Noemi skrev 2010-06-15 13:35:32 följande:
Happyme, ja jag har också hört att det är normalt för omföderskor att vara öppen för ett finger längst ner i tappen. Och det är bra att din tapp är normallång! Jag har för mig att min var ca 2 cm vid mätning i vecka 26-27. Men det är nog bra att du vilar så mycket du kan för säkerhets skull. Det verkar vara det absolut viktigaste i vår situation. Jag var ju faktiskt helt öppen 1 cm hela vägen in för snart 4 veckor sedan. Men med vila så stängde det sig igen och det finns ingen bebis i sikte ännu. Jag gissar att jag öppnade mig helt i samband med blödningen jag hade och att medicinerna plus vilan gjorde att allt lugnade sig och att jag stängde mig igen.
Men jag har drabbats av förkylningen från helvetet. Har nu snart varit sjuk i två veckor och hade som första dag igår en ganska bra dag. Men sedan inatt blev jag mycket sämre så nu har jag varit hos doktorn och jag hade en hög sänka och fick därför penicillin. Så nu hoppas jag att det ska hinna verka och att jag ska bli starkare innan bebisen behagar att komma. Kan ni tänka er att jag är fullgången på fredag!
Ingen prematurbebis igen för mig inte! Och ändå såg prognosen allt annat än god ut så det är ju fantastiskt! Jag ska bara försöka bli frisk nu.
Ha en fin dag alla!
Gissa om det där var skönt att läsa!! Ja inte om din förkylning från hell....utan om att det är normalt med att kunna få upp ett finger i mynningen på en omföderska! Har ju förstås funderat på det, alltid ska man ha nåt att tänka på. Har nästan inga sd alls just nu , jätteskönt. Försöker njuta av graviditeten nu
Det låter som du åkte på ngn sekundär infektion med bakterier eftersom sänkan steg och du fick pc. Men vad bra att du kollade upp det och du hinner läka ut den innan du ska krysta bebis. Det är ju liksom rätt krävande i sig..utan att man ska ha en infektion i kroppen. Lite surt att du skulle bli så sjuk när du nu fick bonustid efter blödningseländet. Men har du fått rätt pc så borde du vara piggar tills på fredag då du är fullgången och kan fira!!
Jag vågar mig på att åka till vårt lantställe på söndag för en 3,5 veckors vistelse där. Finns ju ett neo i Sundsvall ( där jag jobbat haha) som tar emot från v 27 så det känns helt ok, eftersom jag inte tänker föda före v 34
och då är tillbaka i storstan med råge!