Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Tika 86 och Mexi. Förstår känslan av att vänta Men nu är det inte länge kvar för er. *tröstar* KRamar

• längtan 80

Amningen: Hur gör ni? Efterssom jag födde på ett så kallat amningsvänligt sjukhus så har de väldigt precisa restriktioner om amning. Bla att man skall väcka barnet för at mata, det får inte gå mer är tre timmar mellan. Då skall man klä av barnet , göra den kall, buffla på, byta blöja å hålla på för att barnet skall få i sig mat.

Jag kände på en gång att det var inget för oss, men började med detta så fort vi kom hem. Lillan sov å vi höll på å boffla för att få henne att vakna (trots att det kändes helt fel!) Hon sov som en stock och vi pratade en stund och gjorde efter detta det som kändes bäst för oss. Hon har sina mat och sovtider, om hon vill sova finns det ingen bullrig mor eller far i världen som kan få henne på andra tankar. Jag stressar henne inte till att äta utan håller utkik på hennes minspel och om hon visa sökbeteende. På detta vis stör jag inte hennes rytm. I bland går det 4 nästan 5 timmar innan hon vaknar, i bland äter on 2-3 ggr på en och en halv timme. Hon hade vid återbesöket bara gått  ned 150 (får gå ner ca 380)  så de var öjda på BB.

Men vilken stress de utsätter förstagångsföräldrar för. Jag tror att detta kan sabotera för många.

Oj, vilket inlägg om amning. Men jag funderar om ni också har blivit pressade. Jag tycker att det är underbart nu när vi har vår egen takt.

• längtan 80

Liian. Om toaletten. Jo, att tömma tarmen kan vara ett tecken. Gick på toa ca 4-5 ggr dagen innan eller samma dag som vattnet gick, så det kan vara på g håller tummarna för dig.

• längtan 80

switii::stackare  där, förstår din frustraton. Men snart är du där skall du se. Kramar på dig.

• längtan 80

Smulison: Uch, vad jobbigt det låter. Här pumpar jag ut för att inte sprängas sönder emellanåt. Men en stor hjälp är min fästman som har tittat och sett hur barnet ligger och hjälpte mig att rikta in i början- högre upp, lite mer dit. <Nu fungerar det mycket bättre.

• längtan 80

Tjena.

Förstår att ni är otåliga tjejer!! många tröstkramar till er... Men........ SPAR PÅ KRAFTERNA!!

Hahah, ja jag blev överlycklig när jag såg min gamla kamrat som jag inte sett på flera månader  Hon fick gå till frisören i dushen ,hahaha. Helt fantastiskt att upptäcka.

Många stärkande kramar till er som väntar

• längtan 80

Hm, undrar hur det går för de på sluttampen. Är lur på att någon måste ha fått nu

Här går vi runt med lite magknip. Ett väldans bök och stackarn sover oroligt. Nu i dag skall jag prova att pumpa ut lite innan vare amning för att se om det blir bättre för henne om trycket minskar.  Dricker också fänkålsT. Får se om det blir bättre i dag. I går var det till att bära runt hela dagen nästan.

• längtan 80

Hur livet förändras. Lycka är numera när det sprakar i brallan på ett barn som har magknip.

• längtan 80

mija har ögonkontakt hela tiden när hon är vaken och hon flyttar blicken efter oss. Ler gör hon hela tiden nu  och dåmed det är  gaserna som spökar.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3