30+ som fick första barnet 2006 *4*
Mandra, härligt härligt!! Vilket steg framåt för er! Det gäller ju att alltid omvärdera sitt förhållande, sätta frågetecken efter sånt man kanske inte tror går att ändra, och också verkligen se sin partner för den egna personen han/hon är och inte bara som del i förhållandet. Jag blir ofta som någon annan här i tråden sa, martyr... eller blev, inte så ofta nu för tiden faktiskt. Nu har jag lättare att försöka se min del i ett problem, och att se T och hans behov. Och nu när jag är i full fart med firman, ser jag också hur mycket T gör för mig. Han sätter verkligen mina behov framför sina, för att detta ska lyckas, och drar dessutom själv ett stort lass med eget jobb, hem och barn och min hemsida och annat. Det gäller ju att verkligen inte ta det för givet! Så jag har kommit hem med blommor, och försöker bjuda på något gott då och då efter ungarna lagt sig etc. Och också ge honom lite eget utrymme. Hur som helst, nyttigt att göra om sina "kontrakt" också ibland! Bravo Mandra!
Juni, boken kommer du att sitta och läsa på väg till skolan Den är ju inte så tung, mer.... klok. En sån jag har med mig fast jag läst den, för att peppa mig själv lite. Blir spännande att se vad du tyckte
M73, blä för feber!
Idag tar jag jobbpaus - det vill säga, istället för att frenetiskt försöka få något gjort medan E sover, så ska vi in till stan Köpa present till barnens nybakta kusin som vi ska träffa i helgen, och gå runt i solen. Skönt va? Ikväll "får" jag heller inte jobba med hemsidan, måste göra reklambroschyrer till mäklare - även om jag vill ha hemsidan klar NU, så måste jag prioritera lite..... Så mycket man vill ha klart på en gång! En till bra grej i och med firman - det finns ett café dit jag går ibland för mellis, ligger vid dagis, ungarna älskar att vara där och han som har det är så go´. Han erbjöd nu att hänga upp bilder på sina väggar och lägga ut flyers på borden Han har mycket reklamfolk som kommer dit varje dag. Gissa om jag blev glad!! Blir en gravidfotografering av hans fru som tack
Nej, nu ska jag visst ta upp E ur sängen. Hon vaknade 5.30 och har varit lite gnällig, så jag lade henne i sängen med en bok. Nu ligger hon och babblar och läser och pysslar, så mysigt att lyssna till. Men, dags att få på kläder och åka!