Vi 4 > weeeeee
M73 > Vilka bra saker att tänka på, jag vet vem jag ska vända mig till när vi köper hus
Förstå vilken kunskapsbank det finns i den här tråden. Ni är som ett levande uppslagsvärk. Alltid kan någon något när vi pratar här inne.
minimalla > Nä, alltså inget är lätt när man är deppig. Jag tycker du har utvecklat bra strategier för att se saker. Och du, ett viktigt steg är ju att just se att man är inne i en dålig period för att kunna vända den. Man kan påvärka sitt liv riktigt mycket när man blir medveten om sina tankar. Det gäller bara som du sa, att fånga den där medvetna tanken att ojda, jag är nog där i nu och sen ta nästa medvetna steg, hur kommer jag vidare nu? För ställer man bra frågor så får man bra svar, kanske inte på en gång men inom kort kommer den fantastiska hjärnan ha ett svar åt dig.
Men nä, inget är lätt närman är deppad. Jag fick en sekundär deppretion när jag blev sjuk för massa år sen. Jag gick från ett rikt liv med två jobb , bra kärleksliv, mycke vänner, fin lägenhet i centrala sthlm, till att inte kunna gå på toaletten själv. När jag inte såg någon ljusning efter 1år och fortfarande kräktes upp allt jag åt för att min kropp slutat fungera och åkte in och ut på sjukhus så fick jag en sekundär deppretion.
Jag kom väl till den tanken där jag kände allt eller inget. Då var jag nere på botten och rota. Jag bestämte mig för att jag inte orkade leva så ledsen och först då började jag aktivt att vända mitt liv. Då började mitt mission om att ta reda på hur man gör för att må så bra som man kan. Fysiskt och psykist. Att jag lyckades träffa sambon när jag började bli gladare var nog den bästa medicinen.
Fysiskt så har vägen varit längre.
Jag älskar fortfarande den typen av litteratur och kunskap.
Jag vet att alla metoder och ideer inte passar på alla men kanske kan min tanke starta en tanke i någon annan?
Livet är en lång skola och har man tur så får man lära sig nya saker hela tiden.
Attans jag ska citera någon men jag minns inte vem , hehe typiskt mig (har super bild minne men namn på allt.. människor, gator osv är SÅ svårt)
Nåja, till citatet.. som jag antagligen inte kan ordagrant heller men andemeningen *garvar åt mig själv, hopplös*:
Så länge man utvecklas så åldras man inte men när man slutar att utvecklas så blir man gammal.