Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Gladhannapanna skrev 2010-05-03 13:16:21 följande:
    Milla: Inget besked än eller?
    Nope. Men de skulle ha möte idag, så om någon av dem inte kunde idag så blev väl mötet flyttat till imorgon - eller så ska de ha mötet på planeringstiden som alla förskolor i Arboga har måndagar 16-17.30, och då får jag inget samtal förrän imorgon iaf. Hoppet lever .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Assar: Tjoho!{#lang_emotions_laughing} Grattis till andra intervju!!!

Mandra: You go girl! Det var riktigt duktigt gjort av dig !

Ego: Inte hört någonting . Hade jag fått jobbet hade de väl ringt nu kan man tycka... Så, nu har jag skrivit mina farhågor, så nu kan de besannas genom att de iaf ringer och talar om det kan jag tycka.
  • Milla C

Ni kan släppa tummarna nu. De ringde just. Jag fick inte jobbet. *loggar ut för idag*

• Milla C
    Mandra och Assar: Hoppas att ni och familjerna är piggare idag.

kaz: Vi borde nog också ta tag i Lucas nattvälling. Jag tror egentligen inte att han behöver den längre, men när han vakanr och gnäller är det enklare att gå upp och göra den så att han somnar om än att försöka söva om honom och kanske missa viktiga timmars sömn. Men eftersom jag kommer bli arbetslös den 17:e så kan vi ju samarbeta om det då maken och jag. Funderar faktiskt riktigt mycket på en "trea", men det är nog bara för att jag inte vet vad jag ska göra. Och det är ingen bra anledning att "skaffa" barn.

Vi 4: Vad roligt med fina bud på lägenheten ! Då kanske ett bekymmer lättar, och den dyrare renoveringen av huset kommer "inom budget" också .

Ego: Idag ska jag ta mod till mig och ringa två bekanta ifrån flygklubben angående "Praktik". Eftersom jag inte är med i A-kassan (dum, dummare, Camilla) så får jag ingenting i ersättning när jag blir arbetslös, men om jag fixar en praktikplats själv så säger inte Arbetsförmedlingen nej till det, och då får jag iaf 223 kr/dag.
    När det gäller A-kassan så kan jag till mitt försvar säga att jag var med i A-kassa när jag jobbade som fritidpdagog och förskollärare, men sedan när jag började plugga kunde jag helt plötsligt inte få ut någon ersättning om sommaren när jag var arbetslös, så då bytte jag fack och gick ur A-kassan.
    Hade jag varit bättre insatt i reglerna - eller haft en bättre handläggare förra arbetslöshetsvändan - så hade jag kunnat gå med i A-kassan då och använt mig att "överhoppningsbar tid", men nu har det gått för lång tid. Max är fem år.
  • Milla C
    malinkat skrev 2010-05-05 10:38:48 följande:
     Milla, hoppas de vill ge dig praktik!! Du kan ju stället, så varför skulle de tacka nej till det? Bra att du är så företagssam!
    Ska kanske förklara att praktiken inte var tänkt att ske inom flygklubben utan på antingen den ena bekantens eget företag eller inom den andra bekantens (liiite större ) företag Saab... Fast om det "skiter sig" kanske flygklubben kan ha mig på praktik som lärare hela sommaren .
    M73 skrev 2010-05-05 12:10:04 följande:
    Här är det skit. T bökar för hon håller på att få tänder, jag är trött o less och för att riktigt toppa den härskitvåren är sambons pappa inlagd på sjukhus med nått som kan vara riktigt alvarligt
    Hu ! Riktigt jobbigt läge mao . *Kram*
  • Milla C
    Gladhannapanna skrev 2010-05-05 13:25:38 följande:
    Jag är ensam på jobbet, taxin kommer klockan 4, de andra är iväg och packar/går kurs. Jag borde läsa en bok inför en utbildning men har inte alls lust...
    Är du som jag som inte riktigt kan koncentrera mig innan jag ska åka iväg någonstans. Tankarna bara skenar iväg och jag vill vara på väg NU.
  • Milla C
    Gladhannapanna skrev 2010-05-05 13:57:20 följande:
    Lite så, men dessutom har jag ju inget speciellt att pyssla med. Hade vi haft öppet för föräldrar eller om jag hade haft möte med klienter hade det varit annorlunda...
    Jo, då håller man sig allert och har något att pyssla med. Men om man är ensam så kan jag aldrig koncentrera mig föörän jag verkligen är på väg .
  • Milla C
    Mandra: Beundrar att du orkar. Jag hade nog inte kunnat se det roliga i speedad sjukling mitt i natten tyvärr (Gäääsp!)

Ego: Börjar fundera på om feber kan smitta via internet. Lucas vaknade med feber efter eftermiddagsluren. Glad så länge han får ha nappen kvar i munnen ännu så länge...
  • Milla C
    kaz: Sånna nätter har vi med Gabriel fortfarande. Man kan ju tänka sig hur hungrig man själv skulle bli om man somnade ifrån middagen{#lang_emotions_wink}. Duktigt av Sara att gå på toa och bajsa - och av Simon också förstås.

Ego1: Jag var först på nya boktråden{#lang_emotions_tongue_out}!

Ego2: Har försökt få tag på mina "kontakter" hela dagen idag. Den förste var först "Upptagen för ett långt tag" och sedan "Inte här mer idag" enligt damen som svarade i telefonen (Hmmm, eget företag, segelflygare, eget flygplan och juste segelflygväder...), den andre satt först i möte till 15.30, sedan var det upptaget hos honom i över en timme - och sedan hade han åkt på tjänsteresa och kommer tillbaka på fredag .
    Men jag har iaf sökt fem jobb idag . Jag är riktigt intresserad av en karriär inom två av jobben, men de andra är fina de också.
  • Milla C
    Malin och Mandra: Jösses, vilka nätter ni har! Hoppas att ni får "sova igen" lite snart.

Malin: "Spark i baken" inför öppet hus idag då !

oyra: Säger som de andra: Strongt att ta tag i er relation. Skönt för både dig och sonen att bli bekräftade av psykiatern. Här hemma har jag och Gabriel också av och till en ganska tuff stund, men han har aldrig sagt att jag inte älskar honom eller han mig. "Jag tycker inte om dig" får jag höra ganska ofta - men mer och mer "mamma, jag tycker ooom dig!".
    Hoppas att kommande besök ger er relation en riktig "boost".*Kram*

kaz: Jag kan också få katastroftankar ibland. Mamma, mormor och mormorsmor dog innan de hunnit träffa alla sina barnbarn - och nu finns det ingen att fråga hur jag var som riktigt liten. Pappa var inte så medverkande i våra liv då (jobbade natt) . Tyvärr skulle det inte hjälpa att prata med maken här hemma. Han slår bara ifrån sig sådana saker och vill inte prata om det.

Ego: Fick tag på min ena eventuella "praktikplats". Det fanns tyvärr inget utrymme där - men han sa att "Ja, du får väl vara ute på flygklubben", och när jag sa "Tja, flygklubben kanske kan ha mig praktiserande som lärare" så tände han direkt och skulle ta upp frågan med resten av klubbstyrelsen .
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*