MiaB, Sol och snö är toppen men jag kan till och med tycka att minus 5 är toppen om det är milda vindar. Jag tycker också att det är toppen när man kan sitta i snön och fika.
Förra vintern när vi åkte liften till hundfjället så stannade vi till och tittade lite på de som åker väggen ( eller dem som står kvar uppe och samlar mod). En kille ramlade och skiden utlöste men stanned tyvärr kvar på mitten av backen medan han kasade väldigt långt ner. Och stackren han tittade upp, suckade och började klättra upp med pjäxorna. Han orkade 10 meter och fick vila. Som tur kom efter stund en duktig åkare i backen som kunde ta med hans skida ner till honom. Usch vad jag tyckte synd om honom.
Nästa måndag lämnas vagnen in för fukttest, nytt lås och en spegel som ska monteras på ena garderoben. Spegeln låter ju fåfängt men jag har faktiskt mest hängt upp mig på det när man campar på Gekås och kankse vill prova något man köpt. Eftersom toan är i hörnan vid dubbelsängen är det helt omöjligt att spegla något längre ner är midjan. Sedan behöver vi en bättre ytterbelysning så vi ska köpa en lampa från Cabby som de ska motera på. Polars lyser inte upp tillräckligt.
Sedan cykelställ har vi velat jättemycket om. Ett sånt man sätter bak alltså. Vikten spelar inte mycket roll då bilen får 2100 men det är det här med att skruva hål i vagnen. Men sedan känns det bökigt att två cyklar vid draget och två på taket på bilen. Vi behöver cyklarna ibland då svärföräldrar bytt från husvagn till husbil.
Vad tycker ni andra?