-
-
Jag startade en omröstning som jag fick för mig oväntat svar på. Kolla om ni vill
www.familjeliv.se/Forum-3-168/m52656426.html
-
malin: Där är du! Började just undra var du höll hus . Tack för grattis .
Assar: Nej, han skulle ringa mig i början av denna vecka - men det finns ju flera dagar i början . -
Assar: Fortfarande inget besked ifrån svärfar, så jag får nog ringa honom som du säger .
Pyttis: Oj, vilken grej! Förstår att du inte sov något vidare. Jag skulle nog vara rädd att missa något till "läxan" samt att hon skulle ha det obekvämt. Hoppas att du får sova bättre i natt. -
Mandra: Vad jag och Assar kokat ihop? Gissa det du ! Nej, jag ska inte vara elak. Assar har frågat sin svärfar om han kanske har en praktikplats åt mig på sitt företag .
Vi 4: Hoppas att ni får en trevlig resa!
juni: Hoppas att tentan gick bra, och att UVI:n gett med sig.
Angående infoband: Tänk på att inte skriva bernets namn på det - utan förälderns (Typ "MIn mamma heter Camilla"). Det var faktiskt min man som påminde mig om det. Barn tror ju att de känner en person som tilltalar dem med namn...
Angående "puckade" lärare som tror att vissa studerande är "bättre" än andra: Jag hade en föreläsare i långa kalkyler som ställde sig framför klassen - som bestod av drygt hälften teknologer och nästan hälftern studerande ifrån en KY-utbildning i hotell och turism - och säger "Ja, nu får vi se om ni teknologer hänger med på siffrorna". Hmmm, undrar om man kan räkna plus och minus när man går en högskoleingenjörsutbildning som kräver lägst matte D ? -
Assar: Oj, vilken dramatik ! Precis vad föräldrarna behövde för att bli lugna . Skönt att det gick bra och att hela familjen mår bra.
kaz: Köpte en sparkcykel med två hjul till Gabriel idag, och det går fint att sparka runt i området för honom. Ibland vurpar han ju förstås, men det är ett bra sätt att lära sig hålla balansen för att öva sig inför vanlig cykel har jag hört.
Måste bara få berätta om en butik vi har här i Arboga: Det är en Second Hand-affär, där folk lämnar in det de inte vill ha längre - och så säljs det som går till andra. De som lämnar in får inga pengar, så det är ganska billigt där. Jag var inne där idag och hittade ett par jeans till mig för 25:-, en sparkcykel till Gabriel för 50:- och en "Springtrehjuling" till Lucas för 25:- ! Jag ska ta en bild och lägga in så ni förstår vad jag menar med trehjulingen. En riktig klassiker... -
Så här ser trehjulingen ut:
-
Grattis på mors dag alla underbara mammor!!
Själv har jag tillbringat hela dagen ute på flygfältet utan att flyga en enda start själv . Maken föreslog igår att vi skulle åka ut en stund på förmiddagen och stanna tills precis efter lunch. Mmm, eller hur att det brukar gå... Så i morse åkte jag till affären och handlade små krämer, kakor och lite annat smått och gott på vägen till flygfältet . Maken och Gabriel har flugit ganska mycket modelflygplan, och jag och Lucas har varit med "de stora flygplanen" och hållt till på segelflygarnas startplats. Men iväg vid lunch kom vi ju soms sagt var inte (hade ju inte trott det heller). Mycket frisk luft och solsken i alla fall .
Måste ju få berätta om min smått otroliga avslutning på "jobbveckan". I torsdags när jag var och hämtade Gabriel på förskolan ringde mobilen. Det var ifrån "Rekryteringsenheten" - som är timvikareipoolen här i Arboga (anmälde mig där samma dag jag blev arbetslös). De frågade om jag kunde jobba måndag-tisdag på en förskola en bit ut ifrån stan. Så jag ska jobba 8.30-13.30 två dagar .
I fredags em ringde mobilen igen. Denna gång var det en personalsekreterare på Köpings kommun som undrade om jag var intreserad av att komma på intervju för en tjänst som enhetschef för en förskoleenhet i Köping som jag sökt. Så på onsdag efter lunch ska jag på två intervjuer för det jobbet: först med fyra chefer och sedan med fyra fackliga representanter
Och som grädde på moset ringde rekryteringsenheten igen (maken svarade) och ville att jag ska jobba på en förskola här i stan på torsdag och fredag . -
Helt ego uppdatering ifrån jobbsökeriet:
Var på intervju för enhetschefsjobbet i onsdags, och det var - svettigt! Först träffade jag "cheferna" - varav den ena var min chef på mitt senaste jobb - och den intervjun kändes ganska avslappnad och bra - även om det var lite krävande att bli utfrågad av fyra personer samtidigt. Sedan fikade vi, och så var det dags att bli utfrågad av fackrepresentanterna samt en representant ifrån förskoleenheten jag skulle bli chef för. Och DET var svettigt. De hade många fler frågor - och mer specifika. Hon som jobbade på enheten hakade dessutom upp sig lite på alla svar jag gav angående idéer för arbetet. "Jaha, så om du blir chef vill du införa det här?" Det var ju bara idéer. Nå, jag var ändå ganska nöjd med hur jag framställde mig själv och med svaren jag gav. Ska få svar denna vecka eller nästa.
Idag var jag på en intervju till. För en fritidspedagogtjänst på en annan skola i Köping än den jag fått vikariatet på. Tyvärr kändes det inte alls lika bra som vid intervjun på den skolan. T ex fick jag reda på att all fritidspersonal slutar som tidigast 16.30 på dagarna - och när jag sa att det bekymrade mig lite med tanke på att jag har två barn på förskola så sa en av dem som intervjuade "Men du vet att du har rätt att ha barnen på förskolan till 18.30 va?" Jo, iofs, men det vill jag inte riktigt... Nåja, jag har ett jobb i höst hur det än blir med de här två jag varit på intervju för nu .
-
Rent spontant så är det nog det jobbet jag redan har fått som lockar mest. Men det är tyvärr bara ett vikariat under höstterminen. Enhetschefsjobbet skulle vara jätteintressant - men då kommer jag vara borta väldigt mycket ifrån familjen kan jag tro. Det finns nog ingen chans att få jobba 75% då .Mandra skrev 2010-06-08 09:53:09 följande:Milla C > Så spännande med två intervjuer. Är det något jobb du känner starkare för? Jag förstår det där dilemmat att man inte vill att barnen ska ha för långa dagar på dagis samtidigt som man är i en situation där man inte kan säga nej till jobb.
I alla fall, som du säger..du har ju ett jobb i höst redan. Är det bättre tider där?
Jag ringde faktiskt till skolan jag fått jobb på igår och frågade rektorn om tiderna. Hon sa att hon inte trodde att det var sådana tider jag skulle få ("Vi har tidiga dagar och sena dagar"), men skulle be damen som lägger fritidsscheman att ringa mig.
Jag har dessutom fått tid för en intervju till en praktikplats !! Det känns jätteskoj att kanske få jobba ett tag med det jag faktiskt har senaste utbildningen inom. Det är ett litet företag, så jag kommer få hålla på med allt möjligt om det "klickar" i morgon - men det tycker jag bara är roligt.