• M73

30+ som fick första barnet 2006 *4*

suger i mig av allt ni skriver om era barns magar, har ju haft krångel med Ts mage o tycker att Hs spökar för mkt för att jag ska vara nöjd. 

Blev ingen inskrivning, blev magsjukekarantän för H var dålig i måndags o avslutade med att kräkas. Sen var hon tokpigg o feberfri men det är bara att stanna hemma med tjejerna o hoppas att de inte river huset. 

• M73

Vi4; så skönt med vettigt svar på mailet, ibland övertolkar man ju vad folk säger så du är klok som faktiskt frågade hur det låg till. Det verkar ju inte fullt så hopplöst efter det? ;)
    Assar; Fy vilken pärs ni gått igenom! Man hinner tänka väldigt mycket om hur värsta scenariot ser ut...
    Ela; förstår verkligen den ökade oron. Med tanke på svårigheten att få till T, att förlossningen blev lite panikartad med henne och min svårighet att få någon att ta min oro över hennes "täppthet" på allvar kan jag känna att det är att utmana ödet ifall vi försöker oss på fler barn.

Inskolningen är klar och T tjuter i högan sky på morgonen men sedan verkar det gå bra.  Jag önskar att det hade funnits plats på Hs avdelning för då tror jag att det blivit mkt mindre traumatisk för oss alla...  Å andra sidan verkar det fungera bättre nu även om det var synd att vi missade större delen av första "riktiga" veckan pga magsjukekarens. Det blir lite bättre när jag kan klara av att njuta av lite egentid även om den ägnas åt jobbsökande.

• M73

Pyttis; åh, du skulle inte kunna skicka mig en kopia på upplägget för vänskapsveckorna? Jag tänkte föreslå för förskolan att de ska jobba lite extra med det en period för jag tycker det har varit tjaffsigt.

• M73

Mandra; fy katten så jobbigt för er, jag har ju haft mkt trassel med T o hennes förkylningar så jag vet hur det är att tjata på läkare som inte verkar lyssna. Kram o hoppas att hon kryar på sig nu!

Vi4; jag tror som de andra att han reagerar så mkt med dig för att du ÄR tryggheten.  

• M73

Åk till akuten o vägra åka hem eller åk tillbaka så fort hon låter sämre. Tjata, tjata o tjata är det enda som biter.

• M73

Om man är duktig o klarar av det själv verkar de bara tro att det inte kan vara så allvarligt att det behöver kollas upp.

• M73

Frk Kanin; så roligt med ett efterlängtat plus! Håller tummarna för er nu. Synd om du inte kan nappa på drömjobbet med.
    Här är ett underbart vårväder utanför fönstret men T är hostig o febrig så vi håller oss inne till det blir dags att hämta H (som är rätt hostig hon med). Nu skulle det sitta fint att ro hem en fast tjänst innan man fyller fyrtio men det är rätt rejält slagsmål om tjänsterna så vi får väl se. Inte minsta napp än tyvärr.
    Var o hälsade på mitt gamla jobb för nån månad sedan med tjejerna. Många flickor i slöja där men H reagerade inte på det alls. Var väl för mkt folk så hon blev allmänt blyg. 

• M73

efter att ha läst tillbaka lite.. Mandra; V75 vore kanske ett bra namnbyte? *s* Lämnigarna har gått bättre nu men jag tycker att personalen är lite passiv. Ska ta en diskussion om att jag anser att de bör ta emot henne aktivare så att det blir lättare för oss. De bra lämnigarna piper hon mest för syns skull o slutar innan jag ens hunnit utom synhåll... o hon börjar gilla vissa saker med dagis som sångstunden...

• M73

Frk kanin; H är också väldigt okoncenterad nu. o snubblig. Tror det händer för mkt i huvud o kropp? 

• M73

o tack för påhejandet med jobb, har fyra tjänster att söka idag så än är det inte kört.
    Vi4: tumhållning!! 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*