Vi som har prematura sammandragningar
Kavi81, hm jag förstår. Det är ju knepigt när man inte känner så väl. Fast å andra sidan är jag själv osäker på vad det egentligen är som gör att jag föder barn för tidigt. Det är ju inte självklart att det är sd som är orsaken. Det kan ju säkert vara andra saker. Dock har jag ju tydligt känt smärta när jag varit uppe en stund och därför ändå kunnat vila vid behov. Fast uppenbarligen inte tillräckligt...
Puh84, heja! Jag håller tummarna för att bebisen snart är påväg!!!
Giraffen o tiger, tack så mycket!!!
Dynah! Det är svårt att veta om tappen påverkas. Enda sättet är att gå på kontroller och att gå på sin egen känsla. Jag gissar att de undersöker dig med vag.UL för att se hur lång din tapp är och ifall du öppnat dig något. Om inte så kräv det! Det är en mkt skonsam undersökning till skillnad från när de känner med fingrarna. Jag är väldigt glad för att jag gått på min egen känsla den här graviditeten. Jag krävde att bli sjukskriven för det kändes så dåligt i min kropp. Min läkare har aldrig varit oroad, inte förrän nu när hon har fattat att det verkligen var på allvar. Hade jag inte vilat så mycket som jag ändå gjort så är jag nu säker på att min flicka kommit mycket tidigare än så här. Men du har ju säkert bättre odds än jag eftersom du fött dina barn i normaltid. Hoppas de också kollar att du inte har nån uvi!
Happyme! Hoppas att du är ok!!!??? Och att du inte är inlagd igen!
Själv fick jag värkar i natt igen men de stoppades med bricanylspruta. Nu idag har jag varit uppe mer och de vill troligtvis skicka hem mig i morgon om det är stabilt. Jag är ju snart 34 v och de kommer inte göra något mer snart för att stoppa en förlossning och då är det ju bättre att vara hemma och vänta än här.