• Chris

Campingtråden längtar efter våren !

Idag äntligen fick vi besked om att nästa vecka skall våran vagn in för byte av värmepannan. Får hoppas det är lite bättre före då eftersom jag skall köra den till Ulricehamn

jmmm: läste i husvagnstidningen att det hade gått trögt i försäljningen av nya husbilar och husvagnar i januari pga av kylan och snön....något du märkt av??

• Chris

jmmm: Grattis kul att det går att komma in på sånt jobb utan att det annonseras...

Nu i veckan bokade vi båtbiljetter till Finland i sommar. Den dagen vi hade tänkt åka var fullbokad redan på både Silja Line och Viking Line iaf då man ska ha husvagn med sig. Så vi fick byta dag.

Håller nu också på att kolla upp camping för en kortare försäsong.

• Chris

Ja idag går våran vagn vidare till Kabe i Tenhult. Pannan byttes hos återförsäljaren men det hjälpte inte så nu skall den in i kylkammarne på Kabe så skall dom undersöka var det "läcker" in kalluft.

Sen har vi bokat försäsong + midsommaren också blir på Hansgårds camping utanför Falkenberg

• Chris
    Atti: Välkommen till tråden

Nu äntligen är våran vagn klar. Så nu ska värmen funka så på torsdag så hämtar jag hem den och sen blir det att packa på fredag och på lördag drar vi till Tandådalen för 1veckas skidåkning. Skall bli så skönt att komma iväg nu efter allt strul.
  • Chris
    jmmm: 310kg borde ju räcka till...bra att man inte behöver planera packningen lika noga.
  • Chris
    jmmm: låter som du fått nys på nån "demovagn" eller nåt. En farlig sjuka detdär {#lang_emotions_wink} vi vet ...

Igår hämtade jag hem våran vagn och vi började packa lite, ikväll blir det att packa resten och imorgonbitti drar vi till Tandådalen. Skall bli skönt att komma iväg och bo i vagnen igen. Vi hoppas vi får lite mera sol än ifjol då vi typ hade 0 sol {#lang_emotions_frown}
  • Chris

Då var vi också hemma efter en trevlig vecka i Tandådalen. Var perfekt väder att åka hem i...för det var regn och disigt och lockade inte alls till skidåkning.

Nu är det ca 1 månad tills vi drar till Hansagårds Camping för försäsong. Sen skall vi även stå där över midsommaren.

Och just nu sitter vi och planerar sommarens husvagnstripp...gäller att hitta lämpliga campingar så det inte blir för långa dagsetapper...vi kommer att vara borta 4 veckor.

Så nu har jag 4 veckor på mig att fixa allt jag hade tänkt med vagnen. Lite mera hyllor, handdukstork, TV stativ mm

• Chris
    jmmm skrev 2010-03-28 19:55:27 följande:
    chris. funkade pannan nu?
    Det var ju så varmt nu då vi var iväg att det blev ju ingen riktigt test...tyvärr.
  • Chris
    Stiffler:
    Vi har blandat lite. ett år drog vi runt hela säsongen. Ifjol stod vi eftersäsong. I år skall vi stå försäsong och sen dra runt på semestern.

Det som är en stor fördel med att stå säsong är ju att du kan utnyttja hela helgen. Åker man runt och skall hem på söndag så blir det ju att man börja packa ihop och ställa sig hemåt redan innan lunch på söndag. Står man säsong kan man ju vara i vagnnen ända till söndagkväll och sen bara hoppa i bilen opch åka hem.

Men vi gillar bäst att kombinera, vi vill också se oss runt i landet. t.ex. i år skall vi stå försäsong + midsommar på Hansa Gårdens camping. Sen är vi borta i 4 veckor på semestern då vi besöker mina föräldrar i Finland och sen campar oss genom Sverige ner till Öland. Sen får vi se om vi står eftersäsong någonstans också. Till vintern har vi siktat på att stå säsong uppe i Säfsen.

Ett tips kan ju vara att testa första säsongen med lite blandat så ni själva känner vad ni gillar.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !