• Izzen

Vi som har prematura sammandragningar

Här kan vi samlas!!

Vi som har besvärliga prematura sammandragningar. För att peppa och dela erfarenheter!

Jag väntar mitt andra barn och har även denna graviditet fått tidiga problem med kraftiga och även smärtsamma sammandragningar.
    Är nu sjukskriven från v 23 på heltid med order om vila!

Känns tungt att behöva snigla sig fram till förlossningen... Men vi är säkert många därute som får gilla läget och bara göra det bästa för våra små i magen och för att de ska stanna där så länge som möjligt!

På återseende!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 22:50
    BF lista

April
    10 - Sofiaochjonas

Maj
    1 - aprilfamilj
    1 - Pilea
    2 - petronellan
    3 - Elaisa (ks så egentliga bf är 11/5)
    8 - Anna75
    17 - Gersemi
    17 - helenas83
    18 - Izzen

Juni
    1 - cherrybabe71
    5 - Björnbäret
    22 - fröken sol

Juli
    8 - Noemi

Augusti
    22 - jmyn

• Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar
  • jmynt

I dag har vi haft ettårs-kalas iparken med våran föräldragrupp. jätte kul att träffa alla men aj så ont jag har nu kan knappt röra mig utan att det hugger o stramar eller att jag får sd.
    Dottern har inte sovit middag idag och verkar inte vilja göra det heller så nån vila blir det inte före 20tiden i kväll.
    Och som vanligt när allt känns tungt så är sambon i tyskland.

Men av någon konstig anledning så är jag ändå på ett strålande humör, känner mig jätte glad, kanske är det det fina vädret. Hoppas att ni andra också har vackert väder och ett glatt humör.Skrattande

• Turboplingen
    kg8 skrev 2010-06-16 15:04:38 följande:
    Tack snälla ni som svarat. Allt känns ganska lugnt om den vill komma nu då. Det som oroar mig mest är hur det kommer att gå med lillan, om vi kommer vara på sjukhuset i ett par veckor. Hon är ju bara två år... Hoppas att hon kan vara med där en del.  Jag vet inte alls hur det fungerar, jag menar det är ju ganska mycket full fart på henne så att ha henne på en sådan avdelning är ju kanske inte det mest perfekta... Sen är det väl det där med infektionsrisker, dom är väl infektionskänsliga dom små? Och Lillan är ju dagisbarn...

Jaja, jag tror och hoppas att den stannar ett tag till, typ 4 veckor. Sen är den så välkommen så

Turboplingen, känner du så i samband med sammandragningarna eller hela tiden?
    Jag känner också mycket mensvärk på de ställena vissa dagar, men jag har tänkt att det nog är foglossning...
    Nej mensvärken kommer och går, varesig jag har sd eller icke =/
    Har kommit 3 gånger nu..
    Sen har jag ett tryck på blygbenet som kommer och går.. ganska obehagligt..
    Men det kanske är bebisen som trycker?
    Nova 070902, Lillebror BF 100804, familjenblir4.blogspot.com/
  • t0va

Jodå, fint väder är det i alla fall. Men jag är rätt så trött, vi hade sambons boendestödsperson här och satt och pratade alla 3 och jag mådde jättekonstigt, prövade att gå lite men det blev värre. Hann precis sätta mig innan jag var påväg att svimma. Sambon fick hämta vatten åt mig och så vilade jag. Lite läskigt att det kom så fort. Ska be läkaren kolla blodtryck imorgon.

Men det är säkert värmen och förlite vätska. Bebis sparkar på i alla fall, det är skönt att den verkar må bra :)

• 2små2stora
    kg8 skrev 2010-06-16 15:04:38 följande:
    Tack snälla ni som svarat. Allt känns ganska lugnt om den vill komma nu då. Det som oroar mig mest är hur det kommer att gå med lillan, om vi kommer vara på sjukhuset i ett par veckor. Hon är ju bara två år... Hoppas att hon kan vara med där en del.  Jag vet inte alls hur det fungerar, jag menar det är ju ganska mycket full fart på henne så att ha henne på en sådan avdelning är ju kanske inte det mest perfekta... Sen är det väl det där med infektionsrisker, dom är väl infektionskänsliga dom små? Och Lillan är ju dagisbarn...

Jaja, jag tror och hoppas att den stannar ett tag till, typ 4 veckor. Sen är den så välkommen så

Turboplingen, känner du så i samband med sammandragningarna eller hela tiden?
    Jag känner också mycket mensvärk på de ställena vissa dagar, men jag har tänkt att det nog är foglossning...
    Lillan får nog inte komma på besök.

Vilket sjukhus planerar du att föda på?
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • kg8

På Näl i trollhättan får det bli. Där sa dom att syskon fick komma på besök så länge det inte var infektionstider. Men vi får vä se, tror nog inte att den kommer komma så snart ändå. Tror att jag gåt Juni ut minst.
    Men idag har jag mått så jäkla skräp, sammandragningar o ont ont ont i kroppen, jag antar att det är foglossning. Sitter som ett band runt höfter,rygg o blygdben. Sen värker det liksom ner i bäckenet så fort jag reser mig. Det känns som om bebisen trycker ner så att det gör så ont... Sen blir jag jätteorolig för bebisen med, den brukar sparka o ha sig hela dagarna, men det senaste dygnet har jag bara känt den några gånger, den är jättelugn...

• 2små2stora
    kg8 skrev 2010-06-16 18:34:30 följande:
    På Näl i trollhättan får det bli. Där sa dom att syskon fick komma på besök så länge det inte var infektionstider. Men vi får vä se, tror nog inte att den kommer komma så snart ändå. Tror att jag gåt Juni ut minst.
    Men idag har jag mått så jäkla skräp, sammandragningar o ont ont ont i kroppen, jag antar att det är foglossning. Sitter som ett band runt höfter,rygg o blygdben. Sen värker det liksom ner i bäckenet så fort jag reser mig. Det känns som om bebisen trycker ner så att det gör så ont... Sen blir jag jätteorolig för bebisen med, den brukar sparka o ha sig hela dagarna, men det senaste dygnet har jag bara känt den några gånger, den är jättelugn...
    Stannar den 1 vecka till så är nog chansen god att ni kommer till BB istället för Neo.
  • kg8

Vad skönt det är att prata med en som vet så mycket Tack för all hjälp!

• 2små2stora
    kg8 skrev 2010-06-16 18:42:45 följande:
    Vad skönt det är att prata med en som vet så mycket Tack för all hjälp!
    Det är så lite

Något bör jag ha lärt mig på mina 5 år på Neo och diverse kurser
  • 060810

3bus:
    I Lund får syskon komma in på biva och neo enligt  deras hemsida så det hoppas jag stämmer. Jag vet ju inte vart vi hamnar någonstans så jag planerar för båda liksom...

Tänkte fråga er en sak.
    När jag är uppe och rör mig så får jag ont i hela magen och den blir hård, som en enda jäkla sd som inte vill släppa. Men när jag vilar så släpper det onda (det värsta i a f) och jag kan klara mig utan att andas som om det vore dags....
    Ni skulle sett mig idag när jag var i Malmö med barnen... Fy fan alltså vad jag hade ont!! Var en kille från Amnesty som försökte snacka med mig, men jag bara: NEJ inte nu, ser du inte att jag har liiiite ont?

Jag funderade på att åka in till Lund och kolla, men jag har ingen barnvakt och vill inte ta med barnen dit precis...
    Vad tror ni det kan bero på?
    Jag har inte uvi, det har de redan kollat.. :p

• 2små2stora
    Schnappi: På HS så släppte vi på besöksförbudet efter en vecka hade vi 1 barn som höll på att dö i RS och detta var i slutet på maj när RS säsongen ska vara över. Men jag tror att de har tillåter syskon igen men då ska de vara borta från dagis under 5 dagar först.

Det låter som förvärkar/sammandragningar.
Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar