Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

malin: Vad bra att verkligen sätta sig ner och diskutera saken! Låter toppen med en plan, den måste säkert revideras fler gånger, men det är lättare att hålla sig konstruktiv om man har en plan!

Pyttis: Många bra tankar där!

Assar: Skönt att du saknar jobbet!

kaz: Usch vad jobbigt, förstår att det inte är lätt att vara kostruktiv i den situationen

Jag brukar tänka på vad min tränare säger om hästdressyr. De flesta säger ju att man måste vara konsekvent hela tiden, men han tycker det är viktigare att vara konstruktiv. i vissa lägen funkar det inte att vara konsekvent i flera frågor samtidigt, då måste man välja den viktigaste... Det här är viktigast, för om jag löser detta problemet kommer några av de andra på köpet...

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

kaz och Mandra: Om man ser innan det händer så fångar vi Hs hand om hon ska slå och frågar "skulle du klappa mamma nu", ja säger hon då och vänder tvärt till klapp och mys. Ibland undrar man vad som rör sig i den där hjärnan och hur snabbt det kan ändra sig????

• Piggley Wink

Drutten: Låter som en stökig period men samtidigt mycket lycka, grattis till hus och bröllop, se till att hinna njuta!

Pyttis: Bra där med att säga till att var och en bestämmer över sin snopp/snippa!

• Piggley Wink

Sara: Pyttis tips om En stjärna vid namn Ajax, är numera Hs favvobok. Den är egentligen inte så sorglig, men förklarar att hunden inte kommer tillbaka och att den blev en stjärna. Det tog en vecka ungefär för H att förstå att Vår hund inte kommer tillbaka. Nu säger hon att J är död, innan sa hon att Nästa vecka är J inte död längre... Visst är det jättesvårt för dem att hantera, vår förskola har faktiskt pratat en hel del om det för Hs bästa kompis hund fick tas bort ett par veckor innan vår hund. Jag tror de läste den där boken som någon annan tipsade om, om marsvinet (Herr Muffin???) på fröskolan då.

Härligt med flera jobb på gång Milla! Dessutom praktik, vem vet vad det leder till om du får in en fot i branschen!

Vi ska på studentuppvakning idag, H bryr sig inte såmycket om det men vi ska hämta stora idol-kusinen på hans skola på vägen dit, och DET har H pratat om hela dagen . Jag var på vc idag och lämnade ett urinprov för att kolla att uvi var borta efter behandlingen, jag hade "15 vita", vilket tydligen var helt norrmalt för kvinnor, men de skulle skicka på odling för säkerhets skull eftersom jag är gravid. Det började sticka runt livmodern/urinblåsan ett par dagar innan uvi var akut, och det gör det fortfarande. Jag tycker det är svårt att veta vad som är växtvärk och vad som är uvi ??? Jaja, i slutet av veckan får jag svar iaf.

• Piggley Wink

Kanin: Ledsamt med mf och begynnande klimakterium Kanske skönt att ha tagit beslutet iaf, även om jag förstår att beslutet måste ha varit fruktansvärt jobbigt att ta Gråter. Ska kolla in ROY-boken, tack för tips!

M73: Klart det blir stora pensionsavgångar SNART - eller - precis när du vill börja jobba efter barn"ledigheten".

A>>
  • Piggley Wink

Vi 4: h hade jätteroligt på studentuppvakntningen, först spelade hon fotboll med storkusinen och sedan gungade hon vagnen åt sin syssling som är 5 månader. Hon höll på säkert 30-40 minuter och när sysslingen ändå inte ville ligga i vagnen så fick dockan ligga där och bli gungad istället, fram och tillbaka - hela tiden Gullis!

Pyttis: Hoppas det inte blir fler återfall! Magsjuka borde utrotas!

• Piggley Wink

Sara: Här finns ingenstans att ens fundera på att fickparkera om man inte kör in till stan

malin: Ring nästa gång det blir champagnelunch, jag är på! Eller är det det vi ska ha istället för fika nästa FL-träff?

Mandra: Rätt är det som lyckas! Hurra för chips!

Pyttis: Hoppas magsjukan ger med sig fort!

• Piggley Wink

Mandra: Här älskar vi Norah Jones som bakgrundsmusik, hörde henne på Skavlan och fastnade direkt!

• Piggley Wink

Assar: Det låter helt underbart!

Pyttis: Hoppas det går bra för systersonen (om det var samma systerson som du berättade om för ett par månader sen). Och hoppas det blir en eller ingen bajsblöja imorgon!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*