• Chris

Campingtråden längtar efter våren !

Tolta: Skall ni till Säfsen nu i helgen eller?
  • Chris

Den vagn vi har idag hade ju det mesta rätt t.om. rätt färg på klädseln. VIssa tillbehör som vi skulle ha beställt om vi beställde ny men med den prisskillanden som det skulle blivit om vi beställt en ny så var det inte värt det.

• Chris
    Tolta: Ja stolsliften använder inte vi heller den går alldeles för sakta, det beror ju på att det är en sån variant där stolarna INTE kopplas loss från vajern där nere. Då måste den gå så sakta för att man skall kunna kliva på och kliva av utan problem. Så vi kör också bara ankarliftarna. Men om det tog 4½min så var det nog något speciellt. Jag har räknat att man kör om 19-20 stolar under en färd med ankarliften jämfört med stolsliften.
     Nej så tidigt var jag inte ute med skotern Glad. Men jag passerade er då ni höll på och backade ner för backen innan ni kom på rätt avfart.
  • Chris
    jmmm: Ja vi har lite kollat på skåne. Borrby och Tobisvik är 2 campingar vi kikat på. Men sen ev. högre upp längs östkusten, Västervik har vi kompis som besökt och gillar.

Hur är det med lekplats och så i Tobisvik?
  • Chris
    Mikah: I dalarna har vi varit på Orsa camping och den gillade vi. Sen norröver så har vi testat både Pite havsbad och Byske havsbad. Jag gillade Byske lite bättre även om dom båda är bra campingar. Under färd har vi stannat på Snibbens camping som ligger bara ett stenkast från Höga Kusten bron. Det är en liten mysig camping men ingen som vi skulle kunna tänka oss att stanna länge på men funkar perfekt för ett mellanstopp.
  • Chris
    jmmm: Min chef som tipsade om Tobisvik visste inte om att vi kollat på Västervik utan det var i allmänhet då vi pratade om campingar så tyckte hon att det var deras favoritcamping Glad
    Men nu måste vi vänta på att jag får besked när min semester blir ( är på nytt jobb och det är lite andra rutiner här än på mitt förra) så vi kan planera/boka.
  • Chris

Sent ikväll drar vi upp till husvagnen för att fira sportlov. Blir bra test av husvagnen för det har lovats runt -20gr hela veckan och ner mot -25 nån natt. Det har också kommit nästan 30cm snö där inatt så det blir att snöröja då vi kommer fram inatt. Men det skall bli skönt med lite skidåkning, skoteråkning och allmänt mys i vagnen Glad

• Chris
    Mikah: Vi har haft cykelställ bakpå på alla våra vagnar. Funkar kanon och vi har inte haft några problem med att man har skruvat genom väggen. Görs det på rätt sätt så skall det inte vara någon fara.  Vi har våra cyklar + Linus lilla cykel bakpå och sen har vi 1 på taket på bilen. Vi har i princip alltid cyklar med till hela familjen Glad

Man får ju tänka på att man lastar "mycket" vikt långt bak då man sätter cyklarna där så man brukar få kompensera med något framtill för att hålla kultrycket rätt.
  • Chris

Då har vi bokat campingar för sommaren. Tycker det är trist att man måste göra det men vi märkte ju att det var mycket uppbokat redan på dom campingar vi ville besöka. En var helt fullbokad på dom stora platserna som vi behöver så där fick vi tänka om och ta en annan camping. På en annan fick vi justera ankomstdatum för att få plats.

Detta är en liten nackdel då man har stor vagn :). Samtidigt är det ju väldigt skönt att ha bokat så man vet att det finns en plats som väntar även om man kommer fram sent.

• Chris

jmmm: det blir 1 vecka på Daftö i Strömstad, sen 1 vecka på Lysingsbadet i Västervik och sist 1 vecka på Saxnäs på Öland.

Vi stod ju försäsong ifjol i Falkenberg alldeles vid havet. Men på den campingen var det ju så bra så vi behövde ju bara betala för dom dagar vi var i vagnen. Så vi betalade väl ca 440kr/helg då vi var där 2 nätter. Då ingick ju elen. Ville man så kunde man ha på elen under veckan men då fick man betala 45kr/dygn. Vi stod där från 1 maj tom midsommaren.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !