• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

jo, jag tänkte se vad de säger när de ringer upp idag. Maken skulle plocka upp microlax på vägen hem men denna gång är hon inte hård och svullen i magen, hon har inte ont i magen , hon försöker inte bajsa osv .. så jag har inte haft någon riktig panik. Fast nu börjar det kännas att dagarna blir för många..besvärslös eller ej.

• Mandra

kaz > Åh så härligt! för er alla med Simons bajserier och blöjlöshet. Åh så härligt att komma iväg. Hoppas ni får en superskön resa och riktigt hinner ha semesterkänslan.

Jag vill också ha godisträd på vår lilla plätt här hemma. Var finns dom att köpa?

TYra bajsade äntligen igår efter att inte ha bajsat sen i fredags. Helt sjukt. Hon visade inte på att hon hade ont alls och 3 blöjor senare var hon klar. Lättade föräldrar vill jag lova och utan microlaxen.

• Mandra

AssarP > Åh vilka ljuvliga sallader ni kommer att njuta i sommar *avundssjuk* Vilken gobit som tar igen alla kramar ni inte fått tidigare.
    Här hemma så 'jobbar vi lite ' med närhet när det gäller Vilya som inte väljer mycket sånt alls och när det gäller Tyra så delar hon ut sina favörer på SINA vilkor

Minimalla > Åh så skönt att höra. Den bästa responsen då, att hon är fin i glasögonen och att bästisen också vill ha ett par nu. Tack för uppdateringen!

Idag så har Vilya imponerat på Tyra med sina stordåd vill jag lova. Vilya satt på toa och jag gick in för att torka när hon var klar. Då stor Tyra där och försöker kika ner i toan bakom Vilyas rygg och får syn på bajset och utbrister - Åååååh, wooooooow. Mäkta imponerad av vad Vilya just skapat.
    Haha, det var en syn jag kommer skratta åt minst hela dagen.

• Mandra

Milla C > Hoppas dagen är bättre än gårdagen

AssarP > Fick ni en mysig kväll ute igår nudå? Du och maken?

Jag väntar att barnen ska vakna så vi kan stick apå lekdejt i en park på andra sidan stan.

Tyra är feberfri!! nu också.

• Mandra

juni 07 >  Din teori känns väldans träffsäker Vem vill microlaxas frivilligt??

minimalla > Haha, så skön komentar!! Åh vad fint det är när det erövrar språket och gör det till sitt. Jag blir helt facinerad och fullkomligen älskar det.
    Jo tack, lekdejten gick finfint förutom att V började hosta massor igen, idag klagar hon på huvudvärk och jag hoppas SÅ att hon inte behöver vara hemma imorgon.
    Annars så hade vi sommarvärme som var helt ljuvlig, alla gick i shorts och tunna linnen. Barnen hade tunna kläder och keps. Vi drack kaffe i det gröna och fick 'slåss' om de skuggiga platserna i parken. Det var runt 20 graader när vi kom hem på kvällen vid 20-tiden och idag är det 10 grader och regn igen. Vilka kast.

pyttis > Hejja Agnes! Vad duktig hon är! Haha, samma hästminne som Vilya. Jag längtar så tills vi kan få Tyra att lägga bort nappen. Hon har fått sånna napptänder nu

• Mandra

Agronom > Jamen herre guud vilken idit. Himla tråkigt
    Kul att se dig däremot!! Ja här i tråden verkar jobben regna ner för tillfället så nu har det nog rub it off on you

Milla C > Jääää, jag visste det!! Vem kan missa dig liksom! {#lang_emotions_heart}  Superduper grattis!!

• Mandra

Siggan > Ahhh så flytten är redan klar, wooow här händer det grejjer Tråkigt med så dålig lägenhet och jag hoppas det ni hittar en ny snabbt. Måste va betydligt lättare nu när ni redan är där att kolla runt och snabbt hitta nå bra.
    Kul att se dig med.

Hur verkar det nya dagiset? Funkar inskolningen?

• Mandra
    Piggley Wink skrev 2010-05-19 12:30:45 följande:
    Nån som har koll på årets rön om solskyddskräm? Tycker det kommer nya varje år om vad man ska ha/inte ha. Hur tänker ni andra?
    Bra fråga, jag tar också gärna emot tips.
  • Mandra

För övrigt så har jag i en veckas tid mediterat/kört en 10-15 minuters avslappning innan sänggående. Helt ljuvligt. Varför har jag itne gjort det tidigare?

Det enda jag gör är att sitta lite rakt i ryggen på golvet eller en stol (beror på ryggens dagsform), slappna av och lyssna på andningen.. snabb, långsam, ytlig osv.. den sköter sig själv och så rinner dagens stress av en innan sömn. Jag sover som en stock på det dessutom. Ljuvligt.

Någon annan som testat eller gör det redan?

• Mandra
    Piggley Wink skrev 2010-05-19 12:38:43 följande:
    Men Mandra, du skulle ju komma med ett smart och allvetande tips
    Hepp, har inte tid med sånt Mitt nya misson är att komma upp på morgonen utan grus i ögonen. Så jag finkammar världen om all kunskap hur man har en pigg och aktiv dag, jag har varit dålig på att läsa råd och rön på sistone

Årets har jag inte läst men jag kikade snabbt i skåpen nu för att se vad som överlevt fjolåret och det är en sprayflaska eucerin 45 och en ACO tub faktor 40. Båda inhandlade på apoteket.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*