• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Frk Kanin: Vännen, jag saknar ord. Livet är så fruktansvärt orättvist! Stor kram

• kaz

Frk Kanin: håller tummar och tår för ett litet tickande hjärta imorgon! Stor kram

• kaz

Frk kanin: Tänker på dig!

Sara: Jobbigt att tjejen inte känner sig trygg på dagis. Hoppas på bra dialoger med personalen och ni hittar en lösning.

M73: Kramisar och lycka till med ev. blogg!

Vi4: Kramisar! Klart att du är stressad och oroad av att inte hinna med. Jobbigt att ingen tar dig på allvar. Den stressen du känner nu är nog i alla fall delvis en del i att avsluta ett så STORT projekt. Hur ska man kunna känna sig "klar"? Jag sitter och korr. läser vår rapport som släpps i dagarna och man hittar ju alltid stavfel, resonemang som kunde varit mer underbyggda och ibland rena motsägelser. Läser man den igen så hittar man nya saker. Till sist får den ju helt enkelt bara vara klar och duga som den är. Perfekt lär den aldrig bli men "good is enough". KRAM

• kaz

Frk Kanin: Stor stor kram gumman! Så tråkigta nyheter och så hemskt bemötande. Förstår verkligen inte varför du ska vänta i 2 veckor. Men säger som Vi4 att det är goda nyheter att din kropp kan bli gravid. Hoppas det gtar sig snabbt igen! MEGAKRAM

Vi4: Det som man själv tycker är tillräckligt är ju ofta mer än tillräckligt för andra! Håller tummen för massor av GO nu ett tag.

• kaz

Mandra: Grattis till V på 5-års dagen! Stor tjej! Låter trevligt men intensivt med kalas och resor. Lycka till med nästa tenta! Vi har nu klarat av första veckan av sex. Det har gått bra men jag är rätt trött. Maken fixar mer här hemma än vad man tror... Hur som helst så är nu vår (=jobbet) rapport publicerad och jag har idag hållit 2 presentationer. Är helt slut men känner hur stressen släpper. Har varit rätt stressad och spänd vilket tyvärr har gått ut över barnen. Nu hoppas jag att vi får en trevlig helg. Ikväll kollas det på dinosaurietåget på SVT play och imorgon ska vi gå och klättra inomhus.

M73: Såg söta kort på FB

• kaz

Vi4: Låter underbart att inte behöva fixa med allt utan faktiskt kunna njuta av festen! Bra beslut!

Här har det också blivit mer godis än vanligt ett tag. Sjukt gott!

• kaz

Mandra: fy! Nu ska du kräva bricanyl i hostmedicin. Den har jag kört nu när Sara hostat i veckan och precis som du tänkte körde jag från första hostan. Fortf hosta men ingen feber! Kramar till er

• kaz

Assar: Underbar present! Vi har städhjälp varannan fredag. I fredags var en sådan dag och det är underbart att komma hem när allt är rent. Tror att jag ska be dem komma var vecka nu när jag är ensam. Och jag ska be om fönstertvätt. Rätt trist att titta ut ur randiga fönster

Här slappas det också. Igår var vi och klättrade inomhus men då Sara envisades med att springa i väg hela tiden var det inte särskilt kul för någon, särskilt inte Simon som inte fick klättra så mycket. Idag är de kanonförkylda så vi har skippat Simons gympa och är bara hemma. Hoppas de inte blir sjuka!

I övrigt gifter sig min bror i sommar. Inbjudningskorten har gått i väg och nu börjar hela tjocka släkten boka in sina Sverigebesök... Superkul men det ser inte ut att bli någon vilsam semester direkt.

• kaz

Mandra: Så skönt att det inte blev mer för T - för det har väl fortsatt åt rätt håll?

Malin: Jobbigt för E med feber! Krya på sig!

JA, jag har fått Sara att somna själv i sin säng med hjälp av en CD med "sovmusik". Som vi har bråkat ett par kvällar för att hon har vägrat att ligga i sin säng. Nu när jag är själv behöver jag verkligen kvällarna både för min egen del och för att jobba i kapp lite. Det har varit så jobbigt med denna kamp. Men ikväll lyckades jag vara innovativ och satte på musik i allt skrik. Jag sa bara du behöver inte sova utan ligga i din säng och lyssna på musik. Sara sken upp och la sig direkt. Inget mer spring och nu sover hon. Yes, vad det känns bra!

• kaz

Igår funkade det med musik vid läggningen igen, mycket smidigt. Men kvällen innan var det samma show som vanligt. Våra barn lägger sig samtidigt med eg borde Sara lägga sig lite senare. Hon sover fortfarande middag och klarar sig ännu inte riktigt utan den vilan. Simon är hur lätt som helst att lägga. Igår fick han dock bryt över att pappa "aldrig kommer hem". Ja, det var bara att bejaka de känslorna. För det är ju så det måste kännas för honom. Idag ska vi göra en kalender i vilken man kan kryssa för dagarna till pappa kommer hem. Har också mutar med nya pärlor och plattor. Pappa har ringt 2 dagar i rad men nu närmar han sig de höga bergen och är utom kontakt.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*