30+ som fick första barnet 2006 *4*
Hej igen,
Jag har en fundering som jag behöver ventilera. Hur ser ni på detta med Star Wars? Jag vet knappt vad det handlar om och måste erkänna att det inte är lekar som jag direkt har uppmunrat. Det är inte så att jag heller har avstyrt sådana lekar men det har inte riktigt varit Simons grej. När jag frågar Simon om vad han lekar på dagis är det mest olika typer av kull. Just nu är det mycket lekar i storgrupp. Men i förra vecka sa han att han inte hade ngn att leka med. De andra hade lekt SW och han ville leka prinsessa Hans bästa kompis (utanför dagis) är helt inne i SW sedan han fick SW lego Wii-spel i julklapp (men hans föräldrar har alltid verkat för att han ska vara grabbig). Simon och denne kompis har nästan inget gemensamt nu för Simon är inte alls med på vad han pratar om... Vi kör fortf. så mycket mjukare grejjer här hemma. Pippi är fortf. poppis. Nu börjar jag oroa mig för att Simon ska vara "efter" el inte få vara med... När jag frågar vad han önskar sig i födelsedagspresent svarar han en Tingelingväska... När jag försöker styra in honom på typ SW-lego så är han rädd för att han inte klarar att bygga ihop det. Jag tycker det är svårt. Ska man pusha honom (försiktigt) att bli mer grabbig el. ska man låta honom få vara i sin prinssesvärld (ja, varför inte?). Han tycker iof att det är kul att pilla med lego så det känns ju helt OK att köpa. Eg. vet jag inte riktigt vad det är jag vill säga Simons största intresse är fortf. djur så jag har köpt en fiskbok (där man kan känna igen olika fiskar - det har han pratat om tidigare att han vill ha), sedan tror jag på ett spel typ Jakten på den försvunna diamanten (just nu spelar vi ett spel med siffror) och slutligen har jag också funderat på lego (men kanske inte specifikt SW). Han kan ju få en Tingelingväska om jag hittar ngn...