30+ som fick första barnet 2006 *4*
Jag tycker att H har börjat stoppa allt i munnen? Hon är värre nu än hon var som bebis...
Jag tycker att H har börjat stoppa allt i munnen? Hon är värre nu än hon var som bebis...
Frk Kanin; nedra skit också, jag förstår om du inte kunde koncentrera dig på jobbet. Jag hoppas att du inte försvinner helt härifrån utan kikar in emellanåt.
Vi4 o Gbg30+, det är tungt när man gärna skulle vilja hjälpa men inte kan göra något eller inte göra så mkt som man önskat.
Siggan; så kul att du kikar in!
T fyller ett på fredag o vi ska ha kalas på lördag. H har räknat ner i tre veckor så jag hoppas att alla håller sig friska,. gissar att det är kusinen som lockar... Jag försöker städa o hålla snormonstret (T ) på gott humör samtidigt. Tack o lov för bärselen!
Jag har ångest inför slutet på mammaledigheten, vill inte gå och vara arbetslös! Har sökt ett halvtidsvikariat som vore perfekt, iaf på pappret, så ni kan väl hålla en tumme för att jag ska få det.
Pyttis; bra jobbat av dina föräldrar!
Har funderat på hemagjord kalender men la ner för jag orkar inte iår, när jag var liten hade jag en gjord av tändsticksaskar så den funkade både till godis och smågrejor .
Har haft paketöppning med T på morgonen, svårt att få H att inte hjälpa till och slita upp pappren på paketen när T inte var snabb nog.
Mandra; grattis till klarad tenta!
MalinKatarina; vad jobbigt med dagiskrångel!
Härliga kommentarer från barnen!
Jaha, H sjuk med feber o ont i kroppen... sen i söndags kväll... Hon mår däremot toppen med febernedsättande
Jaha; till VC med H igår eftersom hon haft feber o klagat över ont i magen o ont i kroppen, misstänkte virus men det är ju lika bra att kolla upp ordentligt. Hon genomled stick i fingret och "kill i halsen" utan ett pip o naturligtvis var hon piggare än på länge när vi åkte dit. Inga bakterier o idag är hon faktiskt pigg o ingen hög feber på ett dygn (hurra!). Då börjar T och jag snörvla o hosta så inatt har jag legat o lyssnat på hostande bebis... hon blir så oerhört igenslemmad av förkylningar men verkar pigg o glad idag iaf (vilket man inte kan säga om mig)
Vi4; Kram!
Milla; förskalan kan gott ha lite virrighet när de krånglar till saker
Kaz; åh, det är nog pyssla vi borde göra idag om jag kan hitta lite energi... H lär klättra på väggarna snart eftersom hon varit hemma hela veckan
Juni; jag kan inte rekommendera att klättra stegar till höloftet för att få igång det, förbaskat otrevligt med värkar längst upp på en stege förutom att det är svårt att klättra där med mage... (Jag klättrade inte för att få igång det utan för att jag inte orkade vänta på sambon med hungriga får... men nästa gång fick han göra det)
H är frisk o på dagis igen... men idag vill T bara sitta klistrad på mig o bli buren så jag är inte så optimistisk. Ute snöar det mängder o det blir jättefint men jag önskar att man kunde beställa hemkörning av barnen från dagis
nu blir det verkligen blandning av högt o lågt men det är ju så vi brukar ha det i tråden...
Milla; grattis till storvinsten, du kanske kan vara generös o ge den vidare till maken? han är nog bara avundsjuk?
Pyttis; Men så hemskt! Förstår verkligen att du inte kan koppla bort jobbet i det läget. Kram!
Malin; att det är en kedja kanske gör att de har en klarare policy för hur man hanterar saker? Om nån klagar på en länk i kedjan skvätter det ju skit på de andra... jag tycker att det låter som om det är värt ett byte med tanke på hur många gånger du reagerat över de nuvarande pedagogerna. Lusläs de nya ställets kontrakt och jaga rätt på föräldrar som kan svara på hur de upplever stället?