malinkat skrev 2010-03-23 19:55:01 följande:
Det jag däremot känner att jag "saknar" det är själva graviditeten första gången, när man hann njuta av den ( min var dock väldigt okomplicerad), prata med bebis i magen, känna.... och så det faktum att jag inte kommer att föda barn igen. Det känner jag lite sorg över...
Jag med. Jag ÄÄÄLSKADE att vara gravid första gången. Att få köpa mammakläder och stolt bära dem. Att prata med bebisen i magen och fantisera om vem som fanns därinne. Att drömma om hur underbart det skulle bli när vår lilla bebis fanns hos oss.
Mandra skrev 2010-03-24 09:53:39 följande:
Hej på er! Ja, en tripp memorylane är ju alltid spännande. Jag älskade min första tid med Vilya, trots att jag grät dagligen så var jag så lycklig. Jag har längtat sen jag var 16 år att bli mamma. De första 3 månaderna innan jag/vi landade så var det rörigt men jag minns att jag tänkte att jag i alla fall var lycklig med med min plutt i famnen. Andra gången njöt jag såklart på ett annat sätt, redan från början, lugnare, tryggare. Rutinerad Visst var första graviditeten en njutning i lugn och ro. Jag var en äkta förstagravid och allt rörde sig kring det i 9 månader.. jag måste ha varit en PITA för folk omkring mig Jag tyckte också om att vara gravid båda gångerna, fast andra gången hade jag inte riktigt tid med gravidteten.
Jag hade också längtat efter att bli mamma länge. Men det blev inte alls som jag trodde det skulle bli tyvärr. Ingen i omgivningen hade sagt något om att gråta och känna sig totalt deppig när man äntligen hade sitt lilla knyte i famnen. Jag trodde jag var helt "felnavlad". Sedan flyttade vi till en ny stad mitt upp i alltihop, där jag inte kände någon och där alla människor håller sig innomhus hela vintrarna. Så boendes i en övernattningslägenhet, inga vänner, ingen telefon, ingen internet, maken jobbande ifrån sju till sex... = Inget roligt.