Frk. Kanin: vilka bra nyheter! Kul! Och kul för Ärtis också!
Vi4: vad tror du om att bestämma att en kväll i veckan är "din"? Då kan du göra vad du känner för, boka in en massage, fika m en kompis, ta en promenad - vad som helst. Men då är det bokat och din man vet (i god tid) att det är hans ansvar m E och hemmet. Låter som ni är inne i en ond cirkel. Låter inte heller bra att han jobbar så där mycket igen! Stor stor kram
Assar: mysigt det låter!
Malin: fy, det låter hemskt! Hoppas ni kryar på er snart! Sara är förvisso inne i en period där hon inte riktigt är nöjd - hon vill vara både liten och stor - och så saknar hon sin napp. Det låter ändå som E har en tuffare fas! Styrkekramar
Juni: låter mysigt m lite fre- och lördagsmys!
Jag har 2 frågor. Först den lätta: har ni ngr boktips? Vi läser kapitelböcker m Simon nu. Har läst Ronja, Pelle Svanslös och Lotta på Bråkmakarg. Vad kan vi läsa nu?
Nu den svåra: hur kan jag hjälpa Simon att inte ge upp vid minsta motgång? Jag vet att han är liten men jag känner att han behöver stöd. Igår skulle han spela tennis för första gången och såg verkligen fram emot det. Tyvärr var det helt puckade ledare som typ ställde sig på andra sidan nätet och försökte dirigera 5-åringar att slå forehand. Det resulterade i att Simon inte lyckades så bra och kände sig usel och ville inte vara med. Jag har mailat ledarna och sagt att deras metoder verkar ineffektiva. Tennisen spelar i sig ingen roll men jag skulle vilja förmedla till Simon att det är ok att misslyckas, att inland måste man kämpa lite och att man ska inte ge upp med en gång. Men hur? Finns det ngn bok att läsa? Hur gör ni? Jag vill att han ska känna sig trygg! Det gör ont i mig när jag ser honom framför mina ögon från igår!