Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Sara, ja, Feng Shui:a du också lite grand Jag började med att lägga E med huvudet vid fotändan, hahahaha! Men, nu är allt faktiskt back to normal, så jag tror att det bara var en "vi är hemma igen efter semestern" fas......

KRAMAR till Sirre....

Kaz,  Sara har pippi på Pippa, Alfred har pippi på Blixten McQueen. Vissa dagar blir jag nästan galen  Imorse ropade han Mamma! Mamma! kl 5.30, och jag tänkte att han drömt något hemskt. Vad sa han? Jo, först ett Blixtencitat och sen sa han att "En annan dag (som allt brukar börja med;) kan vi köpa en stooor Blixtenbil?" Eeehhh?? Kl 5.30 var jag rätt trött efter att ha kört hem från DK igår kväll (och Alfred somnade inte i bilen utan höll låda i 2 h ) och sa endast att "Alfred, vi ska inte köpa fler Blixten saker nu".  Varpå han började storlipa och E vaknade och ja, så var dagen påbörjad. Han äter, sover, andas, ÄR Blixten, just nu leker han och citerar filmen. Indoktrinerad? Kanske dags för avvänjning På många vis är det roligt att han verkligen fastnat så för något, men jisses, ibland ligger nerverna utanpå Och idag är jag bara TRÖTT och utan tålamod...

Låter härligt med Kolmården! Ska försöka hitta något trevligt större Zoo här (vi har ett jättebra i stan, men vill ha mer Kolmårdenstil), kanske kan man ta en sensommartur.

I övrigt försöker jag komma igång med min nya tyska hemsida, men det är så mycket som stökar, så jag har inte kunnat komma igång. Med lite tur så är jag snart i mål! Visitkort på G och Flyers ska beställas. Svåraste uppgiften är att sätta priser...... men det ska bli kul när allt är mer eller mindre på plats!

• malinkat

Assar, japp..  Och det var tillräckligt svårt att sätta priser i Sverige... försöker ta reda på hur landet ligger, jag hade ju kommit upp bland de lite dyrare i Stockholm, men nu måste man ju hitta en mellan nivå - inte för billigt, inte för dyrt.......

• malinkat

Juni, tack, det känns uppmuntrande

Tja, de i den billigare kategorin lägger ut priser på hemsidan, de dyrare gör det inte... så lite knivigt är det Men det ska nog lösa sig!

GAAAAHHHH kan jag i övrigt säga! Är på uselt humör, har rakt av inte lust att vara hemmamamma idag, Alfred är übertrött och jag med, vilket har lett till i miljard konflikter och en gapandes mamma  Alfred har också kommit in i Tjata-åldern, tjatar om samma sak femtiotolv gånger tills jag spricker. Också i "vill-ha" ålder, vill köpa allt han ser i affärerna, vilket ju också ger anledning att tjata....   Ska rymma hemifrån en stund idag..... 

• malinkat

Tack Milla - sov uselt men fick sovmorgon, och dagen har förflutit fint Nu sussar  A i mitt knä på golvet, och när E vaknar ska vi åka och köpa en kontorsstol á la Blocket för ca100 pix. Har fått mina visitkort och de blev superfina!

Mandra, Hua för stress när man inte ens känner sig stressad??!! Ta hand om dig!

Assar, till företag tar de flesta timpris, i övrigt paketpris. Jag hade ju som sagt landat i de övre regionerna när de kommer till priser, med ett kontaktnät av fotografermed liknande (men numer högre) priser. Jag har tagit ca 2000 för porträtt inkl en del utskrifter, ca 1-2 h fotografering (och ett antal timmars bearbetning) Bröllop har legat på mellan 6000 och 27000 (varpå en kollega numer tar 38000 för heldag). Men jag fotar ju gärna heldagar när det kommer till bröllop, och kan man hitta kunderna som är beredda att betala lite mer, så innebär det ju också att jag kanske inte behöver jobba varje lördag hela säsongen  Och man får verkligen olika reaktioner från folk ang priserna - vissa tycker att det känns rimligt med hänsyn till det totala antalet timmar som läggs ned och vad som ingår, vad som blir kvar efter skatt och avdrag etc , andra tycker att det är jättedyrt. Klart är, att det handlar om mycket pengar, i alla fall när det kommer till bröllop.... Men det är svårt att hitta en balans, det bästa vore att få lite företagsuppdrag också, de är inte lika kostnadskänsliga som vi normala människor är ...

Sara, hoppas semestern blir super!

Härligt med fler goa inlevelserika barn
    Och Juni - härligt att ha maken hemma mer! 

• malinkat

Juni, utgår vi från 2500/h så är jag ju inte så dyr
    Ni andra får heeeeemskt gärna också komma med input vad gäller vad man vill få av en fotograf.. .om ni orkar  

• malinkat

Juni, tack! Och hua för att ha så ont, ni verkar vara flera gravidisar som lider..... hade också mycket problem, speciellt med E, så jag lider med er.....

Mandra,  trilla av pinn får du ju i alla fall låta bli med!
    Och du, tack för uppmuntran

Milla och Kaz, tack för lite input, suuuger åt mig! 

Och jo tack, mina 250 visitkort kom ju igår. Superfina, tyckte jag själv. Men utan webadress och fel i telefonnumret.  Hahahahaha! Nåja, jag passade på att göra lite småändringar också när jag ändå var igång, tur att Vistaprint inte är så dyra  

För er som vill ha inspiration om att komma framåt i arbetslivet kan jag rekommendera en kort, slagkraftig bok: "It´s not how good you are, it´s how good you want to be, av Paul Arden 

• malinkat

Totalego - frustrationsinlägg: Jag HATAR just nu allt vad domäner, registratorer, webhotell, webhosts och därtill tillhörande icke-fungerande support heter. BLÄÄÄÄÄÄ!!!!!  Fortfarande ingen hemsida att kunna jobba med, nu tar jag kidsen under armen och går ut i solen!

• malinkat

Assar, impad av hur du ändå kan skriva i mörkret, tror att ni fattat noll om det var jag  
    Och som svar på vad som inte funkar...........Är du beredd? Vi bokade surftown som webhost till min nya .de domän, eftersom jag redan har min .se domän där. Till det ska vi använda WordPress. Allt gott så långt. Men när min käre make satt och gjorde sig bekant med allt, och skulle prova att ladda upp en bild tog det stopp. En inställning hos Surftown som heter SafeMode ON som inte passar med WordPress. Maken skriver till Surftowns support (som för övrigt endast är webbaserad och förbaskat slö) och frågar hur man stänger av Safe Mode. Det går inte. Så hittar vi en annan webhost vi vet ska vara bra, Loopia. De har dock inte .de domäner, men menar att det inte är några problem, det är "bara" att säga till datorn att domänen ska peka åt deras håll, och så är det klart. Tjena hej. Två veckor senare funkar det fortfarande inte. Surftown kan inte peka om pga något jag inte förstår medan Loopia ger andra instruktioner. Ska ringa Loopias support idag igen, har de inget svar måste vi byta webhost igen. Till en tysk denna gång...... Oj det var långt! Men den som frågar får svar, hahahaha!

Milla, nu måste tvätten i alla fall vara ren...

Här är det SOL idag, 24 grader beräknat. Maken åkte ut till flygklubben nyss, jag och kidsen ska till hamnen och kolla båtar, äta lunch och fota lite. Imorrn ska T ha barnen och jag jobba lite med marknadsföring till firman  

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*