30+ som fick första barnet 2006 *4*
Mandra, stort grattis till klarad tenta
Ego, nu verkar det som att det ändå kan bli i juni, kanske den 7:e, men det är inte helt klart än. Sh*t, då är det inte långt kvar till inlämning
Mandra, stort grattis till klarad tenta
Ego, nu verkar det som att det ändå kan bli i juni, kanske den 7:e, men det är inte helt klart än. Sh*t, då är det inte långt kvar till inlämning
Försöker få in ett sidfotsinlägg, men tror inte att jag lyckas, ska bara kolla det...
Assar, det låter ju urjobbigtatt gravidietsillamåendet avlöstes av kräksjuka Hoppas du kommer att må som en prinsessa snart!
Pyttis, aj stackars rygg -och ajabaja att krypa runt på golvet med den onda ryggen. Och stackars A med magen, det är enligt det jag lärde mig när Albin hade så mycket problem med förstoppning extra viktigt att häva förstoppning snabbt hos barn eftersom de har mer elastiska tarmar och om det då är fullt i nedersta delen så tänjs den ut och den snutten kommer att sakna muskler som behövs för att föra ut det.
Gbg, usch det lät inte roligt, men visst är det så att operationer kan följas av en period av nedstämdhet och trötthet!? Är ganska säker på det i alla fall. Och jag tror att du är inne på en trolig förklaring med ditt krossade/mörbultade hjärta både fysiskt och mentalt. Så sorgligt med din älskade katt!
Lia, kul att se dig igen och stort grattis till fast jobb, så skönt!! Hoppas det snabbt blir klart med kontrollen nu bara!
juni, det lät som att H hade det härligt på grillorna
MalinKat, det lät härligt, förutom nackspärren förstås, något sådant skulle vi också behöva
Nu är det i alla fall helt klart att det ska bli den 7 juni, det enda som kan hända är om något oväntat kommer fram på slutseminariet nu i början av mars. Jag sörjer en del över att jag inte får vara så mycket med Edvin, men försöker tänka att det är en ganska kort period ändå. Och tröstar mig med att han inte verkar sakna mig säskilt och vinkar glatt när jag ska gå och säger mamma oppa på ett obekymrat sätt. Fast just det känns samtidigt sorgligt...
Assar, usch du låter väldigt plikttrogen, kanske skulle du vara hemma dagar som igår för att få fler dagar som idag Ja, visst låter det som en bra start på sommaren!
Pyttis, hur har det gått?
juni, lät som en ok natt för att vara en med liten bebis
Kaz, hur är det? Har inte sett dig på länge? Hoppas att du har fått lite mer energi nu!!!?
Här har piskan att lämna in till slutseminarium fått mig att få upp farten rejält. Har sedan i fredags jobbat ca 16h per dag, och haft bra flyt nästan hela tiden, men nu i dag känner jag mig sliten och har ont överallt, mest i armar och skuldror. Men det är helt ok, bara jag får lite gjort *ler tappert* På torsdag ska jag ta en vilodag och hämta Edvin tidigt på dagis i alla fall.
Assar, det lät lite konstigt det jag skrev. Med usch menade jag usch för att må så dåligt och sedan tänkte jag att det ibland kan vara jobbigt om man är en plikttrogen person, och ibland skulle man behöva vara lite mer mån om sig själv och kanske lyssna mer på kroppens signaler och vara mindre plikttrogen.
Pyttis, bra att ryggen är lite bättre och skönt att hon gått på toa regelbundet. Låter klokt att bokaföra lite, jag har för mig att de pratade om att den åldern var lite extra känslig för att det skulle bli psykologiskt jobbigt med förstoppning, men det har du säkert bättre koll på. Låter mysigt att ta ett bad. Det gjorde jag och Edvin i morse, han insisterade på att bada och jag tyckte att vi hade så gott om tid på oss innan vi skulle till dagis (fördel med morgonpigga barn) så när han sa "mamma nattevijs itta häja" (=mamma ska klä av sig till nakenfis och sitta här) och pekade ner i badkaret så satte jag mig och badade med honom. Mysigt!
Själv ska jag cykla hem nu, ser fram emot min 30 min tur, den brukar rensa huvudet bra.
MalinKat, grattis! Vilken ungdom du är Skickar över en liten krokusknopp som jag såg i trädgården i dag
Mandra, ja, det är ju snart dags för dig att fylla :-O Själv är jag ju fleeeera månader yngre Låter jobbigt med känslan att det "börjar torna upp sig". Kan du ta en liten break,( som jag ska göra i morgon), göra något bara en dag för att landa lite? Ja, tänk att de snart är 3 och 5. Stora tjejerna.
Kaz, ja det tycker jag att du ska unna dig, jag tror att det kan vara jättegivande (om man bara träffar rätt person) med sådana "genomgångar" av viktiga saker i livet. Eg. borde man ju besiktiga sådana saker på samma sätt som man gör med bilen, varje år. Relationspsykologer brukar ju säga att det även gäller relationer.
Juni, hoppas att N slipper bli öronbarn. Stackars mammorna på rytmiken som inte har oss att fråga
Assar, skönt att du förstod. Jo, ibland är det ju jobbigare att vara ehmma om man ändå är stressad över saker på jobbet och redan har dåligt samvete för att man har varit borta. JAg skulle också vilja kunna sitta hemma och jobba, men dels har jag så mycket material som jag behöver och det är så jobbigt att släpa, och ffa får jag så ont i armarna och nacken av att sitta hemma, på jobbet har jag särskilda armstöd, tangentbord mm.
När det gäller att ha tid på morgnarna är det väldigt skumt för en morgontrött person som jag som hela livet jagat mot klockan på morgonen, men går man upp mellan 5 och 5.30 är det inte bara väldigt lågt tid till kl 8.30 när jag lämnar utan tiden går liksom långsammare då.
Pyttis, jag blev alldeles gråtfärdig av att läsa det du skrev,så himla jobbigt att oroa sig över hur de har det på förskolan. Det som låter bra är ju iaf att personalen verkar ta det på allvar. Hoppas att ni tillsammans kan hitta en strategi som fungerar, jag tänker att det också är viktigt att tänka på er föräldrar, så att ni känner er så trygga som möjligt, för det spelar ju också stor roll. Fast du vet ju allt det där. Och så vill jag säga att det är tur att A har fått dig, och er som föräldrar, kärleksfulla, kloka och som kan och vågar ta tag i saker! *kram*
Samma för dig Assar! Tur att de har dig till förälder och att förskolan verkar jobba på det.
Oroar mig redan för hur det ska bli med kompisar för E, och är så glad att E har sin bästa kompisI. E är ju väldigt lugn och rätt försiktig, men nu har de sgt på dagis att E härmar I i allt Ihon gör även när de sagt nej till I, jag blir lite glad på ett sätt att han vågar, men samtidigt lite orolig för att han verkar apa efter så mycket och bara är en efterföljare. Det har vi märkt även när vi har kompisar med barn hemma.Men samtidigt är han ju bara 2 år så då härmar de ju mycket! .
juni, vi tittade på det i feb/mars förra året och köpte det i mars/apr så vi har sett alla skiftningar i alla fall även om vi inte flyttade in förrän i september. Förra ägaren har ju inte gjort ett dugg i trädgården (mer än hålla ordning på häcken) så det finns eg. ingenting där, han har tom huggit ner massa grejer så det finns stubbar här o var. Kanske hinner jag pyssla lite i sommar
juni, jag vet inte om de är tillförligt med blodprov för vete och havreallergi, tyvärr. Minns bara att fram till 2 års ålder var det mer tillförlitligt med lapptest än pricktest, men det är ju inte till någon hjälp för dig.
MalinKat, kan det vara någon allergi annars? svullna och röda ögonlock är ju ofta tecken på allergi, man kan ju få huvudvärk av allergi med. Fast febern talar ju mot det...Har han ätit den sorten febernedsättande förut?
kikar in och vinkar! Skickar också kramar till alla sjuklingar. Edvin är också dålig och inne på 3dje dagen med 40 grader feber och hosta. Själv "sliter jag mitt hår" här på jobbet ska försöka få till lite beräkningar till mitt ena manus som ska vara klart senast måndag morgon och jag får inte till det och nu finns ingen här att fråga...Har dessutom en hel del annat som skulle behöva fixas innan dess, så jag har inte tid att sita här och fundera och slå i mina statistikböcker längre.
juni annars är ju vanligaste orsaken till yrsel kristallsjukan. Det är om kristaller bildas och sätter sig på balansnerven. Ett enkelt sätt att behandla det är i så fall att ligga på rygg och "skaka" huvudet några gånger med först ena örat ner mot underlaget och sedan andra. Detta ska göras några gånger om dagen och kan hjälpa nästan direkt, men det kan också ta upp till några dagar.
MalinKat, stackars dig! Ja visst är vi lyckligt lottade vi som inte är själva med våra små! Krya på dig!
Pyttis Du hade rätt, nu har jag klurat ut hur man göra och räknat de första analyserna, men jag hittar inte hur man lägger in just detta i tabellform, så jag har inte helt lyckats än, får fortsätta i morgon, tur att jag har hela helgen på mig...Fast jag lider redan över att jag kommer att få träffa Edvin så lite, särskilt nu när han är sjuk och vill vara i famnen hela tiden "mamma bäja! -näe mamma oppa "