30+ som fick första barnet 2006 *4*
Det var ju egentligen inte så farligt då det bara var Olle som döptes så det var bara våra släkter där. Men man vill ju att barnen ska kunna uppföra sig. De är i alla fall charmiga...
Det var ju egentligen inte så farligt då det bara var Olle som döptes så det var bara våra släkter där. Men man vill ju att barnen ska kunna uppföra sig. De är i alla fall charmiga...
Mandra - en stor styrkekram till dig. Vet inte vad det rör som om med T, men hoppas att det går att få hjälp och att ni kan komma framåt. Bra att era föräldrar hjälper till. Jobbigt när det är mycket både i skolan och hemma så att det aldrig blir någon vila. Hoppas bara att inte du förtar dig. Ska ni köpa hus, eller missförstod jag? Spännande i så fall. Kul att vårt kaosdop kunde sprida lite skratt... Nu skrattar jag också åt det i alla fall.
Mandra - kände också art jag skulle vilja avlasta dig, synd att du inte bor här! Malin - verkligen knepigt förfarande av pappan. Bra agerat av dig.
Hej! Jag brukar alltid köpa till våra barn när jag är klar med alla andra julklappar och det är långt dit... I lördags kom J hem med ett par längdskidor och hjälm till Anton, det hade ju varit en bra julklapp, men pappan kunde inte vänta till julafton utan ville prova" nu när snön är här". Jag funderar på bilbana och j tycker ett meccano(eller hur det nu stavas), det är dock från 8 år så jag vet inte om Anton är för liten. Just nu är vi inne i en legornas då vi bygger mkt med lego, så det kan nog bli något sådant också.
Kaz - precis det man inte önskar ska hända. Anton kräktes för ca 2v sedan, men det blev bara en gång och ingen annan blev smittad, så vi kan ju hoppas att ni också får den milda varianten... Hos oss var det inte så mkt diskussioner om hur bebisar blev till, men däremot mycket frågor om hur bebisen skulle ut. I flera veckor hade Anton som "godnattsaga" att föda barn, och han skulle titta på bilderna och diskutera det jag inte helst ville tänka på... Killarna kiknade av skratt när jag berättade att kusinen hade kommit med rumpan först, det har de faktiskt roligt åt ännu, "isac är en rumpbebis, hi, hi"...
Mandra - så himla typiskt! Hoppas, hoppas ni kan åka iväg på julafton!
På tal om julande så hade jag tänkt göra ett julgodis med citron/lime (tror det kan ha varit tryffel el dyl) som jag har för mig att jag fick tag på i denna tråden för några år sedan. Men det är puts väck. Sååååå, det finns ingen som kommer ihåg något om detta och kanske har kvar receptet? Tror att det kan ha varit GHP eller LångaLinda som kom med receptet?
I eftermiddag köpte vi en gran och Anton och Elis gick verkligen in för att klä den, de tyckte det var så roligt! Egentligen vill jag fortfarande ha granen så som jag vill ha den, men det är bara att ge sig, och det är ju hur kul som helst att se deras glädje.
Ånej, så tråkigt Mandra! Hoppas att ni fick en mysig julafton trots allt, det är ju så mycket förväntan med julen och då kan ju besvikelsen bli stor! Vi4 - jag tänkte på dig idag och undrade hur det går för dig. Hoppas att ni har en bra jul och lite ledigt! Vi hade en bra julafton, men den är intensiv då vi firar jul både hos mina och j:s föräldrar på samma dag, så det är dubbelt av allt, mat och tomte osv. Jag var helt slut vid 18 och då var det dax för julafton nr 2... Idag är det lugnare, killarna har grejat med sina nya saker och i eftermiddag åker vi till mamma och äter julmat igen och träffar min syster som inte var med igår. Det var första julen vi " var ifrån varandra", och det kändes konstigt. Samtidigtvså är det ju bara en dag och julen är ju lång.
Jag letade upp vitmchokladtryffel med lime på nätet, det var enkelt att göra och gott att smaska på!
God fortsättning! Även vi har drabbats av magsjuka. Elis var dålig i magen på nyårsafton, men som tur var var ena kusinen det också så vi behövde inte ställa in. Sedan fick Anton det på nyårsdagen, och sedan dagen därefter spydde Elis och de är fortfarande medtagna. Så vi har inte varit ute på länge och kan ju inte bjuda hit kompisar så det känns som man går på väggarna. Men jag och j har nu i flera dagar städat "från grunden", städat ur skåp och lådor där man samlat en massa skräp, och nu ser vi ljuset i tunneln då det börjar bli mer städat igen.... Det där med att läsa... Hur har ni gjort för att få dem att träna. Hur har ni gjort? Ljudat? Jag bara lärde mig av mig själv när jag var liten... Anton kan alla bokstäverna, men har någon låsning så fort vi säger ordet läsa. Så han säger att han vill lära sig, men "imorgon" eller " när jag fyller 6 år". Han vägrar att titta på fem myror.
Kaz - vad fort alla andras graviditeten går! Redan v26! Tyckte det var nyss du blev gravid. Men det var ju nyss Olle föddes också enligt mig och han är redan 5 månader! Olle är en liten fis som inte går upp i vikt enligt BVC så han skulle ha ersättning sedan han var 4 månader. Han är dock en flaskvögrare precis som sina bröder ( jobbigt!) och spottade bara ut ersättningen om han fick på sked, så det har blivit gröt istället. Tycker ju att han varit lite för liten för attbörja med gröt, men, men... Nu hade han bara gått upp 70 g senaste veckan trots gröt så jag fick order att börja ge smakisar, men det har slutat med att han vägrar öppna munnen när skeden kommer, han vägrar gröten också. Men han är en go och glad kille så han svälter väl inte ihjäl så vi tar lite paus och börjar om.