30+ som fick första barnet 2006 *4*
Ja, det var en bra idé. Har handlat nya pärlor så nu kan de göra varsin pärlplatta ikäll till pappa.
Vi4: hoppas på bra med flyt nu!
Juni: Smart att ha lite back-up hemma. Det får jag fixa.
Ja, det var en bra idé. Har handlat nya pärlor så nu kan de göra varsin pärlplatta ikäll till pappa.
Vi4: hoppas på bra med flyt nu!
Juni: Smart att ha lite back-up hemma. Det får jag fixa.
Vi4: Vilken sötnos och visst är han lik dig!
Assar: Skönt att G vaknade upp pigg och kry!
Mandra: Skönt med inlämnad tenta. Hoppas V kryar på sig snart! Underbart att höra att grannfrun står allt mer på egna ben. Vilken tur att hon har just dig som granne! Stor kram!
Mandra: Skönt att V börjar krya på sig så smått. Jättejobbigt när de blir så sjuka. Ja, vad ska man säga? Det måste vara en person som sätter sin egen hämnd före sott barns bästa. Mycket tragiskt!
Assar: Låter väldigt skönt! Tänk hur rent och fint huset kommer att vara imorgon. På måndag ska jag boka in putsning av fönster. De ser bedrövliga ut nu när solen ligger på.
Vi4: Härligt! Mysigt att få hänga lite med E. Lycka till med jobbet nu. Om det är till ngn tröst måste jag också jobba lite ikväll.
Jag har kunnat prata lite med maken över telefon. Han mår fint. Simon har också gjort sin kalender. Där sätter vi ett klistermärke var dag och räknar ner. Vi satte också ett stort klistermärke på den dagen då pappa kommer hem. På något sätt var det DET han behövde se. Det gjorde inget att den dagen var långt fram men det visualiserade att den fanns. Jätteskönt!
Mandra: Hur är det med V? Nej, inget jag har testat själv. Ha ha, tänk vad roliga saker de får för sig ibland
Pyttis: Låter hur skönt som helst!
Vi4: Ja, det har faktiskt funkat med musik nu flera kvällar i rad (och så har vi lagt oss aningen senare). Men jag vågar knappt skriva det...
Funderar på att köpa en ny cykel till Simon i veckan så kan Sara ta hans gamla
Snart på väg till Simons gympa. Har redan hunnit byta lakan i sängarna och tvätta
Assar: Men det låter ju helt UNDERBART!
Nej, jag vill inte heller köra diet men absolut börja träna mer regelbundet. Innan barnen tränade jag ca 3 ggr/vecka. Nu har jag dock isgnat upp på ett nytt gym. Tror att det kanske kan bli lösningen för mig. Jag behöver också börja träna för ryggens skull.
Mandra: Stackars din vän! Låter tufft!
Cyklar era barn på egen hand? Har ni tränat med dem och haft pinne där bak?
I em tog min ork slut så jag ringde A:s syster som kom över i 2 timmar. Jag åkte i väg på egen hand och köpte nya galonisar till Sara. De gamla sprack i fredags. Jätteskönt! När jag kom hem tog jag fram juicemaskinen och gjorde juice av all gammal frukt. Sedan var jag människa igen.
M73: Ja, precis så är Simon också. Värsta tonåringen och samtidigt värsta filosofen. Väldigt roligt främst med den sista biten)
Mandra: Ja, jag är så glad att jag bad om hjälp. Att det ska vara så svårt... Kram
Kram Milla! Skönt att se dig!
Assar: jag gissar att det är innan Rut-avdrag.
Kate: Simon, som fyller 5 i juni, hade en period då han var väldigt intresserad av sin snopp. Han kunde krypa ner under täcket och pilla. Han kunde säga att snoppen är glad och det känns skönt och rodna jättemycket. Men det väckte honom inte om nätterna. Nu har det lugnar ner sig.
Assar: Skönt att jobba hemifrån. Det är guld värt ibland. Låter härligt med Åland! Vi ska också vara Påsklediga (from imorgon). Men nu blir det kvällsjobb...
Mandra: Stor kram till er! Hoppas att ni snart kryar på er!
Mandra: det låter inte alls kul! Hur tog tjejerna det? Stor kram
M73: håller tummar och tår!
Mandra: usch för att få ett sådant samtal!!! Hoppas att V repar sig snabbt. Hon är säkert chockad också! Fy och åter fy! Börjar frysa lite här i soffan. Ja, antar att det inte bara är att flytta... Kanske ändå bra att börja kolla på alternativ? Grattis till tentan! Kram
Vi4: Attans, du som hade tänkt köpa dig ur festfixandet! Ja, finns det inte ngn du kan be om hjälp? Det finns säkert ngn som tycker det är kul! Bra att du ser till att få sova! Nu är det nedräkning och sedan är du i mål! Hejja dig! Ang oss så har vi idag varit i badhuset. Det var bara vi i barnpoolen! Sedan har vi lekt på gården. Nu kollar barnen på dinosaurietåget på datorn. Ja, det gäller att ha lagom med aktiviteter inplanerade. Men jag måste framför allt ha ett break från jobbet. Idag känner jag att jag varit en närvarande mamma. Det är så lätt att man gör saker men har tankarna ngn annanstans.