• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

MalinK: Ja, men vilken stress. Det är ju jättekul att ses men jag tycker det är hemskt när varenda helg är inplanerad - så har vi det nu! Svår balansgång såklart.

Satt i ett kallt mötesrum halva dagen och nu har jag fått nackspärr - inte alls bra!

Dags att stoppa barn *3 i säng - Simon har en kompis på besök

• kaz

Såg precis ett erbjudande om att gå hos en karriärscoach vid 3 tillfällen - undrar om inte det är ngt som jag ska unna mig....

• kaz

Pyttis: Ja, det gör verkligen ont i hjärtat att läsa om A. Vi hade en liknande stiuation i höstas på Simons dagis - vet inte om du minns. Det var i alla fall jättejobbigt att höra att han kände sig ensam på dagis. Jag pratade med personalen och de berättade precis så som Assar beskrev att det förekom en massa "om inte du gör så får du inte komma hem till mig osv". Lite verkar det vara ngt de testar i den här åldern. Nu är de fortfarane så små att man har stora möjligheter att påverka vilka de leker med. Jättebra att ni har styrt upp en lekträff. Så gjorde jag - vi hade flera av dagiskompisarna på lekdate hemma (och vi har även fortsatt med det). Jag upplevde verkligen att det hjälpte. Säger som Vi4 - gött att A har er som föräldrar som är uppmärksamma på hur hon mår och hjälper henne på traven! Stor kram

Mina barn har varit hemma från dagis i nästan 1 vecka och Sara var överfötjust att återse sin bästis på dagis. Jätteskönt att veta att hon har en bästis där - de springer mot varandra för att krmas och snubblar i snön på vägen - väldigt gulligt! MEN resultatet är att en 3:e flicka (som bästisen lekte med innan S kom) inte fick vara med. Såklart var S värst och skulle mota bort henne. Jag sa ifrån (och såg till att personalen blev uppmärksam) men det är samtidigt väldigt väldigt svårt att styra. Jag funderar faktiskt på att bjuda hem tjejen som inte fick vara med hem till oss så de kan leka lite hemma. Vad gör man? Jag tycker att jag har sett det beteendet hos S innan så det var med största sannolikhet inte en tillfällighet.

• kaz

Härligt att höra Pyttis!

Tänkvärd läsning Mandra! Kanske jag kan skikca vidre till vårat dagis. De är jättebra men kanske inte alltid så strukturerade...

• kaz

Stor kram sjuklingarna! Värdelöst att inte hitta ro när man behöver det som mest! Men städa mitt i natten Mandra? Tänk på lilla hjärtat. Har också sovit dåligt och tror också på fullmåne. Kram

• kaz

Var rädda om er vänner. Visst kan man köra på ett tag men i vår ålder är det nog dags att börja lyssna på kroppen! Lätt att säga men jag rusar själv ständigt mot klockan - nu hem till en febrig Sara med väskan full av dokument och massa dead-lines. Känns rätt sjukt att leva så här men man vill ju leverera på alla plan. Balansen rubbas lätt - som för dig Mandra. Att ligga lite efter och det känns omöjligt att komma ikapp. Man får ta en sak i taget och försöka klappa sig själv på axeln för de man hunnit med och inte banna sig själv för allt man inte hunnit med el som i mitt fall glömt bort!

Hoppas alla sjuklingar kryar på sig! Börjar bli trött på snö och kyla nu!

Stor KRAM

Ps: ät det fler som har barn runt 4,5 år som är riktigt tuffa nu? Sedan 2 v testar Somon oss nu. Han är väldigt verbal och argumenterar emot allt. Samtidigt som han verkligen inte lyssnar. Det var problem på gympan igår igen. Igår var det dock inte bara han men ledaren tyckte inte det var kul. Nästa sön ska föräldrarna vara med. Simon var väldigt ångerfull men förlåt räcker ju inte. Man måste också inse att man gör fel och vad som är fel. Han kanske är för liten? Vet inte riktigt vilket verktyg som skulle vara bra. Ett belöningssystem för bra handlingar?

Kram igen

• kaz

Tack söta för input. I mån gick jag hem 30 min tidigare från jobbet och hann därmed bygga ett lego flygplan med sonen. Sedan var han nöjd resten av kvällen. Japp, det gäller att komma ihåg det som är viktigast!

Igår sa Simon till maken: sara kan åka med mamma till Frankrike, jag åker med dig till Thailand (ang att barnen och jag snart åker till France)

• kaz

Vi4: vännen, du är bara SÅ trött. Jag jobbar också intensivt nu (inte alls som du) och barnen, särskilt Sara, bråkar jättemycket. Det är väl deras sätt att reagera på! Stor stor kram! Strunta i vad den dumma personalen säger! När jag hade en sådan period med Simon vid hämtning så sa personalen att jag kunde ringa när jag var på G så kunde de klä på honom åt mig. Lite annan inställning... Klart att du är nervös inför slutsem. Kom ihåg att ingen kan detta så bra som du. Du är proffs. Hoppas också att du får vila lite nu, i alla fall mentalt. Kör du ngn avslappning? Kram igen

• kaz

Så jobbigt Mandra! Hoppas verkligen att T har kryat på sig och att ni slapp åka in till sjukan. Stor stor kram

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*