• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

willowa: absolut visst är det så. Väglaget styr ju så klart

• jmmm

Ensan: har du fått fint o iordning i bilen nu? När blir premiärturen? På lördag plockar vi förhoppningsvis hem vår vagn från vintervilan, Längtar grymt. TYvärr ser de inte ut at bli försäsong för oss i år, campingen har nya ägare o har chockhöjt priset ska ringa en annan camping o kolal deras standby erbjudande. Hade varit skönt att stå still några veckor då de är som mest intensivt m sonens fotbolls matcher.... Får kanske göra som amnnens tränarkollegor hade sagt, ställ er på fotbolslklubbens parkeringar o va värsta supportern liksom hahah ja vi får iallafall hoppas en del av matcherna kommer ligga i närhete av campingar så får vi väl åka för en helg Längtar iallafall grymt tills jag o tjejerna kopplar o drar t ullared

• jmmm

Stackare med magsjukor ohh fy katten, hoppas de gett med sig här i skåneland. Här har vi massor av influensa istället o med följde därav med öroninflammationer, bihåle inflammationer  halsflusser. Sonen min hade en lättare släng förra veckan, idag känner ja mig lite förkyld hoppas inte flunsan, sonen fyller nämligen 9år idag o de blir ju kalasande idag o imorgon o imorgon ska vi ju dessutom  förhoppningsvis hämta hem vagnen o söndag e de dags att lämna på verkstad för årlig service o fukttest. Dessutom visade de sig att vår flippade kyl är ett kretskortsfel  så dometic ordnar nytt. Tur jag ringde om kylen för antingen har verkstan eller jag skrivit upp fel datum , jag har skrivit 15e men de e 12e ahhaha de har super mycketa tt göra nu så inte hade de varit så lätt att få en ny tid iheller ......
    Jippotiden på husvagsnfirmorna kommer nu

• jmmm

Ett säkert vårtecken för oss: vagnen kom hem i lördags nu är hon på verkstaden för lite service o fukttest o nån garantigrej Hoppas kylen håller kylan bättre när kretskortet är bytt annars blir det en fläkt bakom kylen.

Byta vagn ja, de kna man ju drömma om stup i kvarten min man säger vi ska ha kvar denna vagnen tills barnen e stora hahah stackars sonen då kommer han ligag dubbelvikt om några år Nej men de blir nog de svåra att hitta en vagn m den planlösning vi vill ha o med tillräckligt långa sängar för tonårspåg. Några år till får denna vagnen stå till tjänst o vi trivs ju egentligen bra med den Nästa vagn kommer va tvungen att ha mover om vi kanske inte rent av blir tvungna att montea redan på denna Jag har fått diagnos på min värk o de e ingen kul sjukdom jag har, kommer bli sämre hela tiden o redan när vi puttade i lördags kännde jag hur ont jag fick....
    Hoppas få hem vagnen innan helgen o då packa in i den för o kunan ta premiär nästa helg:-9 längtar!

• jmmm

Ensan, vi har bara bott på campingen i deras stugor en gång för 6år sen. jublade inte över servicehusen då. men ok. sen har vi bott ute på alv parkeringen för några tior funkar bra

• jmmm

Äntligen är ordningen återställd: vagnen står på uppfarten här hemma, redo att fyllas med diverse attiraljer
    Tänkte höra om någon här inne kört utrikes m sin vagn? Vi ska ju neråt i sommar e de tänkt lite tips e aldrig fel
    En annan fråga är om någon har någon erfarenhet av sk reseförtält?

• jmmm

Vi var först inne på kroatien men då vår 5½åring är åksjuk o därför inte älskar bilen o jag precis fått min diagos o kan ha svårt o sitta still för länge (från dag t dag) o det blir premiär för en utlandstripp för oss m vagnen så beslutade vi oss för att efter legoland som svärmor bjuder på så drar vi ne ri tyskland stannar ev nån natt o sen vidare till holland
    E de slltså dåligt m laktosfritt tom i danmark ops undra hur mjölkfritt ser ut då i holland kanske får googla o se om man hittar nåt. Tydligen ska de enl min pappa som e en del i holland va väldigt svårt att betala m kort i affärerna i holland så kontanter måste tydligen växlas. de e man ju itne van vid i dagens kortsamhälle
    Gaslarm har vi redan efterosm vi gärna står på parkeringar här hemma oxå. vnaliga förtältet får stanna hemma, däremot funderar vi på att antingen här hemma eller i holand (de hare tt stort märke) köpa ett reseförtält o då kan man oftast snurra upp en eller ett par fronter o bara ha myggnät tex.
    Tack för tipsen

• jmmm

wilowa: då blir de som vi planerat att vi får ta med matlagningsgrädde t hela perioden den använder våra barn som kall sås till ganska mycket dessutom. Bara att hålla tummarn atat kylen vill fungera klanderfritt så inte maten förstörs:-O

• jmmm

Tullipan: fy så trist.
    Tänker som så, har ni tömt varmvattenberedare ordentligt? o då menar jag lossat på den o vänt upp o ner? Haft kranarna öppna osv?  E de inte så att ni har en Hobby? Truma varmvattenpannan är jätte svårt tömd MÅNGA är de som frusit sönder   Men att den luktar skit de låter ju inte så kul möss e min tanke eller om något legat o ruttnat i vagnen möss kan ju förstöra en massa Vi täpper alltid i alla utgångar till spillvatten osv  med tjockt m eneris. de gillar inte mössen men luften kan passera. Hoppas verkligen att de låter värre än de är!

• jmmm

Tullipa: hur har det gått för er?

I lördags hade vi årets husvagnspremiär hahah vi va nog trötta för vi somnade strax efter 20 tiden o sov 12h men visst e de underbart att sova i husvagnen!
    Till vår stora lycka så kom en som jag känner ner o pratade med oss o så kallade hon på nya campingägaren, vi stod o pratade lite med honom o så kom vi in på att försäsongspriset chockhöjts, ja jag vet nån hade fått fel. Snacka m min kollega sa han o när jag gjorde det så var det plötsligt 1000 kr billigare/månad DVS till påsk ställer vi upp 4 veckor. Ska bli underbart! Allt på plats när man kommer på fredagen o kan utgå därifrån till kalas, fotbollsmatcher osv som annars stör en campinghelg. Passar oss perfekt att stå så några veckor o sen röra på oss resterande

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !