• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

AssarP > Ja, det fanns inte ens lediga teletider idag men jag ska förska ringa imrogon igen och se vad de säger. Om de tycker det är värt att kolla henne?
    Jag tror vi har stans sämsta VC och det i stans mest vårdtyngda område. Helt makalöst. Här kan man lita på att det INTE bor några politiker i alla fall för då hade det inte sett ut som de gör.
    När jag startat Mompower så ska jag själv anställa hälften av alla vi har i vårt register till att styra upp områden som dessa. Där man handlar nu, löser det NU och inte lite friserande under en mandatperiod så folket är tyst. Gah så arg jag blir på allt som inte funkar, allt som ingen tar tag i, allt som alla blundar för.
    Jag får nog gå in i politiken snabbt efter mompowerstarten och styra upp sverige helt enkelt. {#lang_emotions_demon}{#lang_emotions_dreamer}{#lang_emotions_heart}

• Mandra

AssarP > Men du skojjar, geggiga ögon också. Vet du, jag tror som du, det finns nog inget de inte haft nu. Nu KAN det ju bara bli bättre och som pricken över i så ringer dom och ger dig jobb tycker jag, Nåt ska du väl ha efter denna eviga sjukdomsperiod?!

• Mandra

Japp, jag kan bli sveriges svar på Obama.
    Någon som ger majoriteten av befolkningen hopp om liv om en god framtid. En statsminister som lever som hon lär och som inspirerar alla sina minstrar att göra samma sak. Tar beslut som för sverige in i framtiden.
    Tänk va bra allt skulle bli!

Rösta på Lisa som statsminister! 

• Mandra

sirre > Är han från din hemstad? eller är han din bror? Haha jösses vad populör man är då Superhärligt att få så många grattis!

• Mandra

Även här kom febern tillbaka igårkväll och snoret rinner i floder på lillbus. Inatt vaknade Tyra och var vaken så jag liksom dig assar har sovit. 3 timmar.

AssarP > STORT GRATTIS på födelsedagen! {#lang_emotions_flower}
    Alltså, nu får det vara slut på eländet. Jag tycker verkligen synd om er. Hur är han med blåbär? Blåbär är så nyttiga för imunförsvaret. Testa att köpa lite frysta och få i honom på nåt sätt? Jag försöker verkligen komma på nåt bra att säga men det är för stor risk att låta klämkäck och åka på en uppercutter av dig

Om man som mig älskar att lära och så gärna vill tänka positivt tom i eländet  så finns det en sak man kan säga sig, fråga sig själv.
    Vad kan jag lära mig av det här? och hur kan jag få det att bli trevligt/njutbart?
    Mitt huvud svarar nu när jag varit hemma i 2 veckor ungefär såhär.
    Jag har lärt mig hur mycket jag uppskattar våra uteeftermiddagar och att barnen gärna går ut en stund trots snuva och feber. För att göra denna hemma vistelse uthärdlig så försöker jag hitta på nya sätt att hålla barnen nöjda på för den här sjukdomstillfället ska bli det mysigaste hittils för oss. Och med Tyra har jag fått på tu man hand tid som vi aldrig har fått till innan.

Vi4 > Hur går det med budandet? *håller tummar och tår*

*skickar en extra tanke till pyttis*

sirre > Jag har nåt stocolan som svärmor gav oss som vi enbart smörjer på de sönderrivna ytorna. Morgon och kväll är det annars Miniderm som gäller. Har tom periodvis kört en dagsmörjning när dom varit som torrast. Igår glömde sambon smörja tjejerna vid läggning och när jag skulle kvällskissa Vilya så hörde jag ratch ratch och hur hon kliade sig på stussen. Rivmärken överallt. Så jag smörjde henne lite snabbt.

• Mandra

malinkatarina > Hej och välkommen tillbaka! Du låter som du haft fullt upp och tankat dig med familj och vänner, hobbys och kollegor.
    Jag ska försöka tajma dig ngn gg när du är hemma i svea för en fika i el stockholmo.
    Vilka duktiga gobitar du har. Sådär som man drömmer att resorna ska gå. Jag kan tänka mig att Tyra skulle reagera som E, för hon ifrågasätter alltid varför hon ska sitta fast i bilbarnstolen.
    Du, vilken JÄTTE häst, svindelvarning när man sitter där uppe? hehe

• Mandra

Vi 4 > weeeeee {#lang_emotions_sunny}

M73 > Vilka bra saker att tänka på, jag vet vem jag ska vända mig till när vi köper hus

Förstå vilken kunskapsbank det finns i den här tråden. Ni är som ett levande uppslagsvärk. Alltid kan någon något när vi pratar här inne.

minimalla > Nä, alltså inget är lätt när man är deppig. Jag tycker du har utvecklat bra strategier för att se saker. Och du, ett viktigt steg är ju att just se att man är inne i en dålig period för att kunna vända den. Man kan påvärka sitt liv riktigt mycket när man blir medveten om sina tankar. Det gäller bara som du sa, att fånga den där medvetna tanken att ojda, jag är nog där i nu och sen ta nästa medvetna steg, hur kommer jag vidare nu? För ställer man bra frågor så får man bra svar, kanske inte på en gång men inom kort kommer den fantastiska hjärnan ha ett svar åt dig.

Men nä, inget är lätt närman är deppad. Jag fick en sekundär deppretion när jag blev sjuk för massa år sen. Jag gick från ett rikt liv med två jobb , bra kärleksliv, mycke vänner, fin lägenhet i centrala sthlm, till att inte kunna gå på toaletten själv. När jag inte såg någon ljusning efter 1år och fortfarande kräktes upp allt jag åt för att min kropp slutat fungera och åkte in och ut på sjukhus så fick jag en sekundär deppretion.
    Jag kom väl till den tanken där jag kände allt eller inget. Då var jag nere på botten och rota. Jag bestämte mig för att jag inte orkade leva så ledsen och först då började jag aktivt att vända mitt liv. Då började mitt mission om att ta reda på hur man gör för att må så bra som man kan. Fysiskt och psykist. Att jag lyckades träffa sambon när jag började bli gladare var nog den bästa medicinen.
    Fysiskt så har vägen varit längre.
    Jag älskar fortfarande den typen av litteratur och kunskap.
    Jag vet att alla metoder och ideer inte passar på alla men kanske kan min tanke starta en tanke i någon annan?

Livet är en lång skola och har man tur så får man lära sig nya saker hela tiden.
    Attans jag ska citera någon men jag minns inte vem , hehe typiskt mig (har super bild minne men namn på allt.. människor, gator osv är SÅ svårt)
    Nåja, till citatet.. som jag antagligen inte kan ordagrant heller men andemeningen *garvar åt mig själv, hopplös*:
    Så länge man utvecklas så åldras man inte men när man slutar att utvecklas så blir man gammal.

• Mandra

Assar P > Ta med vattenfärger och penslar. Välj ut någon del av trädgården hon får måla snön så det inte stör er sen eller ta med det ut på gatan så får alla njuta av färgad snö . Det kanske kan dra ngn halvtimma till på eftermiddagen?!

• Mandra

Just ja, glöm inte att ha oömma kläder eller plastpåsar som förkläden, för kladdigt blir det.

• Mandra

Nu har vi varit på VC och Tyra har virus igen. Efter em vilan så vaknade hon rödögd i höger öga och igenkladdad. Så AssarP, mina tjejer jobbar stenhårt på att hinna ikapp era sjukor fast p åkortare tid?!

Milla C > Skoj, hoppas det funkar

Pyttis > Nej, grrrr. det borde vara förbjudet med infektioner i stygn. Hoppas du svarar bra på vaginatorerna så du slipper massa tabletter.
    Vad skönt att bli tagna på allvar. Stackars liten, inte konstigt att hon sätter i halsen då.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*