• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

chris: ja vi e ju oxå lite sugna på itelien. så tack för tipset ska även kolla m svärmor som varit nere m husbil i år o många år i kroatien.
    De jag oxå hört e ju att de e så trångt att de  svårt o komma runt m ekipagen. hörde om nån som tom had mindre vagn än oss(vi har 560) som haft problem ja ja de får man ju kolla upp helt enkelt. Nu ska vi först få koll på om de e tjall på vårt chassie eller om de kan va däcken eller om vi måste lasta mot principerna för att vår vagn skall ligga bra efter bilen....

Nån här inne som köpt ventura basic tält???? e lite sugen på ett sånt till nästa år, vi sätter ju knappt upp vårt förtält ändå..... de var av 26 nätter uppe 1+ 5... lite onödigt att kånka runt på de då kan jag känna

• jmmm

Ja ha då står vagnen kopplad på gatan, redo för mig att fylla m kläder o mat. SEn rullar jag o barnen iväg på vår första tripp utan pappa. jisses va har jag gett mig in på....
    Mannen ska på svensexa o de avslutar här hemma ikväll därför valde jag att att fly till campingens underbara värld. vi drar bara 2 mil bort o de e nog tur m tanke på vädret, jisses vilka höststormar......

Ha de gött i helgen!

• jmmm

Så då är barnen o jag hemma igen. Vi hade ett suveränt mysigt dygn i vagnen. E glad att jag gjorde detta. JAG KAN! blev flera prövningar, men jag tog mig ur dem galant, kanske tyvärr för de män som bildade publik när jag ställde upp ekipaget på campingen..... De e  ju de här m o behålla lugnet så går allt så mycke bättre jag stressar lätt upp mig i vanliga fall hihihi
    Kan lätt göra om detta, men vill som sagt ha koll på campingen så de int eär för trångt o mycke backning som krävs för o komma på plats

• jmmm

Tolta ja när jag klev ur bilen när vagnen stod på plats o började veva stödben upptäckte jag dem o då mös jag

• jmmm

reb80: vad menar du??

chris; ja de känns skönt! angående publik så kännde nog nån av dem igen mig efterosm de var vår försäsongs camping som vi låg på kankse blev diskutioner hahah nu kommer hon själv m ungar o vagn, unadra vart gubben är hahahha de bjuder jag på!

• jmmm

vi har vinterförvarat på 2 olika ställen i kall lador. första hade katt på gården men nog inte anticimex. 2 olika vagnar hade vi där en 84a o en då splitter ny. la lite eneris o så tejpade vi för m sivertejp på avloppsrör etc.
    Kaben hade vi första året(ifjol) i en annan lada o där hade de ut anticimex. vi la dock "en massa" eneris o hade inget besök. om de var pga eneris eller anticimex vet jag itne o tänker inte testa köper en en eller eneris o sprider ut även i år tänkte jag ja givetvis täpper vi till öppningar så som avlopp osv, övriga ventilationer skall va täckta av nät från fabrik, men kolla över så alla är intakta

Tolta: e jag trög? känne rju till den tråden man fattade inte va reb menade.....

• jmmm

Tolta: kan ni inte åka till hockey med vagnen på släp o övernatta på parkeringen
    Vi kommer nog sova i vår vagn lite till våren då vi ska bygga om här hemma har gjort de redan något tillfälle då vi polerade golven o oljade köket, praktiskt m andra sängar på uppfarten

• jmmm

Nu e jag nyfiken   Va de nån här inne som var på elmia?
    Nån som planerar att byta till en 12.a? 

• jmmm

Reb: ja en 15 kan nog bli aktuell för oss oxå Det vita köket gillar inte jag på bild iallafall
    Mrseriksson: blir de  m vagnen då? vi drar dit i slutet av oktober mannen, jag o vagnen e de tänkt måste höra med dig, ser att du beställt vinterkälder fårn gneis precis som mig (premiär) o hestra vantar oxå o då blir jag ju nyfiken på kuoma skorna, bor ni så de slabbar mycekt eller d e " bara " kallt o snö hos er? letar bar vinterskor som klarar slabb   har du erfarenhet av gneis ?  *sorry helt ot för tråden*

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !