänkt som så att vi tapetserar när de förstår att inte rita på väggarna.
Iofs har de inte gjort det, men skulle de få för sej det så är det bättre på de gamla än de nya
@Drutten:
Underbart med bröllop
Min svägerska blev friad till när hon fyllde år. Hennes sambo hade tagit med henne till ett slott här i närheten där de hade bokat rum och allt.
Och när de åt middag så friade han. De som satt vid ett bord i närheten såg det och visade kyparen. Kyparen
tog då fram en flaska champange och gav till min svägerska och hennes sambo
Romantiskt
Hoppas jag också blir gift snart
Igår hade Ida kastat ner två toalettrullar i toalettstolen Alltså helt nya med papper på!
Sen gick hon och hämtade en strumpa från sin pappas byrå och skulle kasta i -
Drutten: Så vacker klänning! Enkel men ändå så fina detaljer på den! Underbar måste jag säga!
Jag som är lite tokig av mej har sett ut dessa klänningar (om jag nånsin kommer få gifta mej)
1: brudklanningar.nu/webshop/images/lnb100L180.gif
2. brudklanningar.nu/webshop/images/victoria.jpg
3. brudklanningar.nu/webshop/images/agnes_a.jpg
-
Finns det sånt också. Kanske ska be om det när jag ska till tandläkarenDrutten74 skrev 2010-08-22 03:04:23 följande:Det är båda de övre framtänderna de ska dra ut. Jag vet inte riktigt hur det går till, men han ska få dricka någon jordgubbsdrink som bedövar och som gör honomn lite groggy. Han är inte sövd, men han kommer att ha svårt att gå efterråt. De ska inte komma ihåg något efterråt enligt tandläkaren, så det är väl bara att hoppas att det blir så då. J ska dit med honom då jag jobbar.
Skulle behöva bli sövd helt och hållet iofs. Har sådan tandläkarskräck efter att en bedövning inte tog när de skulle laga min första tand.
Eller rättare sagt 4 bedövningar hjälpte inte. Satan vad ont det gjorde när de kom till nerven...
Nu har det gått en vecka och inget har jag hört från Period angående jobbet hos Försvarsmakten.
Men det skulle ju ta drygt 2 veckor så, men kunde ju gå snabbare också sa de.
Imorgon kommer mamma hit också... Ska bli roligt
Sade till henne att hon får passa på att komma innan jag börjar jobba för semester får jag inte förrän till nästa sommar (om jag nu får förlängt efter nyår, men det hoppas vi på).
Köpte ny säng till barnen igår också (=
KURA på IKEA. Ida har ju börjat klättra ur spjälsängen så jag tyckte att en ny säng till henne vore på sin plats.
Sambon tyckte vi kunde köpa en våningssäng istället.
Så då blev det KURA helt enkelt
Koja Koja