• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar: Skönt för G att kunna vara ute. Varför bor man i lgh? Mina barn ahde också velat vara ute hela tiden om de fick.

Milla: Hoppas ni kyat på er!

Mandra: Aj, är det så illa med armen! Jobbigt för V men väldigt bra att hon rör på den och gör sina övningar! Det känns skönt för mig att höra att V:s beteende är normalt. Simon är ju också en drömmare. När han har tagit på sig den ena strumpan så glömmer han att han även ska ta på sig den andra... Man undrar ju lite ibland.

Vi har haft en riktigt skön helg med mycket utelek. Imorgon hade jag behövt styra upp hemmet men min väninna som  haft en del problem vill gå på Skansen (så nu gör vi det). Annars börjar det snart närma sig de riktiga äventyren för maken och jag känner hur oron börjar infinna sig. Må vädergudarna vara barmhärtiga!!!

• kaz

Juni och Mandra: Nej, det är ingen hemlis. Minns inte vad jag skrivit tidigare Han är i Nepal och på väg upp för Ama Dablam. Ett berg som inte är så högt (för regionen) men väldigt tekniskt. Det har varit mycket dåligt väder och snöat massor (=laviner, tänker jag). Men han har ringt idag så i natt kan jag sova lugnt

Mandra: Men stackars V! Hoppas hon repar sig snabbt! Hur gick det för maken?

Skansen var såklart nice! Särskilt i detta värder! Me like Imorgon får vi besök av mina vänner som bor i Singapore så det blir också trevligt

• kaz

Vi4: Klart att det är tungt nu men snart snart är du i hamn! Du kommer att fixa det! Och jag säger som de andra - E har det bra. Snart kan du ägna dig helt åt honom. Klart att det kommer upp en massa tankar nu när du är stressad och trött. Du kanske får ta dig 1 timma eller så och gråta ut. Du kanske får mer krafter då. Tänk att A snart skulle ha fyllt 5 år. Jag har kvar de foton som jag fått av dig. Han är så söt! Och bara ös ut dig. Det är därför vi finns här. Många många styrkekramar

Mandra: Nja, han har bestigit berg förut. Jag har liksom gift mig med en bergsbestigare så det kom inte direkt som ngn chock. Detta berg har han haft i sikte sedan vi var i Nepal 2004. Vi har pratat idag igen och imorgon beger han sig uppåt. Ja, vi åker till Kolmården över dagen... Det är liksom inte lönt att sitta här hemma och oroa sig... Aj, vilken osis för maken med boten. Väldigt dyrt! MEN grattis till tentan! SÅ jätteskönt!

• kaz

Vi4: Jättefint! Och bra att du tog dig den tiden. Många kramar

Juni: Kanske om du tar henne till affären och hon själv få väla ett par skor?

M73: Håller tummar och tår.

MalinK: Har tyvärr inga tips... Är det så att "gammal" solkräm är mindre effektiv? Dags för mig att shoppa på mig lite ny kräm i så fall.

Sara: Skönt att det känns bättre för J på dagis igen.

Vi har haft en mycket skön dag på Kolmården. Safarin var inte öppen för säsongen men vi hade fullt upp ändå. Delfinshowen är ju verkligen en höjdare (tycker både små och stora )

• kaz

Hejja Vi4! Gött att du fått hänga lite med E och fått sova ordentligt! Hoppas på att du får gjort det du tänkt (och lite till ) Klart jag sparat korten. De ligger i Albin-mappen

• kaz

Assar: härligt det låter m Åland! Vi har också haft det kanon. Jag hade också gärna fortsatt vara ledig. Lyckades faktiskt släppa jobbet helt! Var rädd om dig! Hoppas du tycker det känns ok att bara göra det nödvändigaste. Kramisar

Milla: yes, gött att höra att du fått göra det du gillar. Mer sånt

Juni: kul att du är på G med ridningen! Gott för kropp och själ

Själv kör jag en dvd med Jillian Michaels (det är knappt man vågar skriva det). Men nu j-vlar ska jag börja träna! Mår så mycket bättre då!

• kaz

Assar: hoppas på bättre värden imorgon! Kramisar

Mandra: tror att 5 år är rätt lagom ålder för klättring men det finns inga direkta begränsningar. Jag låter Sara klättra men hon gungar mest i selen (helkroppssele). Maken ringde och sa att han vänt om på sista försöket att nå toppen. Det är för mycket snö! Mycket skönt att han tog det beslutet. Hoppas att han ändå kan känna sig stolt över sin enorma prestation. Min mamma. Har passat barnen idag för jag behövde jobba. Det hade gått så där för de längtade efter mig.

M73: håller tummar och tår för + jobbesked! Kram

• kaz

Mandra: klättra är annars ngt man kan göra på egen hand. Om sambon kan säkra så är det bara att köra (el ett inomhusklätterställe behövs iofs). Tror att det är bäst att börja inomhus. Han kan ju lära dig att säkra också. Inga konstigheter Klart V ska klättra Barn brukar gilla det.

Assar: skönt med bra värde idag. Spännande m utv.samtal. Det påminner mig om att skriva upp mig på tider för mina små.

• kaz

Stort grattis Mandra! Hoppas du blivit firad som sig bör! Kram

• kaz

Assar: Vi har inte börjat med det ännu. Barnen brukar få mynt av oss och tycker det är kul att stoppa dem i spargrisarna. Nu har Simon börjat be om penga för han vill stoppa in dem på banken... Ja, någon gång måste de börja hushålla lite med pengar.

Malin: Kul med ny säng till E!

Mandra: Låter som en härlig födelsedag!

Milla: Jobbigt med allergi och tidiga mornar. Sara sover riktigt bra nu. Min mamma är här och hjälper mig lite och sover då i Saras rum. Sara "sover över" Simon (som hon säger) och sover i princip gela nätterna. Nu är det Simon sov vaknar istället och kommer in till mig

Vi var vid brasan igår för första gången sedan barnen kom. Det var rätt mysigt. Maken lyckades aldrig nå sin topp. Det var för dåligt väder. Nu är han i säkerhet - pust - och på väg ner och hem.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*