Vi som har prematura sammandragningar
God fm och grattis till alla mammor!
Åh vad skönt att höra Happyme att du mår lite bättre! Och att du inte har haft lika ont, jag håller tummarna för att din mage nu sakta men säkert läker. Jättebra att du är kopplad till spec mödravården också den kommande tiden.
Jag mår bättre idag och har sovit inatt. Dessutom fick jag presenter och killarna smög ner o stekte pannkakor som vi åt på balkongen. Vilken bra start på en ny dag! Jag gissar så här i efterhand att jag nog var ganska rädd inför att komma hem och att mitt första dygn hemma var lite kaotiskt pga det. Nu idag känns det lugnare inombords och även om jag har ont av och till så är jag fri från smärta ibland också. Och det kan nog vara någon slags förvärkar jag har, som ni har gissat. Något är det ju som händer där nere... Slemproppen går ju varje dag och det kommer kontinuerligt från den. Men jag gissar att detta kan hålla på ett bra tag innan det drar igång igen.
PuH, tycker absolut att du ska fira mors dag. Den detaljen att bebisen inte kommit ut ännu behöver man ju inte bry sig om. Fira är bra!