Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

Tack för uppmuntran, och fin liknelse där Mandra  Jag är sååååå frustrerad och börjar nog få gråa hår. Ännu ingen lösning, och bestämde igår att försöka mig på en tredje webhost, men än har jag inte fått klartecken på att jag ska få pengarna tillbaka från nr 2...... som fortfarande försöker säga att det hela ska gå, MEN jag har försökt i snart två veckor nu!!! Får olika svar av supporten och har fått ta reda på en massa själv istället genom en kompis som kan sin sak. Får snart slänga domänen i väggen och hitta en annan adress Men då måste jag ha nya visitkort och annat material (igen) GAAAHHHHHHHHHHHHAAAAAHHHHH! 

Härlig semester Sara! Trots halvsjukling .....

Mandra, usch för förstoppning, det ÄR jobbigt, lider själv av det periodvis. Ännu jobbigare när man är barn. Stackars liten! Men kul med cyklandet! Alfred avgudar sin cykel och ser så stor ut när han nu far fram

Juni, bra med Pappor

Assar

Lia, låter som ni fastnat lite i vardagen? Som att ni behöver göra en totalförändring och ta om lite från början, där också pappa kan vara med? Jag tänker så här; när vi kommer in i en dålig cirkel, som jag tror alla gör ibland,(särskilt nu när jag gått hemma med barnen ca 2 mån och har problem med att få igång firman... hmm) vaknar man med inställningen att dagen ska bli jobbig. Man är irriterad från start och allas humör smittar av sig på varandra. Alfred vet exakt hur han ska trigga mig när han märker att jag är trött och grinig tex. Då brukar vi göra något som vi annars inte brukar, eller kanske möblera om, eller hitta på något som bara bryter. Bestämmer oss för att nu inte bråka, och så brukar det lätta något. Kanske göra en plan med pappa så att han känner sig trygg att vara med båda, för visst måste du få komma ifrån. Den situation ni är i är ju inte rolig för vare sig er eller barnen.
    Alfred leker oftast bra, även med Elvira. De gånger det stökas för mycket vid tex maten, så får han en chans till att sköta sig, annars får han gå ifrån, utan mat. Det är det enda som hjälper här. Kastas det leksaker som sen vägras plocka upp, tar jag bort leksakerna (en stund), eller så får det någon annan konsekvent. Och jag försöker att ta det i lugn ton (men misslyckas oftare än jag önskar).

Hoppas ni hittar en lösning! Stor kram! 

• malinkat

Säger som Juni Mandra, härliga tapeter!
    I övrigt, EGO:  Jag vann kampen mot Loopia, pengarna tillbaka!! Domänen är nu hos webost nr.3 och det finns hopp  

• malinkat

Juni, du kanske är helt slut nu, som tvåbarnsmamma?  Nä då, det har nog gått vägen!

Mandra, de mår finemang! Elvira springer runt på två ben, Alfred cyklar som en tok, och längtar också till dagis som snart börjar igen. Så det är bara toppen! Maken har fullt upp med sitt jobb och sen med att försöka hjälpa mig med mitt
    Härligt att våga drömma!!! T fick ju 100.000 danska kronor av sina föräldrar för några jular sen, som ett förskott på arvet, de belånade huset. Så hade vi lite mer att lägga in i lägenheten vi köpte, sååå skönt! 

• malinkat

Hjälp, hänger inte med här!

Juni, bra att prao-dagen gick bra

Assar, grattis till G! Visst blir man nostalgisk...!

Sara, hur går det med febern? Bättre?

Mandra, härligt med ny garderob - särskilt när man inte trivs med kroppen, skulle jag vilja säga. Då behöver man ändå få känna sig fin. Och du ÄR fin!!!!

Lia, hur går det med kidsen? Har det lugnat sig lite, eller är det kaos hemma?

Drutten, även om det finns värre saker att drabbas av, är det ju inte kul när något sånt händer. Klart man blir lite orolig! Jag lyckades tappa E ur bilbarnstolen när hon var 7-8 månader, hade knäppt upp bältet och tog ut stolen ur bilen *smart*. Huvudet före på asfalten, stackars barn sov ju dessutom, och vaknade abrupt..... Började blöda, men det gick ändå bra. De två tänderna satt kvar....

Här går det bättre! Saker börjar falla på plats, min mauritsen.de är under uppbyggnad och det går framåt! Det finns hopp

• malinkat

Assar, Juni & Sara, tack för feedback  När det är klar säger jag till, så får ni gärna komma med kritik också! Just nu har jag bara valt bröllopsbilder som kör runt på första sidan, tanken är väl att det ska vara en blandning där......

Snart ska jag laga paj, vi får besök till fikat! 

• malinkat

Oj vad det händer grejer här Renoveringar - bara att läsa om dem  gör mig trött, hahahaha! Vi har tummen mitt i handen både jag och T, så vi skulle i alla fall aldrig köpa renoveringsobjekt. Men småsaker som kommer med tiden, det kan man väl lära sig. Eller?

Milla, vardagen ja....! Stress i början, men sen brukar man ju komma in i ett "flow". A har just börjat dagis också, så nu blir det inget med att ligga och dra sig i  sängen på morgonen

Drutten, härligt med bröllop!! Lite svårt när man inte vill samma sak, men när man väl bestämt sig, får man utgå från det och se BARA fördelarna Jag och T gifte oss hemma på våra då 54 kvadratmeter, närmsta familj + några vänner, totalt var vi 23 eller 24 trots allt. Jättemysigt, med Catering, och så hade vi blivit lite lovade en natt på hotell i present av mina föräldrar, så vi skulle slippa försöka gräva fram vår säng efter festen Men jag hade inte velat ha det på annat vis, även om jag tidigare i livet drömt om en stor fest! Många som haft en stor fest, vet jag däremot känt sig stressade över att man inte hinner prata med alla gäster. Allt har för-och nackdelar antar jag.

Mandra, härligt med en massa skol-energi!! Du får väl lägga till kurslitteraturen i boktråden...  Det fixar du!!
    Och härligt med 7 kg kläder, tjoho!! Och du, tack för dina ord om hemsidan! Vi kämpar med att få den som jag vill ha den... ska försöka att inte ha för mycket på den, men det ska in lite informationstext (på tyska, puh), och fler gallerier. Och så ska jag ju börja mitt blogliv också.....  Ska hem till en kompis ikväll, hennes man ska åter hjälpa mig med lite texter så att det blir rätt. Det är superkul! Men lite tufft nu när det bara är när E sover och på kvällarna jag hinner sitta. T ska ta barnen till flygplatsen på söndag är tanken, så jag kan beställa mitt marknadsföringsmaterial också. Men, det har blivit allt för sena kvällar den senaste tiden - igår kväll satte jag på påminnelse på min telefon, till 21.30,  där det stod SOV!    Kl 22.30 var vi i säng så det var godkänt!

Med barnen går det bra - Alfred får lite utbrott ibland, vägrar lyssna och blir sen så frustrerad av att det blir konsekvenser av för mycket "bus", att han skriker som en skållad gris  Men, sen går det över rätt snabbt, vi kramas, och oftast orsakas allt av att han är trött. En kväll blev det ingen TV efter allt bråk, men det blev faktiskt mysigt! Vi spelade spel och läste fler böcker än vanligt. Han cyklar nu också till dagis på vanliga cykeln. Fram och tillbaka är det drygt 6 km, inte ett ord av klagan (än så länge ;). Min gokille!

Nej, nu springer E runt och säger "bok", bäst att läsa lite, sen är det lunch!

• malinkat

Hörrni, ni är ju på G så det ryker om det, hinner knappt läsa ikapp

Mandra, jobbig kväll du hade, puh! Men skönt att han kunde se att det inte var det bästa valet han gjorde i alla fall, och att det känns bättre nu. Jag har två små hål i skiljeväggen mellan de två kamrarna i hjärtat, inget som idag påverkar mig, men jag har gjort en del undersökningar. Bland annat knallat runt med en EKG kopplad till mig Lite bök och knök, men det går! Hade också hjärtklappning en period, men så här i efterhand kan vi se att det nog var stress och oro som gjorde jobbet - klart man blir nojjig när man får veta att man har hål i hjärtat  Nu får jag det bara när jag dricker rödvin, och tja, så får jag ju låta bli det röda guldet... ;-( Men det är det ju värt Du ska se att du landar på topp med hälsan i behåll!!

Vi 4 -  jobbig sits!! Hoppas det långsamt går framåt, att ni ser en ljusning bägge två.

Juni, hoppas maskineriet börjar rulla, så H kan utredas!

Åh, jag har säkert glömt någon.....

Ikväll ska jag träffa en kvinna som jag (förmodligen) ska dela stånd med på bröllopsmässa, hon säljer klänningar. Jag har formellt sett redan tackat ja, men hon ville att vi skulle träffas först. Fair enough

Ha en skön fredag!! 

• malinkat

Pyttis, nu ser jag att det är Danmark du ska till, hääääärligt!! Också lite avis, även om det inte var så länge sen jag var iväg... Och vikten, också impad!! Hejja!

Mandra, skönt att något gick in hos maken  Du är ju mästare i kommunikation, så....  

Nu orkar jag faktiskt inte kommentera mer, är helt färdig och ska i säng. Har jobbat framför datorn heeeeeela dagen! Nu vankas det snart en nyduschad karl i sängen, så vem vet vad som kan hända

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*