Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra, härligt härligt!! Vilket steg framåt för er! Det gäller ju att alltid omvärdera sitt förhållande, sätta frågetecken efter sånt man kanske inte tror går att ändra, och också verkligen se sin partner för den egna personen han/hon är och inte bara som del i förhållandet. Jag blir ofta som någon annan här i tråden sa, martyr... eller blev, inte så ofta nu för tiden faktiskt. Nu har jag lättare att försöka se min del i ett problem, och att se T och hans behov. Och nu när jag är i full fart med firman, ser jag också hur mycket T gör för mig. Han sätter verkligen mina behov framför sina, för att detta ska lyckas, och drar dessutom själv ett stort lass med eget jobb, hem och barn och min hemsida och annat. Det gäller ju att verkligen inte ta det för givet! Så jag har kommit hem med blommor, och försöker bjuda på något gott då och då efter ungarna lagt sig etc. Och också ge honom lite eget utrymme. Hur som helst, nyttigt att göra om sina "kontrakt" också ibland! Bravo Mandra!

Juni, boken kommer du att sitta och läsa på väg till skolan Den är ju inte så tung, mer.... klok. En sån jag har med mig fast jag läst den, för att peppa mig själv lite. Blir spännande att se vad du tyckte

M73, blä för feber!

Idag tar jag jobbpaus - det vill säga, istället för att frenetiskt försöka få något gjort medan E sover, så ska vi in till stan Köpa present till barnens nybakta kusin som vi ska träffa i helgen, och gå runt i solen. Skönt va? Ikväll "får" jag heller inte jobba med hemsidan, måste göra reklambroschyrer till mäklare - även om jag vill ha hemsidan klar NU, så måste jag prioritera lite..... Så mycket man vill ha klart på en gång! En till bra grej i och med firman - det finns ett café dit jag går ibland för mellis, ligger vid dagis, ungarna älskar att vara där och han som har det är så go´. Han erbjöd nu att hänga upp bilder på sina väggar och lägga ut flyers på borden Han har mycket reklamfolk som kommer dit varje dag. Gissa om jag blev glad!! Blir en gravidfotografering av hans fru som tack

Nej, nu ska jag visst ta upp E ur sängen. Hon vaknade 5.30 och har varit lite gnällig, så jag lade henne i sängen med en bok. Nu ligger hon och babblar och läser och pysslar, så mysigt att lyssna till. Men, dags att få på kläder och åka! 

• malinkat

Milla, förstår att det är jobbigt med en ledsen liten. Och vad konstigt att de menar att föräldrar ibland blir arga när de ringer! Hur kan man bli arg för det? Förstår inte alls..... hoppas det blir bättre med dagarna som kommer!
    En kompis till mig, vars 6-åring skulle börja förskoleklass i måndags, på "riktiga" skolan, var inte glad.... Första dagen åkte han iväg med skolbussen, och sen skulle hon hämta 16.15, stod tydligt på hennes lapp. Hon kommer dit och de säger "Näääää..... Dante åkte med busse 14.30....." Va?????? De bor på landet, huset ligger precis vid en stor väg där bilar kör fort, han har ingen nyckel, ingen mobil..... De fick höra att de levde på skolan... allt var dock väl med Dante som mest var sur för att ingen öppnade dörren till honom. Men vad sjutton.....!

Vi4, håller tummar för pigga ägg!!!!! Förstår att det är mycket i tankar och känslor nu..... Härligt med E:s språk, det är ju så himla kul när de börjar prata!!!

Juni, vad läskigt!! Fy för folk som sätter sig bakom ratten påverkade....!!! Tur att allt gick bra, puh. Hur är det med kroppen idag? Har heller inte några bra tankar just nu, om H:s separationsånges - men du har fått några bra input jag kan skriva under på.

Mandra, vad kul med en ny man!! Det är ju inte varje dag Hoppas det är en förändring som håller i sig, och att det fortsätter kännas som ni är lite nykära Hoppas du har det bra med mamsen förresten - och hur är det med hjärtklappningen? 

Pyttis, modigt av dig, och modigt av pappa! Vi är ju allt för många som förstår innebörden av det du gjort till fullo...... Hoppas det blir ett lyckat möte!

Sara, det var lite kreativa lösningar du kom på i nattens timmar! Härligt att få lite "barnkänsla" i barnrummen.
    Och så inbjudningskort! Här blir det oftast E-kort Tror inte du ska känna dåligt samvete för att du inte sa till den andra mamman att ni bytte avdelning - man har ju nog att tänka på som det är, sånt kommer jag inte heller ihåg. Och kanske kan ni träffas ändå?

Tack Sara och alla andra för påhejjningar! Det går sakta framåt, fattas fortfarande en hel del på hemsidan, men jag närmar mig! Fattas som sagt bara en kund eller två Och Sara, visst kan man tro att det är hormoner som gör dig lite extrablödig, vågar inte tänka mig dig framför en sorglig film om du blir tårögd över detta, hahahahaha! Men sött är det

Nu ska Elvira och jag ut och hem till en kompis, jag ska fota hennes lägenhet, bara för att bli varm i kläderna. Var länge sen jag fotade lägenheter och hus, och jag vill ju sälja in det här. Fick ett mail från en mäklare i förrgår, i Sverige alltså, som jag fotat åt tidigare (2008). Hon undrade om jag ville ta uppdrag, så något avtryck har jag lämnat i mäklarbranchen, så jag vågar tro att jag är duktig på den biten  

• malinkat

Sara, lillkillen åkte hem med skolbussen, hoppade av och satt snällt och väntade tills mamma till sist kom hem....  Hennes hjärta klappade hårt på väg hem..... Och tack Kanske kan bli "specialpris, baaaara för dig, passa på!"  

Assar, spotta ur dig bara, fy vad ruttet! Vissa vet inte hur man ska behandla sina medarbetare! Svårt också när du faktiskt trivs med själva jobbet, helheten måste ju också stämma in i längden. Förstår att du känner dig lurad!

Juni, här måste det också vara vattentätt, Hamburg blir vått! Och kallt! Har inte haft Vikingskorna själva, men hört andra som tycker de är bra. Här säljer de många skor som är som en tjock, garanterat vattentät, stövel, med en slagt filtsko inne i skon om du förstår. Den funkar ned till typ - 30 gradeer, vilket vi tyckte var lite väl att ta i, så vi köpte inte dem. Men jag vet inte, det var ju kallt förra vintern, kanske blir det såna denna gång. Vi hade Eccos GoreTex, funkade också rätt bra, men han blev lite kall (fuktig??) Svårt! Men kolla detta test, vet dock inte hur gammalt det är : http://www.nt.se/img/2008/11/3/4420920.pdf

• malinkat

Gäspar mig in, och säger GRATTIS till Drutten!!! Några missöden får man kallt räkna med Härligt med en härlig dag, och du - min man skulle heller aldrig gifta sig...

Mandra, skönt med snabb verkstad från läkarteamet!!!

Vi4, hahahahaha!!! Näää.. inte dina ägg   Så det kan gå, när man försöker läsa ikapp en massa inlägg och så blandar man ihop det hela Det var ju Frk Kanins ägg som skulle ha påhejjningar, och det var dessutom i andra tråden

Sara, härligt med G, och hoppas det går bra på jobbet idag. Lite omställning...!

Kaz, bra idé med Att göra-lista, jag kan inte leva utan... blir totalt förvirrad och kan inte prioritera, måste ha något svart på vitt

Kläder ja... ska se om vi hittar något hemma nästa Sverigebesök. Här har vi bara H&M eller jättedyra ställen, och jag är ju Lindex-fan. Bra priser och bra grejjer. Men har köpt upp lite vantar och byxor och annat - vinteroverall, skor och annat får vänta lite.

• malinkat

Pyttis, jag vet, men jag är känna &klämma - person Och om jag handlar från Tyskland, blir det visst en dyr historia att skicka tillbaka ev saker. 

Vi4

• malinkat

Assar, vad tufft för både mormor och dig! Lika mycket som det värmer i hjärtat av att se barnen vara goa och kärleksfulla mot varandra, är det tufft att se dem slåss och bråkas. Jisses, jag minns alla ord som utbyttes mellan mig och min syster när hon började komma in i tonåren (säkert tidigare också...)! Än så länge är det väldans kärt här hemma, men man får nog stålsätta sig mot tuffare tider också.  Man vet ju att lite kiv hör till, men då vill man se att det där grundläggande kärleken finns där i alla fall. Tänker på Alfons och Viktor, att när man tycker om någon och är så bra kompisar, så bråkar man plötsligt också om allt möjligt. För att man känner sig trygg i, att den andra personen finns där för en, när man verkligen behöver den...
    Och förresten, hoppas arbetsgivaren tar sig samman! Men det viktigaste är att du känner att du tar rätt beslut!

Mandra, klart det är mycket, och överväldigande i början, men det fixar du! När du väl kommer in i det hela kommer du att BEEE om fler uppgifter  

Juni, skönt med svärmor! Och spännande med indiern Hoppas det inte sänker farten på er andra i alla fall, och att han får något ut av det hela....

Pyttis, må vara dumt att bråka innan dagis, men vi är ju bara människor allesamman..... och de små tenderar att glömma de där dusterna långt innan vi har glömt dem....

Sara, grattis till J! Härligt när de blir så glada att det glittrar i ögonen på dem nästan

Kaz, åh vad härligt! Ha det supermysigt!

Drutten, ja man behöver lite invänjningstid.... snart är det dags för E att börja dagis. Hon är på den dagen redan 18 månader, Alfred började vid 14 månader, och jag tror verkligen hon behöver komma dit, hon vill i alla fall alltid vara kvar och leka när vi hämtar A. Men jag är så van vid att ha henne med överallt, så det känns ju lite ovant. Skönt i alla fall att jag ska hämta 14.30 så vi har eftermiddagarna tillsammans I Sverige hade jag behövt jobba heltid. Men låt oss nu se, jag måste ju snart få lite kunder, utan aktivitet har vi inte råd att ha henne på dagis....

I övrigt är det snor i stora lass för E, och inte mycket sömn... blä. 

• malinkat

Mandra,  så skönt med svar! Endast med svar i handen kan man ju agera.... Mina barn reagerar väldigt på myggbett, och både i år och för två år sen, sa läkarna att de var ovanligt aggressiva, särskilt mot känslig barnhy.... Hur ser det ut nu?
    Och visst får du kika in på sidan, det blir mer och mer innehåll

Assar, det är det jag också går och tänker på, den minskade tillsammanstiden.... man vill ju umgås med de små, inte bara under laga-mat-stress och trött fasen. Men man kommer ju in i det sen.....
    Tack Jag hoppas du har rätt, att jag plötsligt måste tacka nej till kunder, DET vore toppen!

Juni, jag kommer fortfarande på mig själv åt att skratta åt hela situationen med den stackars indiern

Lia, grattis!!! Alltid skönt att veta att man är godkänd av SÄPO, puh liksom. Om du inte blivit det hade vi ju börjat undra vad du har i garderoben

M74, ja effektivitet är kanske inte det ord man först kommer att tänka på i sammanhanget.... tänk att man ska behöva armbåga sig fram. Tänk de som inte har så vassa armbågar, de har det inte lätt!

Milla, ska kolla bloggen!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*