Inlägg från: Milla C
|
-
-
Mandra: Grattis till klarad första tenta! Enligt min man klarar nästan ingen som pluggar av tentorna på hela första terminen, så du måste ju vara en "übermensch" (jag med i sådana fall) .
Assar: Jag förstår precis vad du menar .
Nu har det varit tyyyst ifrån övervåningen ett bra tag, så antingen har maken somnat, eller så sitter han vid min bärbara dator och surfar . -
Malin: Äh, va ! Kasta ut ett barn på 20 månader för "bitproblematik"!?! Utan att ens ta upp ett möte med föräldrarna??? Var finns den pedagogiska tanken skulle jag vilja veta. Det och en del annat du berättat gör att jag förstår att du funderar en del.
Assar: Jag skulle också vilja ha iaf en natt utan att behöva springa fram och åter till killarnas rum - och oftast ha Lucas sparkandes och viftandes i min säng en del av natten. -
juni: Hoppas att det inte är något allvarligt med din pappa. Kanske en liten fingervisning om att ta det lugnare?
Vi 4: FL gör så för mig med ibland. Ett par gånger har jag t om kollat att inlägget finns där - för att sedan inte hitta det när jag loggar in senare.
Knölar i bröstet ska man deffinitivt ta på allvar! Hoppas att du hör ifrån VC snart.
malin: Malaria ? Skönt att han kan vila sig frisk iaf. Tvillingsyster har "Meniers"(vet inte om det stavas så) - en yrselsjukdom - och hon kan också i viss mån känna av och avstyra anfallen innan.
Den här veckan tror jag kommer bli låååång. I lördags var jag med båda barnen på Tuna Park för att P skulle få städa i lugn och ro. I söndags kunde P bara ta med sig G ut till flygfältet när han skulle modellflyga - och båda kom hem på dåligt humör. I går var alla förskolor i Arboga stängda - så då hade jag bokat av att jag kunde jobba öht, och i morse fick jag reda på på förskolan att Gabriel inte har rätt att vara där om jag inte jobbar denna vecka - eftersom det är höstlov (lille Lucas däremot har rätt att vara där även denna vecka). Lägg därtill att jag sover som en kratta, och att Gabriel får utbrott för vad som helst just nu (och ännu mer idag eftersom han vaknade klockan kvart i fem i morse) så ser ni min hääärliga vecka framför er . -
juni: Bra att pappa mår bättre efter att ha vilat.
Mandra: Oj! Vad duktiga ni är! Klart att familjen ska hämta när det regnar :
Så, nu sitter P och läser för killarna (varav Lucas sitter och roper "Mamma! Mamma!" hela tiden ) och jag har en stund över som jag tänkte använda till att sjunka ner i soffan och läsa "Harry Potter och den flammande bägaren" för fjärde gången . P har nattningen, och sedan ska vi ha lite vuxentid med lite snacks mitt i veckan. Han tyckte att jag kunde behöva det efter idag.
De på förskolan tro nog att jag är en riktig "velmajja" (en glömsk sådan också) efter idag. Först sa jag till Lucas personal att han inte skulle komma mer på hela veckan om jag inte fick jobb. Sedan kom jag på att jag hade ett möte på AF klockan 11 imorgon om jag inte jobbar - och var tvungen att ringa båda avdelningarna och meddela. Naturligtvis fick inte Gabriel komma tidigare än vad jag måste lämna för att hinna till AF , medan fröken jag pratade med på Lucas avdelning egentligen tyckte att han skulle komma redan vid åtta för att få en så normal dag som möjligt. Jag sa dock att jag skulle lämna honom också när jag lämnade G.
Men sedan började jag tänka "som en pedagog", och då var jag tvungen att ringa igen och säga att om de tyckte att det var bättre för Lucas (det tyckte de) så skulle vi iaf komma och lämna honom innan nio - och så fick jag och Gabriel väl hitta på något roligt fram till tjugo i elva.
Så vid halv tre fick jag ett SMS med ett jobberbjudande 8-12.30 imorgon . Så då fick jag ringa fsk igen och tala om att de ska vara där 7.30-13.15 . -
Assar: Gabriel är fyra år - och då har man 15 timmar i veckan "allmän förskola" som man inte betalar för. Men har man bara 15 timmarsvecka då så är man automatiskt ledig på loven. Lucas 15 timmar betalar vi en liten slant för, så han får gå även på loven.
Vi 4: Hoppas att du får tid redan den 15:e, Inget skoj att gå med oro i nästan en månad till. Hoppas att hon kan hjälpa dig lite med skuldkänslorna angående filmerna också. -
Pyttis: Jag kan berätta att Gabriel fick ett rejält utbrott i morse - för att han inte har (eller behöver) glasögon .
-
Pyttis: Vad skönt att A själv tycker att det ska bli fint med glasögon. Jag och tvillingsyrran har haft glasögon sedan vi var 2,5-3 någonting, så för oss har det alltid varit självklart - men i fjärde klass var det helt plötsligt dags för storasyster att få glasögon, och mamma berättade att hon på vägen hem ifrån optikern hade snyftat "Rödhårig... och tandställning... och GLASÖGON!" Stort trauma där alltså - vilket kanske förklarar lite anledningen till att hon senare valde linser medan jag och tvillingsyster hållit kvar vid glasögonen.
Ego: I kväll har det varit "Tjejkväll" här i Arboga, då många butiker och annat har öppet och specialpriser. Passade på att köpa några böcker som killarna ska få i paket varje advent samt en uppsättning leksaker var i samma syfte. Och så lite "lyxschampo" till mig själv . Helnöjd faktiskt .
Många fler kommentarer var eg. på sin plats, men nu ska jag gå till sängen . -
Malin: Förstår att du är trött. Hoppas att allt funkar "som det ska" nu i kväll och i helgen, och att du får sova sedan .
Skulle kommentera massor till, men maken hojtar om glass och film... -
Ego: Nu strax skulle jag, Gabriel och Lucas ha gått på kalas hos en kompis till Gabriel, men det blir inte så. Gabriel ville inte ha någon lunch - vilket inte var helt otippat med tanke på att han fick lördagsgodiset innan lunch (blir så när det är "blödiga" pappa som går och handlar med Gabriel) - men sedan somnade han framför filmen han satt och såg på (Peter Pan), och när jag väckte honom med nygjord smoothie ville han inte ha den heller och var jättevarm. 38,3 och hemmadag istället för kalas... kanske det enda positiva är att han inte ens orkar bli ledsen för det just nu.