Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar: hon är likadan precis efter magsjuka så de tror inte på förstoppningsteorin längre. Det var det fösta de diskuterade... Iofs kanske man ska testa det med, hon skulle få en rejäl laxering medan man är kvar hos bvc. Vi ska ändå till läkaren imorgon så jag får väl ta upp saken då.

• Piggley Wink

Hon går ju upp i vikt enligt kurvan, är ett glatt barn, har iofs ofta lös avföring men kräks sällan... Jaja, jag vet inte, jag tror det är nåt men har ingen aning om vad?

• Piggley Wink

M73 och Assar: En läkare vi var hos sa att det tyder på att barnet är överlevnadsbegåvat (kommer inte exakt ihåg vad han kallade det) att det kan "rycka upp sig" när man kommer till ett okänt ställe, typ VC.

Ang magar så sa läkaren idag att han absolut tyckte att vi skulle ta om glutenproverna. Han sa att eftersom hon blir jättedålig av fullkorn (där ALLT gluten är kvar) så kan det absolut ha med det att göra. Men han frågade genast om jag eller maken har magbesvär, om någon av föräldrarna har det så är det väldigt vanligt att barnet får "aktiv tarm" eller "överfunktionell tarm" eller vad han nu kallade det. Min mage är ju rätt strulig, inga allergier/överkänslighet men allmänt strulig och jag blir t ex jättedålig av alla dressingar på McDonalds. Flottig mat blir jag också dålig i magen av. Konstigt det där, men jag ska ringa bvc och be dem ta nya prover. Sist så tappades ju provet bort Vill gärna utesluta att det är nåt som vi kan hjälpa henne med. om det bara är tarmen som strular så må det väl vara så, men är hon glutenintolerant så kan man ju faktiskt göra det mycket bättre för henne.

Oj, vad långt det blev...

Stackars Gabriel som luktar skunk

• Piggley Wink

Eländigt kaz, stackars lite Sara och stackars tvättbjörnen till mamma som får en massa extrajobb utöver att vara orolig

• Piggley Wink

Assar: Det där är helt sant, att få sitt första barn och bara gå upp i det... Iofs hade jag ju massa andra grejor runt mig, men ändå... Kan tänka mig att det inte blir samma sak nästa gång!

• Piggley Wink

kaz: Skönt att Sara verkar bättre! Jaaa, att vårda äktenskapet är ju ännu viktigare om man får fler barn, eller kanske framför allt om man ska ha bebis igen... Det tär ju en del att inte få sova ordentligt mm.

• Piggley Wink

Härligt att du fått tid milla, även om jag inte önskar någon att behöva göra gastroskopi Oj vad spännande med intervjun! Trist med kräkning, hoppas det var ettt snabbt övergående återfall!

• Piggley Wink

Milla: Klart du ska få gå hemifrån också! Jag kan helt och fullt förstå att det känns sunkigt hemma nu! Jag är också lite bubbig, är ensam från förra söndagen tills på måndag. H var sjuk de första dagarna, hostat på nätterna så jag vaknat. Sedan har hon skött sig exemplariskt, men då har pucko-drevern dragit igång, hon ska snart löpa och strax inna löp så håller hon igång och tjuter och ska ut och kissa på nätterna. Att sköta alla lämningar och hämtningar, försöka plugga när H somnat och dessutom vakna en massa gånger å nätterna gör mig TOKIG! Jag är så trött så jag vet snart inte vad jag heter. Ska försöka lägg mig med H en stund mitt på dagen idag tror jag...

M73: Avancerat med barnbvakt! Bra träning för mamman att våga släppa

Pyttis: Usch här också!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*