Pyttis, jag såg inte ditt första svar, satt nog och skrev då Ja, Julia verkar ju lite lik Edvin hon med Jag får ungefär varannan morgon ta Edvin gallskrikandes under armen och gå i väg till dagis (ofta utan ytterkläder för det går bara inte att få på dem om man inte är två när han är så arg -tur vi har nära till dagis), inte heller jag tycker att hur mkt krångel som helst är ok en morgon. Varva ner med film är nog en bra idé, han har ju inte alls varit intresserad av TVn förut men nu älskar han tecknat (helst vill han se "vussen-tetnat" [vuxentecknat] vilket innebär "piss-on" [Simpson] som han ibland får se med sin pappa under mammas protester ).
Drutten, så trist att kroppen inte kommer igång, har du kollat med gyn? Visst kan man väl få något som sätter igång det hela? Vi jobbar ju på en trea nu. Nu är vi inne på tionde månaden så jag börjar bli verkligt orolig att jag är för gammal, (är ju 40 år och en vecka nu ). Hur som helst fick jag nu en remiss för att kolla om det går att få någon hjälp på traven. När detgäller arnen och trötthet efter dagis tror jag som du att de anstränger sig rätt mycket och så är det stora barngrupper och fullt ös hela dagen så orken räcker inte så mkt mer...
Mandra, även jag tycker att ni är så kloka som pratar om saker när ni inte är mitt inne i dem, vi försöker också göra så och det är så mycket skönare, plus att jag tror att det faktiskt är mkt lättare att ändra ett beteende om man lugnt och sakligt fått veta att den andre inte gillar/tycker funkar (eller vad det nu må vara) än om man får det sagt i en situation där båda är uppretade. Härligt att det verkar så fint på nya stället. Snart är ni på plats Så telefonsamtal verkar vara svårt för fler förstår jag Det där med att hur man än gör så blir det fel känner jag igen, inte bara från E utan även när jag var barnflicka åt två tjejer med 1,5 år mellan, minns tex att båda ville hålla mig i handen och jag har ju två händer så det borde ju inte vara något problem, men båda skulle förstås hålla i samma hand så då blev det världens bråk...
juni, tack, läkaren var inne på att jag åt för lite huvudvärkstabletter :-O och har nu någon slags hästdosering med 10 st tabletter om dagen i en vecka och det blev inga prover för hon tyckte det verkade vara spänningshuvudvärk. Hon följer upp per telefon på fredag, så jag ska nog ändå fråga om man inte borde kolla mina värden med. Jag har ju inte velat äta några tabletter alls eftersom vi försöker få till ett syskon, men nu är det bara att gapa och svälja
M73, skönt att orken kommer tillbaka lite. Hur är nya jobbet? Trivs du? När är vicket slut?
Kaz, ja, det är ju det att man ska orka med de duster man vill välja. Jag har mer luft i mitt schema nu så jag hoppas på lite mer ork snart. Skönt ändå att fler föräldrar tycker att det är pro blematiskt med den nya, men väldigt synd att behöva ha personal man inte gillar. På vårt dagis är alla toppen utom en, som är ganska oempatisk och naturligtvis har E fått henne i den grupp han ska vara med i nu. Men de är inte uppdelade så mkt.
Assar, det låter underbart att hon sover så pass bra lilltjejen, det behövs ju om man ska ha ork till alla tre. Vad mysigt det låter med Gs prat, även om jag förstår att det kan bli lite mycket ibland kanske, men mysigt att han är så pratsam och social att man knappt kan borsta hans tänder. Tänk så stor Ida blivit, vad märkligt det måste kännas med sista bvc-besöket. Är det inte lite vemodigt?