• Mikah

Campingtråden längtar efter våren !

Tolta. Här är inte mycket snö och vi tycker också att det skulle varit reducerat pris. Det är inte mycket vi kan åka. På eftermiddagen är snön så trög så att man nästan fastnar.

Jmmm. Nytt servicehus på den delen nedanför berget.

• Mikah

Var ska ni vara jmmm?

Nu har vi kommit hem och vilat upp oss. Igår tvättades vagnen och mattorna har piskats. Den ska städas i veckan och alla grejer ska tillbaka in i den igen. Lite nya bestick behöver vi fylla på med. NU när det har varit så fint väder så har man ju velat ut  med den.

• Mikah

Tolta, får man inte tillbaka handpenningen om man inte får plats eller hur funkar det? Hoppas att ni får en plats inte allt för långt från backen. Verkar var en del av campingen som ligger för sig själv ser det ut som när man kör förbi.

jmmm, där har du ditt nya jobb ju .

• Mikah

Helt fantastiskt väder varenda dag. Städfia och jmmm, är ni båda på Jägersro då? Hoppas alla har det bra.

• Mikah

Tolta, jag förstår hur du menar. Jag vill också ha förmiddagar ifred på helgerna om man inte bestämt innan. Tråkigt att ni inte kom iväg både pga av det och det fina vädret.

Vilket toppenväder vi har haft. Man har ju kunnat sitta ute en bra stund på kvällarna. Vi är rejält sugna på en liten tur nästa helg också. Men det får bli lite närmre.

Ingen mer än jag som känner obehag av händelsen på campingen i Värmland. Våra barn är ju 9 och 10 och brukar ju vara själva på lekplatserna.

• Mikah

libero. När jag hade sån vagn så fick jag helt enkelt köra ner torkställningen i marken för vi kom inte på hur vi skulle göra. Man lanske kan plocka av det vita men jag vet inte.

• Mikah

reb80 Jag har tänkt på er och undrat var du blivit av. Vad roligt att du är tillbaka.

Marremask. Vi var också tveksamma till att det skulle borras i husvagnen men har vi gjort det ändå (ja inte vi förstås) så nu hoppas vi att det blir bra. Vi har våra cyklar fram och barnens på draget men det finns ju ett sånt man kan luta så att man ändå får upp luckan på kofferten.

Libero, en sådan torkställning som jmmm pratar om har jag. Min har jag köpt på Harald Nyborg men priset minns jag inte.

Nu har vattenpumpen på vagn gått sönder igen. Den lämnades in på lagning för några veckor sedan pga av att den inte har funkat och nu funkade så länge så att vi kunde köra igenom en rengöring och sedan fyllde vi tanlken och körde. Väl framme spolade jag vatten i köket en gång sedan började det bli mindre tryck under eftermiddagen och helt plötsligt kom det inget vatten men lungan var ganska tom???? M  tittade in i tanken men det är inte så lätt att veta om de verkligen bytte pump eller om de är så dåliga att de slutar fungera direkt. Det läckte i alla fall också vatten så nu får vi ringa verkstaden. Vi har ändå en 4-5mil dit och det är inte vidare kul.

Jmmm och städfia, jag var också förvirrad för jag trodde bara det fanns en camping där.

• Mikah

jmmm, när du tog ditt kort, hade du kört mycket med släp innan? Jag är så ovan vid det men vill ju ha BE så att jag också kan köra vårt ekipage. Kna du inte vara lite stöd för mig så att jag vågar. Av någon anledning känns det läskigt att ta BE-kort då jag inte är säker på att fixa det.

• Mikah

libero, jag kommer säkert också att ha stora problem med backningen.

Tolta. Det hade varit något, backa med trampbil.

jmmm Åh vad många bra tips. Tack

Chris. En del ska ju ha tur ;)

• Mikah

Reb80. Annars kan ni trycka ihop er på vår uppfart fast då får ni köra tidigt för vi har 1 1/2 timme till Trelleborg. Långt mellan städerna i Skåneland .

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !