Halloj Mikah: ja du campingen i stockholm e en historia för sig själv......
Vi skulle ju i princip bara bo där o givetvis duscha så vi ville ha en billig camping.MEN inte till vilket pris som helst..... Hittade Flaten camping i fricamping cata´logen o såg ju att den va med i samma kedja som råå så då tänkte vi att den nog fixat till sig sen vår kompis va barn o sa att där va räligt. Åkte dit o de va HEMSKT, gamla gamla vagnar me trasiga tält, en byggbod va nog servicehus o så fanns de en bajja majja, skrot överallt, ja vi körde igenom o så om en man o jag frågade om de var den campingen vi sökte o jo visst va de, men den va mest en byggcamping, jo jag tackar......
Vi åkte därifrån o hade då hittat en som låg i mälarhöjden, klubbenborgs camping. en liten gräsplätt precis vid vattnet, låg fint o där va rent o så, men gammalt..... de tog 240/natt utan el o så läste vi sen att de var alkohol o grillförbud, visade sig drivas av en religör stiftelse.
Vi stannade 2 nätter, hade tänkt 3, sen åkte vi till en stor parkering till ett stort friluftsområde, i LIDA. jätte parkerinbg så där stod vi en natt, givetvis utan el o dusch möjligheter, men gu va mycke bättre.
På parkeringar i stockholm är INTE husvagnar välkomna fick jag till svar av stockhols parkering när jag mailade dem o frågade om de hade extra lånag platser osv eftersom de var med i en ställplats katalg o där inte stod något om hsuvagns förbud. så välkomnande var dem mot husvagnsturismen....... svarade dem att även vi med husvagn vill se sevärdheter, handla osv, men icke, vi är förpassade till campingar då svarade hon. o jo de finns ju jätte gott om sådana i stockholm, not.... dorakt inte nära city.
Att de blev tingsryd va för att vi skulle ha säkerhetsväst till dottern o de i ullared e så grymt klumpiga. Blev dock ingen på börjes iheller. Utan håll i dig, du som har englandskontakter; handla där..... Kommer beställa en säk väst i england, samma som här till under halva priset inkl frakt......