• Mikah

Campingtråden längtar efter våren !

jmmm, Menar du Öninge camping i Ödeshög. Den konkursade i vintras men någon annan kankse har tagit över?

• Mikah

Tolta. Ja och dit hade vi tänkt åka i helgen men istället blev det Göteborg. Tur

• Mikah

Välkommen Majken. Alltid roligt med flera och hoppas att ni ska trivas med campinglivet.

• Mikah

Hej alla. Så roligt att läsa om alla som campar. Vi är nu på väg uppåt landet och imorgon ska vi se om vi hittar nån plats I Malung, egentligen är väl inte dansband min musik men det verkar mysigt så vi stannar nog ett par dagar där innan vi fortsätter uppåt.
    Som reb80 sagt så träffades vi på Åhus camping i slutet på juni. Vi fick för oss att ställa ner vagnen så jag och barnen var där på dagarna istället för hemma. Supertrevligt att träffa er och jag skrattar fortfarande åt Rasmus kommentar när han undrade om vi pratade svenska. Men roligt att barnen kom överens ändå ;).

• Mikah

En rolig grej förresten. Jag har varit hos min syster i England precis och upptäckte att de har ett campingprogram på tv. I avsnitten har det med information om campingar. Det filmade tex toaletterna och hur det såg ut, intervjuade lite folk och man fick veta om ägarna, priser osv. Sedan var halva programmet info om husbilar o husvagnar :).

• Mikah

Hej.
    Apropå Danmark så fanns det en tjej tidigare här i tråden som hade campat där en del men jag har inte "sett" henne här på länge.

Nu kör vi från Malung där vi legat 2 nätter utan el och det har fungerat bra. På campingen har även Polars sommarturné sovit och första kvällen stannat de sin bil bredvid vår vagn och vi fick fyra strandstolar med Polarmärket på av dem. Tack så mycket säger vi. Så nu har vi även fått se 2012 års modell av Polar och Solifer. De har satt ditt lås på kökslådorna vilket jag saknat. Man fick presentkassar med bland annat Tropicanajuice och Ahlgrensbilar. Dessutom nya katalogen förstås.
    Igår var vi även inne en sväng på danskvällen, förutom dansband så fanns ju även gammeldans och disco. Jag får nog lära mig att dansa då jag absolut inte vet hur man gör om jag ska gå på sådant igen.
    Nu ska vi till Östersund.

• Mikah

Bubblan, ja vi har varit lite i hamnen. Det är lite regnigt bara. Vi hälsade på en i Patriks combo och de hade precis idag kommit i från Åhus en bit i från där vi bor. Imorgon blir det Umeå. Var är ni andra?

• Mikah

Marremask. Ja det fanns 840 nu också :). Små lampor på sängen var också en nyhet :)

• Mikah

Oj vad allt är fullbokat. Vi ska stanna till någonstans i Gävletrakten men det verkar gå sådär. Vi har campat 2 nätter på en pyttecamping i Kramfors. Den var mysig men rena toaletter, fria duschar och bad ingick. Kostade 180 med el.

• Mikah

Jag föredrar västsidan men bor på östsidan i Skåne. Men jag har campat på Åhus camping, Tobisvik camping ( simrishamn)och Jägersro camping i Höör. De är alla okej. I Åhus är det lite dyrare men dusch ingår och väldigt rent. Men jag vet inte vad man hittar på förutom att man måste äta glass på 3 toppar som ligger vid minigolfbanan.
    I Höör kan man ju gå på Skånes djurpark.
    Simrishamn är litet men mysigt men kanske något jag kommer på att göra. Man vill kanske hellre till Ystad och campa och gå en guidad Wallandertur eller åka till Kåseberga och titta på Ales Stenar. Jag vill själv prova Mölle first camp ovanför Helsingborg. Men tips har jag nog dåligt med.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !