Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

asap skrev 2010-03-02 13:30:36 följande:
    Träffade en dagiskompis och en granne på byn, det verkar som att alla är sjuka nu! Nu får det väl räcka!
    Det verkar vara väldigt spritt med sjukor just nu. Halva Gabriels förskolegrupp är hemma sjuka, och förra veckan när maken var på Apoteket var där fullt med vuxna som köpte barn-Alvedon och hostmedicin, så nog verkar det vara en "epedimi" alltid.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Mandra: Oj, halsfluss ! Inte konstigt att hon inte kunnat svälja ordentligt då. Bra att du stod på dig om läkartid. Oftast brukar det ju vara något man känner på sig när det är "fel" på barnen. Hoppas att det mesta går över med pencilinet nu.

Pyttis: Lycka till med op.

kaz: Trevligt med utekväll med maken . Hoppas att Sara blir sig själv igen när tänderna är ute.

Ego:Jag tänker faktidskt ringa VC imorgon och kolla så att remissen har gått iväg den här gången. Just nu har jag två busungar omkring mig - annars hade jag nog ringt Vårdguiden och kolla vad man gör i ett sådant här fall.
  • Milla C

Jag ringde vårdguiden . "Oj, då! Du ska ringa till vårdgarantikansliet så får de tala om hur du ska få din vård". Så jag ringde dit... Telefontiden slutade klockan 15... Men det är bara "på´t igen" imorgon .

• Milla C
    Mandra skrev 2010-03-03 16:27:09 följande:
    *hejjar på Milla C*
    Ja, jag kom på att det var bättre att ta reda på vad som gäller än att gå och gnälla och vänta till sommaren innan jag får göra gastron och förhoppningsvis få reda på varför jag fortfarande har problem med magen och inte går upp i vikt .
  • Milla C
    gbg: {#lang_emotions_flower} Välkommen Gabriel! {#lang_emotions_flower} Oj, vilken dramatisk entré han gjorde er lillkille . Hoppas att du kan få bearbeta det jobbiga och vila i det underbara att han är här!
  • Milla C
    Vi 4: Härligt med en sådan BM som du kan känna förtroende och trygghet med.

Malin: Oj då! Stackars A att få feber . Du tror inte att det kan vara att han helt enkelt tyckte att det var så spännande och blev så trött?

Ego: "Vårdgarantikansliet är på konferens, men du är välkommen att kontakta oss imorgon mellan 07.30..." Så, det är bara att ladda till imogon igen . Ska ta ochringa VC också och kolla så att kallelsen verkligen kommit iväg.
  • Milla C
    Gbg: En riktig ängel Gabriel ! Tittar på min "lilla bebis" på snart 11 månader och undrar vad som hände med lilla Knytet som vi tog med oss hem ifrån BB...
  • Milla C
    Pyttis: Jobbigt att behöva göra "andra halvan" av operationen vid ett annat tillfälle. Vad konstigt att en koagulationsutredning kan "ha fel". Jag menar; det är väl en sådan sak som är viktigt att veta!?
  • Milla C
    Utteröga: Heej! Har för mig att vi varit i samma trådar förut .

Pyttis: Aha, så kan det nog vara.

Vi 4: Hoppas att ni får huset för ett bra pris - och att ni hinner få allt gjort innan ni flyttar in. Jag tror att det är rätt "tänk" att buda ganska lågt på ett hus som man kan göra iordning istället för att hänga med för högt på ett hus som redan är toppfräscht. Kanske kan huset bli makens "projekt" och "få igång" honom lite (visst var det maken din som gick in i väggen, eller är jag helt ute och cyklar nu?)

Nä, nu ropar min säng efter mig. God natt!
  • Milla C
    Vi 4 skrev 2010-03-07 21:34:27 följande:
     Milla, du känner nog inte min man få igång honom med praktiskt arbete *hihi* Det som får igång honom är vetenskapliga artiklar i soffan med chokladpraliner i näven. Skämt åsido, just för att han är så ointresserad och vi inte har tid eller kompetens att fixa allt det kommer vi, om huset blir vårt, att anlita hantverkare och jag hoppas verkligen att det är klart före inflytt. juni, badrummen och köken vill vi definitivt ha klara, vi funderar även på fönsterbyte och puts av fasaden, men det kan få vänta.
    Jag menade att maken kanske kunde "gå igång" på att hålla ordning på hantverkarna, så att du slipper det .
    I vår familj tror maken att han är världens händigaste person. Han är rätt så händig, men det är lååång startsträcka på att få något gjort.

Pyttis: Hoppas att det går bra idag.

Mandra: Sjukor på sjukor är inget roligt. Man får väl glädja sig åt att det brukar bli bättre när barnen blir större.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*