Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Tittar in efter en härlig långhelg "on the road" och en vecka som flugit förbi (har hunnit skriva lite i syskon-tråden, men inte här).

Först och främst: {#emotions_dlg.flower}Skål GRATTIS juni och Mandra!!! Skål{#emotions_dlg.flower} Och BabyNalle GRATTIS HuldaStina!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Var säkert en massa andra saker jag skulle kommentera, men min hjärna har visst gått och lagt sig, så jag tänkte följa efter .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Egovarning: En allvarlig fråga: Är det nägon som har erfarenhet av svinkoppor? Min systerdotter kom hem ifrån sin pappa i fredags, och hade svinkoppor i ansiktet med sår under näsan. Min pappa ligger just nu på sjukhus efter att ha opererat bort en njure i onsdags. På måndag blir han utskriven, och min storasyster (med dotter) har planer på att eventuellt bo över hos honom för att hjälpa till ett par dagar nästa vecka (inte måndag och tisdag, för de "tar" jag). Skulle ni avråda ifrån det , eller? Pappa (och jag) är rädd att smittas, eftersom han ju har gasnks lågt imunförsvar efter op och mediciner.
  • Milla C
    asap skrev 2010-07-19 12:14:20 följande:
    Annars har jag lite smått panik - tyckte det blåste lite kallt när jag var ut och hämtade tidningen i morse, och blev helt bedrövad över att sommaren är slut (Typ) och att vi snart är en sådan där familj med två föräldrar som jobbar en massa och två barn på dagis. Känslan späddes på av att vi plockade i ordning små barnkläder och dubbelvagnen och överbliven välling att ge till kompisar med yngre barn än vi, och att Gustav råkade få Idas tröja på sig och det såg helt rätt ut, inte det minsta för stor.
    Hur har det kunnat gå så fort? Usch, det kanske är dags för en liten till ändå, så att man får ha lite mer småbarnsliv kvar...
    Har också lite panik för hösten (men hoppas på ett par veckor sommar till ). Undrar precis som du hur det ska bli med hela jobb- och förskolecirkusen. Inskolning om tre veckor( !)
     Lucas ser iofs fortfarande malplacerad ut i Gabriels kläder, men storleken Gabriel precis växt ur ser inte så tokig ut på yngste herrn.
  • Milla C

Lite spridda kommentarer (ursäkta om jag glömmer någon):

Sirre: Välkommen tillbaka ! Roligt att höra att det är fler pojkar som försöker "bossa" med de som är äldre; Gabriel gör det ofta .

Vi 4: Skönt att E verkar välja bort amningen självmant. Det har båda mina killar gjort, men det blev inga spända bröst alls faktiskt. (Mer pyspunka på brösten. De bara försvann )

Malin: Skönt att få komma hem, även om semestern varit härlig. Förstår att att kramas med Thorsten står högst på priolistan efter så lång tid isär.

Mandra: Åh, vilken härlig resa ni verkar ha haft till Kolmården! Vuxentid får inte underskattas .
    Pappa mår för den delen bättre redan, men klagar över att han inte mår lika bra som innan operationen. Man kanske ska ta och vänta i mer än sex dagar efter op innan man dömmer ut hela resten av livet som en plåga, men jag slätar över med att han var trött efter att magen kommit igång på honom i natt .

M73: Är iofs "utflyttad" ifrån hufvudstaden, men rekommenderar ändå Junibacken (fast utan sagotåget om man har ett barn med så livlig fantasi som min älsta systerdotter. Hon hade svårt att sova i flera dagar efter att ha sett Katla). Aqvaria är också värt ett besök. Samma systerdotter skulle alltid åka dit när hon sov över hos mig när hon var i fyra-fem-årsåldern. Hon ääälskade pilgiftsgrodorna .

Nej, nu måste jag dammsuga. Maken har tagit barnen med sig och hämtat tapetprover till det som ska bli barnens gemensamma sovrum, och nu ska de och bada .

• Milla C

Hej!
    Åter ifrån "långhelg" hos svärföräldrarna i Stockholm. Vi åkte dit i torsdags och "bodde in oss". På fredagen blev det utflykt till Skansen. Bil till tunnelbanan, tunnelbana till Slussen och båt till Djurgården. Både Gabriel och Lucas gillade det verkligen. Jag hade glömt vad mycket roliga saker det fanns att göra på Skansen förutom djuren (Gabriel började prata om att klappa katterna redan innan vi åkte, men verkade rätt nöjd trots att man inte fick göra just det). Vi började med Bergbanan, och Gabriel fick åka med farmor och farfar i ena vagnen, så kom jag, maken och sovande Lucas i nästa. Sedan blev det "snabbaste vägen" (nåja) till Lill-Skansen, och efter det en tur för Gabriel på bilbanan på Bollnästorget. Efter det att svägerskan slutit upp med sina yngsta två och vi fikat blev det ännu en tur med bilarna för Gabriel och nyblivna treårige kusinen M, följt av en åktur med tåget.
    Bäst av allt var nog ändå Akvariet. Gabriel klappade både "Snoddas" och spindeln, till farmors stora skräck . Lucas uppförde sig strålande hela dagen, trots att han bara sov en halvtimme på förmiddagen och slocknade i bilen hem på kvällen.

I lördags åkte vi till Hagaparken och "Fjärilshuset". Inte så många fjärilar, men det var ändå fiskarna som var intressantast enligt killarna . Det finns en stor rund "tank" med glasväggar med karpar i, och man kan klappa dem när de kommer upp till ytan. Jag tror att Gabriel lyckades klappa varenda fisk som fanns däri innan han var nöjd .

I går tog vi en lugn förmiddag och åkte hemåt efter lunch. Oj, vad skönt det var att komma hem. Jag tycker massor om mina svärföräldrar, men det är ändå skönt att komma hem till sitt eget hus, där man råder själv tycker jag.

• Milla C
    Sara: Det finns ju faktiskt ett litet "tivoli" på Skansen också - även om vi hoppade över det för att hinna gå på akvariet. Det sötaste där (man måste gå igenom tivolit på vägen ifrån Bollnästorget till Akvariet om man har barnvagn) var ett litet hjul med en korg på som man satte bebisen i. Sedan åkte bebisen som ett pariserhjul. Såg helkul ut.
  • Milla C
    Assar: Härligt med skön semester!

juni: Min svärfar - som har varit "högrechef inom en del av en stor koncern" länge nu säger att det nästan är bättre att inte ha bara femmor. Ett par femmor, några fyror och godkänt i resten räcker oftaast långt. Det är de sociala färdigheterna företagen tittar på.

Vi4: Hoppas att du hittar en "rytm" som passar er, och att du blir klar till i maj.

malin: Hoppas att natten varit bra, och att dagen idag blir bättre än den igår .
  • Milla C
    malin: Jag skulle nog säga att när det gäller bröllop så får fotografen gärna ta ett par fina "uppställda" kort även efter själva bröllopet, och heeemskt gärna se till att alla brudens syskon är med på kort innifrån kyrkan (så att bruden slipper få ännu mera negativ kritik angående bröllopet i efterhand).
    Vår fotograf tog jättefina kort på oss innan bröllopet, fotade i kyrkan samt på kyrkbacken efteråt. Han sammanställde en CD med musik som vi hade fått välja själva, samt gjorde en fotobok. Men det hade varit skoj att få några fina "bröllopsbilder" när Gabriel var med också, och han sov fram till själva cermonin. Och när vi tittade i fotoboken tllsammans med mina systrar påpekade min tvillingsyster stött att "det faktiskt hörde till vett och etikett att fota alla i brudparets familjer". Hon finns nämligen inte med på ett enda kort...

En liten parentes är att makens syster inte heller finns med på kort innifrån kyrkan - men det berodde på att hannes man inte använde GPS:en, utan åkte fel så att de hamnade i Nyköping istället för i Arboga. Så de missade hela vigseln .
  • Milla C
    Assar: Spindelmannendräkt i tvåårspresent, kanske ?
  • Milla C
    Assar: Nej, jag har fortfarande "semester". Börjar nya jobbet den 19:e, men först är det inskolning av Lucas delar av nästa och nästnästa vecka.

juni: Hurra! Hoppas att du blir av med värken helt av ett par behandlingar.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*