• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Krya på sig till alla krassliga!

Sitter och pustar ut på bussen efter dagens presentation! Ska bli skönt m helg!

• kaz

Assar: härlig start på dagen!

Mandra: bra jobbat! Var det inte den tentan det blev så stressigt inför! Lycka till m den kommande!

Vi4: skönt m lite mer positiva besked! Jag tror som Mandra - inte ta ut sorgen i förskott! Ja, helgen blev så där. Orkar du kan du se i samlingstråden. Och tack för länkarna! Ska kolla mer på det! Låter intressant för oss.

Är på konf på jobbet och hoppas på en lång och skön natt. Men ofta kan jag inte sova när jag är borta! Sjukt hur störd sömnen blivit på dessa år!

• kaz

Vi4: vännen, förstår din reaktion. Många besked på kort tid! Du går ta en sak i taget! Tänker att det ändå är positiva besked! Kram

Mandra: lycka till nu sista dagen!

Malin: underbart kort! Me like!

Drutten: så jättetråkigt att det inte vill sig m syskon! Funderar du på att kolla upp varför? Hoppas du får en supertrevlig helg!

Ang. Julklappar är jag lite restriktiv då barnen får klappar från när och fjärran. Det blir för mycket! I år tänker jag köpa varsin klocka till dem. Sedan blir det lite kläder och ngn bok.

Och jag sov som en prinsessa på konf. Kanske 6-7 i sträck! Det har jag inte gjort på flera år!

• kaz

Hej Gbg! Gött med ngr plagg i alla fall

Vi4: förlåt, jag menade såklart inte att du "borde" vara glad! Förstår verkligen att blir både trött och stressad. Läste om begravningen i andra tråden. Klart att det också påverkat dig. Skönt att du gick sova lite idag även om du kände dig helt sänkt efter! Stor stor kram!

Annars kan jag berätta att jag klippt av mig håret! Skönt men annorlunda. Nu har lockarna kommit fram (på gott och ont).

• kaz

MalinK: Fy för magsjuka. Hoppas ni är krya nu. Hoppas också att du blir mer uppbokad framöver.

För er som har Svd så finns jag med på en liten bild (idag - med min nya frisyr)  i en artikel där jag uttalar mig om varsel och utsikterna på arbetsmarknaden.

Annars ska jag ta mig i kragen och svara Assar och Sara ang det jag skrev om min mamma i samlingstråden. Tar det här denna gång för jag känner mig liksom mer "hemma" här. Det har hänt förut att mamma har kommit med sådana "hot" men det var flera år sedan nu (i samband med att min pappa gick bort). Då var det ganska uppenbart att det var riktat mot mig som person. Med tiden har hon lugnat sig och hon har dessutom träffat ngn. Nu var det planerat så att hon och denne "ngn" skulle flytta ihop i en nyinköpt lgh här i nov. "Ngn" har dock inte fått sålt sin lgh och har panik och vet inte längre om han vill flyttat ihop med mamma. "Ngn" är en VÄLDIGT speciell person (men inte ond på ngt sätt). Hur som helst så mår mamma mycket dåligt över detta. Hon har själv sålt sin lgh och är nu "inneboende" hos "ngn". Ja, en soppaär det men ingen omöjlig situation på ngt sätt. Nu har jag i alla fall övertalat mamma att ta en break och komma upp och leka lite med kidsen. Hon kommer på onsdag. Det känns jättebra (även om jag måste sitta uppe och hålla handen halva nätterna). Kram på er och tack för ert stöd! Ni är bäst!

• kaz

Assar: Det låter som en härlig födelsedag! Gött när det händer lite spontant! Härligt m lite Elsa-tid också!

Vi4: Om gudarna vill har "ngn" nu fått en spekulant och avtalet ska skrivas under ikväll! Hoppas, hoppas, hoppas! Jag har min bror som också får ta ett tugnt lass. Vi står varandra väldigt nära. Nej, det är dessvärre helt omöjligt att föra en sådan dialog med mamma. Hon förstår att hon gjort oss oroliga och att hon gjort fel men hon kan nog inte garantera att det inte händer igen. Ang. SvD kan du surfa in på min FB-sida (men där finns dock ingen bild). Hur går det med funderingarna kring ivf? Har du landat lite? Hur går det att ta hand om E själv medan maken är bortrest? Kram

• kaz

Blir rörd och lycklig när jag kikar in här!

Härliga besked Vi4! Yes!

Mandra: underbart! Kram

Frk Kanin: vilken fantastisk dotter du har! Vilken förmåga hon har att sätta ord på saker! Skönt att UL såg bra ut och skönt med beslut fattat! Vilken v är du i nu! Tänker också på Adele! Kramisar

Gbg: Simon kissar också på sig en del! Har pratat både med BVC och vc. De trodde att det handlade om mognad. Man får remiss först efter 6 år här i Stockholm (om det inte är uppenbart att det är ett fysiskt problem). Simon fick också testa mot uvi (mest för att utesluta det). Jag har tom fått inhandla 2 par vinterbyxor för det händer inbland stora olyckor. Jag fick tipset att verkligen kissa på schema i ca 2 v och se om det blev bättre. Kram

• kaz

Kanin: MEN, hur kan man göra så?! Tänker som Sara att du får söka dig vidare under f-ledigheten! Stor kram! Förstår att du känner dig lurad!

Sara: Simon (som snart är 5 1/2) har haft 2 aktiviteter halva denna termin, simning på ons och tennis på sön. Tycker det har funkat fint. Till våren kommer han fort på simning och ev dans el gymnastik. Kommer ni ihåg hur han har brottats m sin prestationsångest på tennisen? Nu verkar det ha lossnat och de 2 senaste ggr har han deltagit hela lektionerna. Nu är jag glad att vi fort att gå dit (har tvekat så) för nu har vi ex på att han övervunnit sin rädsla och lyckats!

• kaz

Sitter på bussen och lyssnar på "Sometimes I get a good feeling"! Då gör kanske det inget att jag sovit 3 timmar i natt och att ögonen värker av stress och brist på sömn.

Vi4: japp, ibland händer det

Kanin: verkar jättejobbigt, som du på ngt sätt kommit på kant m ngn av delägarna (utskällningen, diskussion om arbetstider och nu lön). Känner du att du kan ta en diskussion om detta m din närmaste chef el ngn annan delägare? Stor stor kram

Vi kör också eskimåoljan, attans! Tuggtabletterna funkar inte hemma hos oss.

• kaz

Wow, vilka jättefina bilder!

Stort grattis till A och N!

Drutten: stor kram!!! Hoppas på plus snart!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*