Inlägg från: Minimalla |Visa alla inlägg
  • Minimalla

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4: tack!
    Jag tror det var ett par stycken som var före, men de är nog inte kvar i tråden.
    Stella är mycket nöjd med gårdagens och dagens kalas och presenter. Favoriten var nog discolampan hon fick av kusinerna. Vi har dansat disco hela kvällen. En annan favorit var nog Daisy Meadows vattenälvböcker, helt i hennes smak. Spännande och gulligt på samma gång.

• Minimalla

Tack för gratulationerna till Stella! Det märks verkligen att de börjar bli stora nu. Om bara några veckor ska vi hälsa på i förskoleklassen. Vi har bestämt att även flytta Charlie dit för att underlätta hämtning och lämning och eftersom vi inte är helt nöjda med förskolan de går nu och tanken ändå är att Charlie ska gå i skolan där blev vi glada att kunna utnyttja syskonförturen de erbjöd för sista gången. Men det kanske ja redan berättat?

Kaz: vilka häftiga nyheter! Grattis!!!
    Jag kommer nog aldrig komma över bebissuget, det är starkt. Men maken tvärvägrar och jag inser att jag inte skulle orka på något plan. Det finns inte plats för fler helt enkelt, även om jag hoppas att platsen funnits om vi fått ha alla tre i livet.

Drutten: Grattis till Anton! Så synd att han blev sjuk, hoppas ni får möjlighet till nytt kalas längre fram. Jobbigt att inte få helt positivt besked på UL. Hoppas du kan få lite sinnesro fram till nästa koll, om inte bm är överdrivet orolig finns det ju mycket goda chanser att allt ser bra ut nästa gång.

• Minimalla

Charlie hade förresten förstorat njurbäcken på ena sidan och det mättes flera gånger, men det har inte varit några problem med det i efterhand

• Minimalla

Gbg: vilken liten charmör Gabriel är, jättesöt! Grattis till honom!

Asap: vad kul det lät med juniorjympa. Stella har börjat tröttna på familjejympan (lagom tills nu när Charlie äntligen kan vara med). Iofs är det rätt lagom med dansen och simskolan, men jag ska kolla upp det ändå. Tack för tipset!

Har era barn många aktiviteter?

• Minimalla

Nu har jag kollat upp juniorjympan och typiskt nog låg den på samma tid som dansen. Kanske blir andra tider nästa termin. Stella börjar bli lite knubbig så vi vill gärna att hon är aktiv på fritiden eftersom det finns en del övervikt på min mans sida och hon gärna blir sittandes framför tv/dator. Vi försöker uppmana henne att "köpa" datortid med discodans och det funkar faktiskt bra

• Minimalla

Drutten: usch vilken lång väntan det blir för dig? Du får försöka hitta en strategi för att hålla oron i schack så att det blir uthärdligt. Och så måste du ju tillåta dig att få vara orolig också, det är ju normalt och att bara försöka tränga undan känslorna är ju inte heller bra.

• Minimalla

Malin: tråkigt med begravning :( smart drag att skjuta på födelsedagsfirandet dock.
    Mitt tips är att prata om att många kommer vara ledsna, det blir lätt lite läskigt och överväldigande när alla vuxna gråter. Prata om att många kommer vara ledsna, men att det går över sedan, t ex att ni ska fika efteråt. Det kan ju också vara bra att säga att en del inte gråter, men de är ledsna ändå.

• Minimalla

Stella hade napp tills hon var 4 1/2. Vi bestämde ett datum hon skulle sluta och hon fick önska en present som hon skulle få efter en vecka utan napp. Hon valde en prinsesskrona. Jag ritade upp antal dagar och en stor fin krona på ett blädderblock och varje kväll fick hon kryssa för en dag och se hur hon kom ett steg närmare den där kronan. Hon fällde inte en enda tår, men suget satt i länge - minst ett halvår.

• Minimalla

Mandra: jag har inte märkt av mer PMS-besvär däremot har längden på mensen förändrats. Tidigare hade jag mens 4-5 dagar och nu upp till 10-11 dagar, jättetrist. Har hört om de som råkar ut för detta efter att ha satt i spiral, men det har ju inte jag gjort. Iofs borde jag väl göra det eftersom avhållsamhet är en ganska trist preventivmedelsmetod i längden

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*