Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Seren: Det är precis det jag tänker, vad 17 blir det kvar????

Mandra: Startade en tråd igår, men har inte fått några vettiga svar. lia hade ju skrivit vilka man inte ska köpa i den tråden du länkade till. Finns det några med partikelfiter utan zinkoxid? Visst var det så att zinkoxidpartiklarna var för stora för att gå in i huden men var supergiftiga för miljön? Såklart du ska få komma in, fixar!

M73: Sunkigt med jobbet

• Piggley Wink

STACKARS AGNES! Usch för att behöva göra nåt sånt när hon är så liten . Jag har också traumatiska minnen från en gastroskopi 1999. Usch och fy!

Milla: Zinken är ju inte farligt för kroppen, men visst var den ett miljögift? Skulle inte EU förbjuda? Har ju iofs inte koll på om det finns flera zinkföreningar...

• Piggley Wink

mini: Skönt att hon verkligen lyssnade på dig och tog din oro på allvar. Jag tror också att det kommer gå superbra för Stella, helst om de kommer jobba med såna saker hon är intresserad av. Ni kan ju alltid be att få veta lite i förväg vad de planerat att jobba med, så kan ni ju prata lite om klockan eller vad det nu är hemma. Så att hon känner att hon iaf har lite koll, och kan känna sig duktig.

• Piggley Wink

Mandra: Förlåt! {#lang_emotions_embarassed} {#lang_emotions_embarassed} {#lang_emotions_embarassed} Nu är det öppet!

Pyttis: Toppen med hemsida så Agnes kan förbereda sig och veta vad som kommer hända. Låter ju toppen!

sirre: Visst är det svårt. H tar för sig precis som din Olle, och provar och vågar "allt". Undrar bara hur lillasyskonet blir, om det får en chans att ta plats alls? Blir stackarn reserverad för att det är svårt att ta plats, eller galen för att få plats?

• Piggley Wink

Tänker mycket på det där när vi är med storkusinen också. Han är 8 och H är 3, han vågar inte gunga lika högt som H, inte åka lika fort med snowracern, inte gå in i mörka rum osv. H går före och tänder så går han efter... Lite jobbigt, men vad gör man? Båda barnen är ju som sina föräldrar så det är ju absolut inte konstigt, men ändå.

• Piggley Wink

Visst är det svårt att bromsa lagom, vi har en damm och en bäck utanför altanen. Förra helgen ramlade H ner i dammen, antar att hon "aktade sig för stupet" . Förut var den ca 1,5 meter djup, men vi har fyllt den med stenar så nu är den bara ca 20 cm. hon blev trejält blöt och kall, så nu håller hon sig lite lugnare där . Men hur får man henne att förstå att det finns fler såna ställen?

• Piggley Wink

Så spännande att läsa om olika barn, men jag har en helt annan fråga idag. Vi tog bort vår ena hund igår. Det gick väldigt fort, de sista två veckorna har hennes mage svullnat, och det visade sig vara en levertumör som inte gick att åtgärda {#lang_emotions_cry}. Vi har sagt till H att J (hunden) är död och borta och inte kommer tillbaka. H hävdar dock att "Nästa vecka är J inte död längre". Vi vill inte prata för mycket om att J var sjuk utan försöker fokusera på att hon var gammal och att det var något fel i hennes mage. Jag vill ju inte att H ska bli rädd att människor och djur ska försvinna för alltid så fort någon blir sjuk. Har ni några tips om hur vi kan hantera det, mer än att tjata vidare om att hon inte kommer tillbaka? Vet ju att iaf Pyttis var tvungen att ta bort sin tax... Ni andra kanske har andra bra tankar? Alla tips emottages gärna!

• Piggley Wink

Tack för tips, ska besöka bokhandeln imorgon!

Härligt med dator Pyttis! Tänkte att H ska få en när hon fyller tre om två veckor. Återkommer efter tentorna och frågar om märke mm. Orkar verkligen inte ta in det nu...

• Piggley Wink

Oj, vad mycket sjukor och funderingar. Det låter som ni har bra planer för att holla upp varför barnen blir sjuka som de blir! Peppar, peppar så har H varit hemma en vecka på hela denna terminen. Hon klarade sig tom från magsjukan som gick ett par veckor på förskolan.

Istället har jag varit desto sjukare. Jag som aldrig brukar besöka vårdcentralen har nu fått frikort Senast igår fick jag urinvägsinfektion. Började kissa blod på em och det gjorde så j-a ont. Fick penicillin så nu har det vänt, gör ont men itne hysteriskt så tårarna rinner iaf. Idag gjorde jag sista tentan för terminen, härligt! S O M M A R L O V är en bra känsla! Ska vara FL i sommar, så jag och H ska hänga

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

malin: ridresan verkar ju helt underbar! Man blir ju sugen!

Mandra: Jag har aldrig haft uvi förut och eftersom jag är gravid så skickade de odling direkt och en vecka efter penicillinet är slut så ska jag lämna nytt urinprov för odling. Jätterar jourläkare som snabbade på allt så jag sulle kunna komma hem så fort som möjligt för att vila inför tentan!

H juni 07, syskon november 10
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*