• M73

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kram Kanin! Jag hoppas att det kommer att lätta för er! Appropå inte fatta att det är långt kvar så tror jag inte jag gjort det själv, har inte hunnit med för fem öre... är i v 30 nu o börjar precis inse att man kanske ska tänka över sånna saker som barnsäng (gjorde oss av med den gamla eftersom jag vill ha en med nedfällbar sida), BB-väska o allt.

Har två veckor kvar på mitt vikariat o vill helst bara gå hem o sova, kroppen vill vila men samtidigt känns det dumt att ge upp eftersom det är arbetslöshet som väntar sen. Blir det för eländigt får jag sjuka mig men jag vill ju iaf försöka. Mina nerver är i trasor efter helgen. I lördags råkade H ut för en olycka o vi trodde nästan hon skulel slå ihjäl sig. Det kunde gått riktigt illa för hon fick en järnbom i huvudet. Som tur var visade det sig att den inte träffat med full kraft utan blivit bromsad så hon har "bara" ett sår i skalpen, limmat o sytt med ett stygn o klarade sig till o med utan hjärnskakning. Men det var skönt att se hur bra sjukvården kan fungera. Nu är det full rulle på henne o vi behöver bara akta såret, inga andra förhållningorder-

• M73

ja,, fy katten vilken läskig upplevelse det var! o jag är fortfarande oändligt tacksam över hur bra det gick mrn mins nerver har knappt hämtat sig än...

• M73

Fru kanin; hoppas att lillen har lite hyffs o låter dig pusta ut lite o att trycket neråt är ett sätt att sätta lite fart på pappsen. ;) Kram! 

Har gjort min sista dag på vikariatet idag. På måndag blir det AF, känns ju inte som om arbetsgivarna kommer att slåss om mig och min badboll just nu iaf..  Har firat/tröstat mig med att köpa glass o ge mig o tjejerna ett riktigt onyttigt mellanmål när jag hämtat dem *s* 

• M73

frk Kanin; skit i jobbet, var rädd om dig istället. Bättre med sura kollegor (om de nu är så dumma) än att du föder på arbetstid? Men jag hoppas du får lite nedvarvning... Kram o lycka till!

Börjar bli nervös inför fl, har inte haft mkt tid att tänka på bebis öht så¨länge jag jobbade men nu börjar jag fundera vad sjutton jag gett mig in på. Nåja, jag är nog bara inne i en faaaaaaaaaaaaaaas ;) 

• M73

MalinKat; håller tummarna!

asap; det är en Faaaaaaaaaaaaaas! Snart vill de ha svarta lunchlådor med döskallar på bägge två ;) 
    H gick på Funky Kidz en termin o älskade det, jag valde dock att inte låta henne fortsätta direkt då jag tyckte att ledaren var för dålig (ung, osäker o gick för snabbt fram ) o att jag tröttnade på att jaga T i korridorerna utanför som inte var barnanpassade för fem öre (åka hem emellan var inget alternativ när vi bor ute i skogen) Nu kikar jag lite efter nått annat dansaktigt eller gymnastik,,,

Börjar bli rätt less på att vara en gravid vitval, på tredje varvet kan jag konstatera att jag inte hör till dem som njuter av att vara gravida även om jag inte har så mkt krämpor... Sambon o jag är rätt övertygade om att det blir en tjej till men H säger kille (T har inte greppat detta med bebis fullt ut märks att hon är ett år yngre än H var när hon själv låg i magen) så det blir ju spännande att se vem som får rätt. Sist var H den enda som sa tjej.

• M73

Frk Kanin; känner du att ni har bra stöd omkring er ifall oron slår till? Om ni orkar kanske det är bra att försöka förklara för ärtis om vad ni gör för att ha extra koll på lillebror med andninglarm o så? 

Här har vi också kjoldille... gånger två dessutom. Jag ger upp o tvingar på ett par byxor ovanpå när det har varit kalla mornar men försöker tänka att det är en faaaaaaaaaaaaaaaas ;) H kan skriva sitt namn och Ts namn men har inte så bra koll på bokstäver. Däremot har hon blivit fantastisk på att räkna tycker jag. Inte bara sifferrabbling utan att hon kan lägga ihop enkla tal... Den sidan har hon inte ärvt fr mig kan jag säga. jag ätt mattefobiker... Funderar lite på om hon skulle få fem myror i födelsedagspresent för att trigga bokstavsintresset men vill inte tjata på henne heller. Vi får väl traggla siffror istället fast mamma tycker att bokstäver är roligare. 

• M73

Assap; vi har inte fått nån information fr skolan mer än att man måste ansöka om skolskjuts (inte aktuellt för oss) men däremot går alla blivande förskoleklassare till skolan en gång i veckan o har gymknastik o de börjar stanna o leka på skolan med. Och den vägen har vi fått höra att det ska bli nått besök i maj o jag fattade som en infokväll för föräldrarna med... skulle ju velat ha tider för upprop o sånt så man kan planera...
    Gillar iaf deras upplägg med att alla blivande skolobarn smygs in på skolan så att det inte blir ett nytt o skrämmande ställe utan redan är lite hemvant när de börjar i höst.

Gbg; jobbigt med kramper men skönt att ni har förtroende för avdelningen. Gillar att läsa era rapporter om trebarnslivet, försöker fatta att vi snart är där om allt går bra (VAD har vi gett oss in på?)

Var på BVC för 2 1/2-årskoll av T igår o då får jag sitta o förklara vad reflux innebär? Ska det inte vara dom som ska veta sånna saker. Känner att jag inte har minsta lust att ta dit nästa barn. Snäll o trevlig räcker inte riktigt. Jag vill ha en som är kompetent o uppdaterad. Dessutom märker jag att hon stämplat mig som hönsmamma även om utredningar (när de väl gjorts) visat att T haft problem (som i många fall hunnit mildras pga jag fått bråka i månader för utredning)  Blir så less...
    Har lagt Hs kalasinbjudningar på lådan. Blev bara fyra inbjudna iår Känner att jag knappt orkar det ens men samtidigt kan ju inte allt stå åt sidan för att jag är en trött vitval just ju... 

• M73

o spännande med nytt försök Vi4!

Hoppas att allt är bra med frk kanin o otålige lillebror! Var rädd om dig! Kram! 

• M73

frk Kanin; lillebror verkar veta hur han ska få uppmärksamhet iaf... o jag är trög som få för jag tänkte bara" Vem är Victoria?" innan poletten trillade ner ;) 

• M73

Kaz; tröttsamt var ordet sa Bull! Bf den 16 juni så¨nu börjar jag försöka fatta att det närmar sig...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*