Mandra och Assar: Hoppas att ni och familjerna är piggare idag.
kaz: Vi borde nog också ta tag i Lucas nattvälling. Jag tror egentligen inte att han behöver den längre, men när han vakanr och gnäller är det enklare att gå upp och göra den så att han somnar om än att försöka söva om honom och kanske missa viktiga timmars sömn. Men eftersom jag kommer bli arbetslös den 17:e så kan vi ju samarbeta om det då maken och jag. Funderar faktiskt riktigt mycket på en "trea", men det är nog bara för att jag inte vet vad jag ska göra. Och
det är ingen bra anledning att "skaffa" barn.
Vi 4: Vad roligt med fina bud på lägenheten
! Då kanske ett bekymmer lättar, och den dyrare renoveringen av huset kommer "inom budget" också
.
Ego: Idag ska jag ta mod till mig och ringa två bekanta ifrån flygklubben angående "Praktik". Eftersom jag inte är med i A-kassan (dum, dummare, Camilla) så får jag ingenting i ersättning när jag blir arbetslös, men om jag fixar en praktikplats själv så säger inte Arbetsförmedlingen nej till det, och då får jag iaf 223 kr/dag.
När det gäller A-kassan så kan jag till mitt försvar säga att jag var med i A-kassa när jag jobbade som fritidpdagog och förskollärare, men sedan när jag började plugga kunde jag helt plötsligt inte få ut någon ersättning om sommaren när jag var arbetslös, så då bytte jag fack och gick ur A-kassan.
Hade jag varit bättre insatt i reglerna - eller haft en bättre handläggare förra arbetslöshetsvändan - så hade jag kunnat gå med i A-kassan då och använt mig att "överhoppningsbar tid", men nu har det gått för lång tid. Max är fem år.