Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kram till Milla, en rysare! Skönt att det gick bra....!

Mandra, jobbigt med lilla V.. Hoppas allt blir solsken snart!

Som sagt i andra tråden... orkar inte kommentera mer, bara säga hej. Har besök av mor & far och är fortfarande dunderförkyld och utan röst... blä. 

• malinkat

Grattis Ida!!
    Och vilka härliga kommentarer, ibland får man sig stora skratt! I morse när vi var i badrummet (jag i bara trosor) pekade Alfred på mina bröst och sa att jag borde köpa mer mjölk som skulle vara i mina tuttar. Eeeeehhhh?? 

Klippning är inte lätt - Alfred klipper jag själv fortfarande, och han vägrar trimmern.  Elvira har jag klippt första gången idag! Hon har ju lockar så det är inte så lätt Dessutom ojämt långt på något vis, i olika lager. Meeeen....

Som skrivet i andra tråden - här är kommentator - energin slut - är fortfarande risig och ska till läkaren idag, hoppas på dundermedicin mot denna hosta....

• malinkat

Mandra, tack för skrattet!

Läser en massa och skaaaaa återkomma i full vigör och kommentera Blir bara inte idag... 

• malinkat

Hörrni, jag har nog inte kikat in på hela veckan... inte haft lust faktiskt, eller ork, eller är det båda? Har varit ute en massa, håller på med inskolning av Elvira (som inte går jättesmidigt dessvärre) och försöker fixa med foton. Så sen är det inte mycket energi över Känner mig lite som dig Kaz, men utan släkten på besök

Pyttis, det är så med vissa människor, de får en liksom att berätta saker. Så har du ju bevis på att du gjort rätt yrkesval

Assar, härlig feedback där!! Men som sagt, rimmar dåligt med lönesänkningen......

Mandra, full fart har du, låter jättekul! Tentan kommer gå galant !!

Milla, skönt att få komma igång så snabbt, och dessutom kunna gå hem med stolthet i ryggen och leende på munnen. Tjoho, det är du värd!

Massa jag missa.... men nu ska jag och maken ta ett glas vin, faktiskt. Imorrn åker han och barnen till Danmark, jag ska få jobba lite på lördag är tanken. Men det jag ser mest fram emot? TVÅ SOVMORNAR!!!! Så är man småbarnsmor  

• malinkat

Vi4, stor KRAM till dig och de dina idag. Hoppas ni får en fin stund, och att minnen du vill framkalla också får komma fram.

Milla, det är bra att du ser positivt på saken

Sara, men vad spännande!! oooh, kan du inte lägga in en video eller så så vi får höra dig??

Pyttis, hoppas du får en fantastisk helg!!!

Och tack för att ni är så toleranta med frånvaro och snabba inhopp här  Jag har haft en seeeg dag idag, suttit och häckad på dagis eller cafét utanför. Elvira var hysterisk, vi hade bestämt att jag skulle vara med en stund vid inskolningen idag, men BAD desicion! Ännu mer hysteri och ångest från min lilla snorpa. Så vi enades om att jag skulle säga hej då när de var ute och lekte och så vänta där inne utifall att. Så gick det till sist bättre - jag sa också till dem att inte ta upp henne och bara låta henne sitta i knät - så vill hon bara det. Ge bekräftelse, prata, klapp på kinden, men förklara att man inte bara kan sitta i knät . Passar henne bättre - så inser hon att Jaha, så är det väl bara att leka då. Och till sist gick det! Så jag fick smyga iväg, kom tillbaka efter lunch, men då gick det så bra så de skulle försöka få henne att somna där. En halvtimme senare fick jag åka hem utan barn , hon sussade sött  Enda är att jag fick ett sånt trist hej då med henne, och så ska ju Thorsten hämta barnen och åka till DK. Får ringa ikväll och säga godnatt.....!

• malinkat

Mandra, jotack det känns bra! Men, jag börjar bli lite nervös, har ännui inte fått några förfrågningar... egentligen vet jag ju att det är tidigt att säga, och Google Adwords har ännu inte satt igång. Funderade på en annons på Facebook också, har ju gjort en sida där, så jag kan nå ut till lite tyskar, men jag vet inte. Så, lite trögt känns det när allt kostar pengar och inget kommer in, ja ni vet. Men hoppet lever

Härligt med kidsen Mandra, en myskväll med den ena och en härlig bortakväll för den andra

Trevligt med lite socialt liv Assar Ibland glömmer man nog att vårda det där.

Juni, hur går det?

T är nu på väg tillbaka med barnen, han ringde just och sa att Alfred kräkts i hela bilen..... blääääää.... stackars liten. Men så en fråga, har ni varit med om att era barn blivit åksjuka plötsligt, fast de inte varit det innan? Han blev lite blek sist vi åkte långt också, inte hela tiden, men plötsligt så. Och han åker ju framåtvänd nu. Jag hoppas att det är åksjuka, nu ska ju T vara borta till tisdag också. Men jag tycker det är så märkligt, han hade somnat och så plötsligt vaknat och kräkts.... 

• malinkat

Tack ni för tips, ska testa att dra ned på mjölkprodukter... det var gröt jag var tvungen att försöka få bort från bilen.. bläääää :-/  Hoppas det går över!

• malinkat

Men är det verkligen bara jag som tänker på mig själv när det pratas utpressningsprat  Skulle Alfred komma hem med sånt prat, tror jag att jag vet vart jag ska kika för att se vart det kommer från.... i spegeln Tycker vi ofta fastnar i "om du inte.... så får du inte...." etc. Men jag vet ibland inte hur man annars ska göra för att lyssna - tex för mycket leva rövare av olika slags leder till varningar som till sist leder till ingen film ikväll etc. Det är ju ingen vits att resonera när trots-provokationerna slår till, det får man göra senare. Så jag skulle nog inte bli förvånad om A kom hem med sånt prat.... Och hur skulle man då förklara att han inte får göra så, men att jag får

Mandra, det med dumma eller dumt är inte lätt...! Vi har en barnskiva hemma, med en låt där de sjunger "du är dum" osv, försöker alltid spola förbi den... vi märkte nämligen när han fått den, att han plötsligt, rätt glad i rösten började säga att folk var dumma...

Pyttis, låter som en häääääääärlig helg!

• malinkat

Kaz, det har du rätt i, att det är skillnad på föräldrar och kompisar. Men jag ska nog ändå jobba på att begränsa mig lite Måste ju också säga, att i fallet föräldrar "mot" barn om ni förstår, så "hotar" vi ju aldrig med att utesluta Alfred från vår gemenskap. 
    Tycker som Mandra, det är först när man ser problemet som man kan rätta till det, vi som föräldrar kommer att missa massor genom åren, tills det syns utanpå våra barn, tills de säger något - eller inte säger något. Vi måste ju alltid vara lyhörda men kan inte begära av oss själva att vi ska se något som ännu inte syns. Och i de små barnens fall kan jag också tänka mig att det tar ett tag innan de själva förstår vad det handlar om och kan sätta fingret på känslor. Att Simon kunde berätta detta är jättestort (men fy vad ont att höra), och du har som sagt en strategi.  Det kan alltså bara bli bättre, massa kärlek och engagemang! KRAM!

Idag hämtade jag en väldans nöjd Elvira på dagis! Hon var ledsen när jag gick, men hade varit glad hela dagen och sovit gott. Gått runt med snuttefilten runt halsen som en schal hela dagen Tjoho!
    Och idag har vi haft en utlovad McDonald´smiddag, skönt att slippa laga mat även om jag själv inte blir exalterad av menyn..  

• malinkat

Mini, skickar en stor varm kram till dig! En massa bra råd och tips har kommit, och jag kan bara hålla med - du tar tag i det, och även om du måste hitta nya vägar tillbaka till ditt förhållande med Stella, så finns en massa kärlek och vilja. Och för övrigt - här har du en till tjat och gnäll-mamma som ofta bestämmer sig för att vara snäll och pedagogiskt och så fallerar planen på två röda.....

I övrigt bara EGO: har idag torkat spyor i bilen för andra gången på 5 dagar. Elvira var gnällig och så efter dagis, fick en yogurt innan vi åkte hem eftersom hon knappt ätit lunch. Brukar sällan ta bilen, men hade varit ute och fotat idag, och just när vi parkerade hemma så kom hela kalaset upp.. Stackars liten! Och ja ja, stackars mig lite också Nu provar vi om hon kan äta nåt eller om det snart kommer upp igen..... 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*