30+ som fick första barnet 2006 *4*
malinkatarina > Haha, så himla sött! man kan ju smälta för mindre.
Tyra fortsätter att svara mig, när jag säger att jag älskar henne med orden -Nä, ja äckar Matin.
sambons kompis
malinkatarina > Haha, så himla sött! man kan ju smälta för mindre.
Tyra fortsätter att svara mig, när jag säger att jag älskar henne med orden -Nä, ja äckar Matin.
sambons kompis
AssarP > Uh? Men så skönt, nu vart jag avis. Var bord du? och har du en vrå vi kan få krypa in i?
Pyttis > Hahaha jag älskar barnlogik haha
AssarP > haha
oyra > haha, var får dom allt från?
Milla C Escha da.
juni 07 > Det är fuskrisotto för att man inte kokar riset i risotton utan för sig. Det går snabbare också. Den är mild och barnvänlig smakmässigt. Jag trodde att alla barn gillade den men Milla bevisade att jag hade fel
koka ris, jag brukar köra på basmatiris
koka ett paket torsk med 1 lagerblad, 1 hyvlad bit citronskal
3 hårdkokta ägg som hackas i bitar
hacka en gul lök, fräs i lite margarin/olja och lite curry, kanske 2tsk tills den är mjuk och häll på en 3a matlagningsgrädde, rör ner fisken ägget och riset, kommer inte ihåg exakt mängd.. tror det är 6-8 dec färdigkokt
smaka av med salt och peppar
blanda i hackad persilja och servera
jaghittade inte receptet men litade till mitt minne, tror jag fick med allt
Drutten 74 > Ja det ultimata är väl igentligen att se saker som dom är men från den ljusa sidan. Du och jag blandade.. haha
Det svåra är ju att agera på det, då man inte är nöjd med det man ser. Jag menar agera på det, göra något åt det, så man får det som man vill och blir nöjd med det man ser. haha, nu är jag igång igen.
Så är det här hemma också, barnen beter sig så himla olika när de är med bara mig, när de är med bara sin pappa och har ett tredje sätt när de är med oss båda.
Spännande med husjakt. Hur stort tänker ni er?
Drutten > Åh, vilket drömhus. Så vill jag också ha det. Här hemma är det faktist min sambo som vill safta och sylta mest så han vill verkligen ha en fin fruktträdgård. Jag vill gärna ha en fin fruktträdgård av den estitska anledningen och pysselanledningen.
Så du gillar att dreja. Behöver man en brännugn då också? Eller finns det lera som torkar ändå?
pyttis > hur mår du? Verkar vaginatorerna göra sitt jobb?
Här är vi hemma för 16 dagen irad, Tyras andra öga har kläggat igen och hon har hostat hela natten. Snoret är tjockt, gult och massssor.. blää. Vilya är hemma med oss för att hon ville, hon fick välja själv. Tror det är skönt med långhelg för henne.
Igår vaknade sambon snorig och idag gjorde jag det.
malinkatarina > Just ja, Danmark var det ju. Danmark har vi en nära anknytning till.
Där bor ju Vilya brandmänskompisar (dom osynliga). Dom som inte har brandslang och vatten. Dom får göra allt hon inte får och dom som får äta glass och godis varje dag. Dom som säger att farliga saker är ofarliga osv
Nog för att danmark är liberalt i sitt tänkande om många saker men ibland tror jag Vilya driver med mig?!
Ha en fin tur till la familla i danmark och kör försiktigt!! *kram*
lia > Så fint det ser ut.
Vilka ställen ni har, så himla mysigt det låter.
Själv sitter jag i ett av örebros mest vårdtyngda områden med en knarklangare en gård ner och en hustrumisshandlare i lägenheten ovanpå. En mammamisshandlare några dörrar ner och ungdomsgäng som drar runt på kvällarna och ylar.
Fast så har jag de goaste grannarna också som vi fikar med på somrarna på gården mellan oss. Som kommer med bröd och och hemodlade kryddväxter och grönsaker som de bakat och odalt på sina kolonilotter. Som frågar om vi behöver hjälp med att handla när vi varit sjuka och som månar om oss på alla sätt.
Lägenheten är på bottenplan med dörren rakt in i lägenheten som ett radhus. Vi har en altan på framsidan och en grön plätt på baksidan som vi planterat smultron, jordgubbar, gräslök med tjejerna och som nu efter ett par år blommar praktfullt med diverse växter vi månat om.
Vi drömmer vidare om hus och fortsätter sambon inom banken efter skolans slut så har vi riktigt förmånliga lån vi kan ta med en spottstyver till årsränta. Så kanske kanske blir vi husägare om ett par år vi med.