30+ som fick första barnet 2006 *4*
*håller tummar för jobb åt dig Milla*
Delar ut krya på er kramar till alla sjuka och alla på väg att bli friska.
*håller tummar för jobb åt dig Milla*
Delar ut krya på er kramar till alla sjuka och alla på väg att bli friska.
malinkatarina > Så härligt att ha dig tillbaka! Åh, för mina tjejer har det tagit allt från 1 dygn till +- 1 vecka när de varit magsjuka. Plus att de blir så mottagliga för nytt.
Hur mår hon idag?
assarP > Hur har det gått för din tösabit? Klart de bara hade bra saker att säga
kaz > Men nej, stackars liten. Hoppas att det blir en sån där snabb ytlig som det räcker med alvedon för att stävja. Hur är det med dig då?
Tyra har idag bajsat, för första gången på 4 dagar. Hon har skrattat och hittat på hyss som hon brukar och ätit för glatta livet. Jag är en lycklig och lättad mamma.
Kanske hinner jag fixa alla saker jag skjutit upp, de senaste 8 veckorna, i nästa vecka nu. Fast med vårt 'record' så har ju Vilya varit på dagis i 3 dagar så hon är väl sjuk igen lagom till måndag om man ska lita på murphys law.
Hörni, har ni tid att läsa böcker? Ska vi göra en drive och läsa en bok innan sommaren och samtala lite runt om 1-2 månader?
Eller är det någon som vill lära sig ett språk som vi kan ta en krach kurs i och träna med varandra i ngn tråd? bara sätta lite lagom press så det är skoj?
Äh, inbillar mig väl att tid finns när barnen inte är sjuka längre(som jag bestämt).
Ja det blir ju lite som en bokcirkel online. Jag tänkte vi kunde ha goda marginaler så alla med små små kan va med också om de orkar och vill. Vi kan ju köra en bok och se om det funkar och är skoj.
Ok, alla som är intresserade och kan tänka sig läsa en bok 'ihop' kan väl kika på några titlar och välja en bok som sitt förslag så kan vi rösta på en sen? Funkar det?
Den som inte orkar eller vill lämna förslag är självklart befriad och lika välkommen att lägga en röst ändå på det förslag som finns och sen läsa och diskutera, samtala om. Det ska vara skoj och inget annat än skoj.
Vi tar en vecka och funderar på förslag så hinner fler logga på och hänga på om de vill
Hur låter det?
Vad kul att ni också tycker om idén
Seren > Jopp nu har jag gjort en tråd min första
Boktråden mina vänner , hoppa gärna in och ge er till känna
www.familjeliv.se/Forum-5-71/m52157070.html
Vet ni vad, folk utifrån verkar anmäla sig till vår boktråd
Hur känner ni för det?
ska vi få lite ny input?
kan man göra en tråd stängd annars?
Siggan > Vad skoj att du också blir nyfiken på vår tråd. Vad tycker du då. Bara vi eller ska vi ta in utomstående?
malinkatarina, Serendipity och M73 > Vad tänker ni om utomstående i boktråden?
kaz > Vad härligt med Simons nattblöja! Tänk så stor han är när han kan ta bort den själv Grattis till er!
malinkatarina> hehe, det lät effektivt
okej, då säger jag lite fint att det bara blir vi som redan känner varandra, så gör vi så till att börja med.
olimpia och juni... så skoj