• Mikah

Campingtråden längtar efter våren !

MiaB Kommer ni till Åhus när vi är hemma får ni hojta till. Vi bor drygt 1 mil därifrån men chansen är ju stor att vi är ute och åker förstås. Men Åhus camping är fin men vi har aldrig övernattat där utan bara varit och tittat. Köp glass i Kiosken som ligger precis bortanför. Har ni aldrig ätit glass här nere som måste ni det och tänk på att man kan dela en kula och välja 2 smaker. Vi är så bortskämda med storleken på glass i våffla.

• Mikah

Förresten så ska vi så långt upp vi kan i år så vi tar gärna emot tips norröver. Vi ska ta oss till Dalarna först och sedan upp till Norrland.

• Mikah

Chris. Tack så mycket. Jag skriver ner tipsen.
    Har precis varit i vagnen och kokt kaffe då stormen slagit ut all ström i Nordöstra Skåne där vi bor. På vår del verkar vi ännu inte få tillbaka den förrän 20.00 ikväll. Men jag blev riktigt sugen på att campa när jag stod därute.

• Mikah

Jmmm, jag tror att den hette Rafshagsudden eller någon sådant. Den var mysig. Var ska ni på midsommar?

Vi grillar mest när vi campar och jag blir aldrig riktigt trött på det

Välkommen Maglan.

• Mikah

Vi har inte husvagnen med oss men bor i Tandådalen men gillar att åka i Hundfjället bättre. Väggen tar inte jag förstås men deras röda backar gillar jag.
    Nästa gång vi ska upp är v 14.

• Mikah

MiaB, Sol och snö är toppen men jag kan till och med tycka att minus 5  är toppen om det är milda vindar. Jag tycker också att det är toppen när man kan sitta i snön och fika.

Förra vintern när vi åkte liften till hundfjället så stannade vi till och tittade lite på de som åker väggen ( eller dem som står kvar uppe och samlar mod). En kille ramlade och skiden utlöste men stanned tyvärr kvar på mitten av backen medan han kasade väldigt långt ner. Och stackren han tittade upp, suckade och började klättra upp med pjäxorna. Han orkade 10 meter och fick vila. Som tur kom efter stund en duktig åkare i backen som kunde ta med hans skida ner till honom.  Usch vad jag tyckte synd om honom.

Nästa måndag lämnas vagnen in för fukttest, nytt lås och en spegel som ska monteras på ena garderoben. Spegeln låter ju fåfängt men jag har faktiskt mest hängt upp mig på det när man campar på Gekås och kankse vill prova något man köpt. Eftersom toan är i hörnan vid dubbelsängen är det helt omöjligt att spegla något längre ner är midjan. Sedan behöver vi en bättre ytterbelysning så vi ska köpa en lampa från Cabby som de ska motera på. Polars lyser inte upp tillräckligt.
    Sedan cykelställ har vi velat jättemycket om. Ett sånt man sätter bak alltså. Vikten spelar inte mycket roll då bilen får 2100 men det är det här med att skruva hål i vagnen. Men sedan känns det bökigt att två cyklar vid draget och två på taket på bilen. Vi behöver cyklarna ibland då svärföräldrar bytt från husvagn till husbil.

Vad tycker ni andra?

• Mikah

jmmm Jobbigt. När mina hade det upplevde jag inte att dem tyckte att det var outhärdligt.

Vårat sönderfrusna lås gick minsann på garantin och nu ska det på ett  cykelställ också och lite rabatt fick vi faktiskt. Helt otroligt att man får rabatt när det gäller den firman men de kanske håller på natt bli kundvänligare.

• Mikah

Chris. vad arg man blir. Jag är så trött på folk som inte förstår mitt och ditt och gärna förstör.

• Mikah

Nu har vi i alla fall bestämt Ullared under påskhelgen och High Chaparall på Kristi himmelsfärdshelgen. Sedan är det ju Tobisvik på midsommar.
    Sedan är det ju norra delen av Sverige i juli.

• Mikah

Vi ska campa i Ullared till Påsk. Hoppas på att det nya servicehuset hinner bli klart men jag tror inte det. Men det händer ju massor ändå på påsken i Sälen även om man inte kan åka skidor.

Ang uthyrning hade jag inte heller velat hyra ut vagnen. Vi är inte särskilt snåla eller så i vår familj men vagnen är man otroligt rädd om.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !