Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi 4: Vi hade tur nog en jättepedagogisk Labbpersonal, som tyckte att Gabriel var jätteduktig trots att han skrek i högan sky. Han fick t om TVÅ klistermärken av henne .
    Och gör nu som läkaren sa till dig och ta det lugnt. Det är som sagt var ingen som kommer att tacka dig för att du sliter ut dig med en massa infektioner i kroppen. (Inte maken heller även om han skulle vara som min är och inte riktigt fattar att även frugan kan vara sjuk)
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    kaz: Tycker också att det var ett konstigt uttalande av personalen. Klart att det måste ha hänt någonting när Sara fick fläskläpp. Vet man inte vad så svarar man "Jag vet inte, men jag ska ta reda på det" - och om man inte jobbar morgon dagen därpå så skriver man en lapp till de som gör (och som gjorde det dagen i fråga) och frågar vad som hänt så att ni kan få veta direkt ni kommer på morgonen.
  • Milla C

Jag blir snart galen{#lang_emotions_yell}! Fjärde dagen i rad utan att komma ur huset förutom att handla eller gå till läkaren. Snö och iskallt gör ju att man inte har någon lust att "dra ut" sjuka barn, och dessutom är Gabriels pulkor trasiga efter att ha dragits på sandat underlag för många gånger.

Sitter och tittar i bokrea-kataloger - och konstaterar att det nog är bra att titta efter de böcker man vill ha i katalogerna - och beställa dem på nätet. Hittills har jag "sparat" minst tjugo kronor per bok om jag beställer .

• Milla C

Nu blir det deffinitivt inga utflykter här på ett par timmar. Vi har just varit i duschen alla tre. Lucas hade presterat den största bajsblöja jag någonsin sett. Blöjan höll naturligtvis inte, och när jag stoppade honom i duschen så ville Gabriel också vara med. Men jag tänkte faktiskt att vi ändå skulle ge oss ut på en liten "shoppingrunda" om ett par timmar. Jag och Gabriel började läsa "Halvan. Här kommer brandbilen" på VC igår, och han tyckte verkligen om den. Tänkte mig alltså förbi bokhandeln och köpa den eller någon annan i serien eftersom Gabriel nog blir hemma hela veckan.

• Milla C
    Frk Kanin: Vilket fint firande av Adéle{#lang_emotions_heart}. Jag gråter jag också när jag läser om det.

Men vilken chock att behöva betala en tio år gammal skuld på så mycket pengar på en gång ! Förstår att det känns ganska grått just nu. Hoppas att det finns en utväg för er att få ihop pengar till IVF:en.
  • Milla C
    Ego: Är det någon som har tips på vad man kan göra för att lindra för en tiomånaders som har halsont? Jag har gett Alvedon, men när jag ringde sjukvårdsupplysningen så sa hon bara att "Ja, 37,7 (som är det han har) är ju deffinitivt inte högt när han är tio månader. Och snuva och hosta låter som förkylning. Det är barra att vänta ut halsontet. Det brukar gå över efter ett par dagar". Men han har ju ont NU! Trots Alvedon så kan han inte ens få i sig havregrynsgröt, och är så gnällig att jag måste ha honpm i famnen hela tiden. Det kombinerat med att Gabriel är ganska pigg - men vill ha massor av uppmärksamhet och är så pass medtagen fortfarande att han totalt bryter ihop när han inte får det gör att detta kan bli en underbar dag .
  • Milla C
    Mandra skrev 2010-02-24 09:56:45 följande:
    Äter han välling? eller ammar? Ger du barnen sött? kan det vara gott att slicka på en isglass? Lite kallt och gott. Tyra svarar tusen gånger bättre på orala iprenen men jag minns inte hur stor och gammal man ska va för att få ta den?
    Han äter välling, men inte ens det gick i särskilt bra. Han har inte fått sötsaker ännu - och ska gabriel vara någon "norm" så kommer det ta ett par år till innan han gillar glass . Ipren-suppar har vi hemma, jag ska nog prova det. Fast Gabriel blev helspeedad på Ipren han...
  • Milla C
    Gladhannapanna skrev 2010-02-24 11:15:44 följande:
    Mandra: Jag med!!! Är utless på att vara hemma med två sjuka barn. Klippa och klistra är urtåkigt, Charlie och Lola på svtplay går mig på nerverna, att tvinga i barn medicin är vedervärdigt.....
    Klättrar också på väggarna här hemma. "Lilla röda traktorn" är också rätt tjatig fjärde gången man ser den på en dag...
    Lucas fick Alvedon igen vid kvart i ett (sååå gnällig trots "bara" 37,7), sov oroligt i en dryg timme och vaknade - med 38,7 . Ringde 1177 som inte tyckte att det var någon fara, och så tvingade jag i en halv Ipren-supp i honom. Han skrek oavbrutet i tio minuter innan han bajsade . Såg ingen rest av supp:en, och nu verkar febern borta. Nu sitter han i sjalen (bara att han går med på att sitta inknuten som en bebis visar hur dåligt han mår) och somnade just. Ingen chans att få sova själv eftersom Gabriel är pigg.
  • Milla C
    Assar: Gabriel slocknade i soffan redan klockan fem idag . Verkade ha feber när han vaknade, men somnade om snabbt och sover sött. Nu är han inte varm heller (tror iofs att han fick Alvedon i vällingen av maken). Lucas har hostat, snörvlat och varit gnällig av och till, och åt mycket lite (fruktmos funkade dock ). Somnade snabbt utan att få i sig nästan något av kvällsvällingen, men sov jätteoroligt tills han fick en Alvedon. Då somnade han bums...
  • Milla C
    Wilma: {#lang_emotions_flower} Grattis till Trolla 3 år!!! {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}

Jag fick nästan jobb i torsdags . Rektorn för en av skolorna jag sökt fritidspedagogtjänst på ringde och erbjöd mig en 75%-tjänst t om sommaren. Tillträde helst på måndag... Jag pratade med maken (som varit hemma sjuk torsdag och fredag), och han ringde till sin chef. Förslaget blev att jag kunde börja om två veckor och då jobba tåv dagar i veckan till sista mars. Sedan kunde jag jobba hela veckorna fram till sommaren. Jättebra "deal" med tanke på att jag är föräldraledig och det eg är två månaders förvarning för att maken ska kunna gå på FL. Men det gick inte att göra en sådan lösning för skolna - de behöver någon NU - så det blev inget jobb. "Nåja, vad är ett jobb?"
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*